Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja.. telefon min ble sendt inn for nesten en måned siden og den har ikke kommet tilbake enda. den ble sendt til Oslo, på verksted som er grad 2 verksted, men der ble den sent videre til et grad 3 verksted så det kan hende de bytter telefonen... Hvorfor ikke gi meg en ny telefon med en gang da hvis det blir slik at de bytter den!?!!? :hmm:

 

Begynner å bli ganske så lei av å vente på den nå, men får håpe den kommer snart!

Lenke til kommentar
Jaja.. telefon min ble sendt inn for nesten en måned siden og den har ikke kommet tilbake enda. den ble sendt til Oslo, på verksted som er grad 2 verksted, men der ble den sent videre til et grad 3 verksted så det kan hende de bytter telefonen... Hvorfor ikke gi meg en ny telefon med en gang da hvis det blir slik at de bytter den!?!!? :hmm: 

 

Begynner å bli ganske så lei av å vente på den nå, men får håpe den kommer snart!

6778119[/snapback]

 

Du er i akkurat samme situasjon som meg :) Leverte inn telefonen min for andre gang den 8 august. Da jeg ikke hørte noe ringte jeg til verkstedet. De sa at de ikke klarte å fikse den så de hadde nettopp sendt den til tyskland, dritkjipt :thumbdown:

 

Spm: Viss de bytter ut den gamle tlf og gir meg en ny en siden de ikke klarer å fikse den, må jeg ta imot denne?

 

Kan jeg ikke heller da heve kjøpet å gå for en annen ny tlf?

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvordan Nokia skal finne ut at jeg har flashet den selv?
Leste at Nokia lagrer IMEI-nummeret til alle som oppdaterer telefonen sin selv, enten med Update over-the-air eller Update via PC. Og hvis det samme blir gjort når telefonen oppdateres hos et serviceverksted, så vil altså Nokia kunne sjekke loggen om når din telefon har blitt opdpatert, og hvilken firmwareversjon.

 

Hvis da et serviceverksted ser at telefonen er oppdatert, men ikke finner det igjen i loggen til Nokia, da vil du kanskje miste dine garantirettigheter. Det er denne mistanken som gjør at jeg ikke vil flashe min telefon selv. Tror jeg stikker innom et serviceverksted på mandag og ber de flashe den for meg.

Lenke til kommentar
Leste at Nokia lagrer IMEI-nummeret til alle som oppdaterer telefonen sin selv, enten med Update over-the-air eller Update via PC. Og hvis det samme blir gjort når telefonen oppdateres hos et serviceverksted, så vil altså Nokia kunne sjekke loggen om når din telefon har blitt opdpatert, og hvilken firmwareversjon.

 

Hvis da et serviceverksted ser at telefonen er oppdatert, men ikke finner det igjen i loggen til Nokia, da vil du kanskje miste dine garantirettigheter. Det er denne mistanken som gjør at jeg ikke vil flashe min telefon selv. Tror jeg stikker innom et serviceverksted på mandag og ber de flashe den for meg.

6787888[/snapback]

Nå prater jeg om pirat-flashing da. Altså flashing uten å bruke Nokias programvare, så da blir det vel vanskeligere :)

 

Og den er flashet på et verksted fra før av til ver. 3.81 som er den verisionen jeg flasher til nå :)

Lenke til kommentar
hva er det som egentlig gjør at telefonen blacker ut?

 

Jeg hadde nyeste firmware og den blacka jo ut fordet....

 

Telefonen min er ferdig på rep nå, så skal jo bli spennende å se hvor lenge det går før den blacker ut denne gang...

6787955[/snapback]

 

Godt spørsmål. Spurte nokia om det samme, har såklart ikke fått noe svar.

Serviceverkstedet jeg leverte min hos mente det var Nokia som var sløve når de produserte den, det er jo i og for seg et elendig svar, men det eneste de kunne komme på! ^^

Lenke til kommentar
Ser at Nokia har lagt til N91 i listen på Phone Update Software-listen i løpet av dagen, så vi får håpe at modellene popper opp en etter en ettersom dagene går :dribble:

6801357[/snapback]

 

Snakket med Nokia her om dagen og da sa de at støtte for å flashe selv ikke skulle komme før i desember... :( Håper det ikke stemmer! Akkurat bestilt n6280, så regner jo faktisk med at det kommer til å skje en del bøll med den dessverre... Men lov å håpe. Jeg kan jo være heldig!

Lenke til kommentar

Elkjøp Norge har valgt å sende tilbake alle sine NOK6280 til Nokia da vi får utrolig mange sure kunder og masse overtidstimer på de serviceansvarlige på hvert varehus pga 6280:p De som ønsker å kjøpe 6280 med Tele2 abb som er annonsert i DM'n denne uken må jeg derfor skuffe.

Lenke til kommentar
i dag snakket jeg med sjefen min på jobben. av han ble jeg fortalt av kunden faktisk har rett på ny tlf hvis service'en tar mer en 5 dager. men det gjelder kun hvis mobilen er under 6mnd gammel.

hvis den er over 6mnd gammel har man vel 3uker på seg hvis jeg ikke husker veldig feil :)

6804599[/snapback]

 

Rimelig sikker på at det er: feil.

3 ukers regelen din kan stemme. Nesten i hvert fall.. Mener det er er noe sånt at hvis man "må vente urimelig lenge" så har man krav på ny. Hvor lenge dette liksom skal være aner jeg ikke. Men 3-4 uker høres vel sannsynlig ut.

Lenke til kommentar

Kjøpt en 6280 tidlig i sommerferien. Etter en lite stund begynte den å skru seg av og det funker ikke å lagre ord i ordlisten. Sendte den inn og fikk den tilbake, har skrudd seg av en gang og det funker ikke å lagre ord i ordlista.

 

Lyden som man får når man skrur/av på tastlås er også helt annerledes, mye styggere og rar lyd en orginalt. Det begynte etter jeg fikk den tilbake.

 

 

Har egentlig bare lyst til å bytte i en anne telefon men veit ikke om det går ann.

Lenke til kommentar

Den SW'en som kommer til høsten, bør jaggu løse mye mer enn ordliste-problemene :) Jobber selv i mobilbutikk, og har en slik telefon selv. Har opplevd alle problemene som er nevnt tidligere i denne trådene, og er foreløpig i gang med min andre 6280. Ingen vet om det stopper der. Ny SW ønskes hjertelig velkommen, men jeg lurer rett og slett på om det ikke er der problemet ligger... Mest trolig hviler det en forbannelse over denne telefonen.

 

Til de som lurer på om de kan heve kjøpet... Ja, dersom telefonen service-verkstedet HAR HATT to forsøk på å reparere telefonen for SAMME FEIL. Da vil i de fleste tilfeller heving av kjøp bli godtatt. Ofte får butikken da en komplett ny salgspakning tilbake, og dersom kunde ønsker kan han da plukke seg ut en annen modell til samme pris, eller betale mellomlegget og gå på en annen modell.

 

Har solgt veldig mange 6280 i vår butikk, men for godt over en måned siden stoppet vi salget av denne modellen. Med en service og reklamasjons-prosent på opptil 80%, sier det seg selv. Synd egentlig, for en 6280 uten alle disse problemene som er nevnt i denne tråden, er jo egentlig en fantastisk bra telefon.

 

Ønsker alle en problemfri mobilframtid :)

 

Mvh Kenfred

Endret av kenfred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...