Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)

Anbefalte innlegg

igår klikka min telefon....jeg har hatt den i 3 mnd og erfart de vanlige problemene med ordlista osv, men igår streika skjermen. Alt annet funker, men ikke skjermen.

Sender den inn til service idag. Jeg fikk tatt backup i blinde, så de får oppdatert firmwaren i samme slengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å nevne det. Verkstedet tok ferie i dag, derfor jeg ikke får den fortere.

Vet dere forresten at hvis du får feil og leverer den inn innen 7 dager får du ny, slipper å sende den til verksted. Gjelder alle Nokia telefoner.

Lenke til kommentar

Stemmer det. Nokia har 7 dagers DOA (Dead On Arrival). Skjer det noe første 7 dagene etter kjøpsdato (fabrikasjonsfeil, altså) kan telefonen byttes i ny. Problemet her er at de andre telefonen har samme SW (3.60) og sannsynligheten for at du får samme problem med den er relativt stor. Så bytte til ny 6280 løser vel ingenting foreløpig?

Hatt min 6280 (med SW 3.60) i 2 uker nå, uten noe trøbbel (bank i bordet). Men, jeg er forberedt på at det kommer. Siden jeg jobber i mobilbutikk, har jeg sendt inn en annen 6280 på SW-oppdatering, så når den kommer tilbake, bytter jeg bare til den :) Veit at SW 3.81 fungerer helt topp. Når SW-trøbbelet er løst, må man si at det er en strålende telefon :)

Mvh Kenfred

Lenke til kommentar

Min telefon klikka etter 6 dager, så jeg sendte den inn på sw oppdatering, men er fortsatt ikke helt bra, restarter innimellom når jeg spiller mp3 og sånt. Siden den ble sendt inn så fort (innen nokia 7 dagers doa) kan jeg be om DOA nå, siden den fortsatt ikke funker som den skal?

Så det var en her som omtalte DOA som Dead on Arrival noe som egentlig er det mest korrekte, men det er også flere produsenter som kaller det Defect on Arrival. Bare for å opplyse litt :p

Lenke til kommentar

jeg fikk min 6280 på mandag, og den fungerer fortsatt helt smertefritt :D

ingen restarting, eller noen bugs ;)

eneste er slark i slide funksjonen, men det overlever man.

jeg synes bare dette er en KNALL telefon =)

edit:

hvordan kan det egentlig ha seg at bugsene våkner til livet etter en stund? folk har hatt en telefon, som virker kjempe bra, men plutselig klikker SW og FW? hvordan kan det ha seg?

Endret av mobilfreaken
Lenke til kommentar

Hei

Jeg kjøpte meg N6280 for noen mnd siden, og den har allerede vært på service, og jeg skal sende den inn når jeg kommer hjem fra ferie...

Problemet er at den skrur seg av, fryser og plutselig har jeg ikke kontakt med nett, da må jeg skru den av/på så funker den igjen...

Hvis det er en stund siden jeg har fått sms eller samtale, må jeg sjekke... da prøver jeg å ringe ut, og det funker ikke.....

Så det er jævlig synd.... jeg liker tlf's utseende og skjerm! enkel og bruke....

Så veldig synd hvis jeg må bytte tlf!

Hørte med de jeg hadde kjøpt den hos, at det er et problem med så og si 100% av mob de hadde solgt....

:tease::thumbdown::no::innocent::hmm:

Lenke til kommentar

Har oppdaget enda en lei ting med min N6280 nå. USB-kabelen virker rett og slett ikke. Telefonen kobles ikke til programmet. Meget irriterende, når det er den eneste måten jeg får overført bilder, musikk osv. :(

Edit: FIKSET! :D

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Så bytte til ny 6280 løser vel ingenting foreløpig?

6443250[/snapback]

Det kan jo hende de har fått inn ett nytt parti, lov å håpe :p

hvordan kan det egentlig ha seg at bugsene våkner til livet etter en stund? folk har hatt en telefon, som virker kjempe bra, men plutselig klikker SW og FW? hvordan kan det ha seg?

6456321[/snapback]

Min virket også perfekt i 7 dager, så klikka den :(
Lenke til kommentar

Funnet enda en bug i denne telefonen. Kameret skifter mellom forskjellige oppløsninger når jeg tar bilder. Har valgt høyeste kvalitet og oppløsning i kameramenyen, men bildene blir ofte lav-oppløst. Noen som har forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Å jeg som bestilte meg en 6280 idag :hmm:

Ja, ja ..... får håpe på det beste. Var ikke særlig begeistret for joysticken til K800i, derfor gir jeg Nokia en sjanse. Har ikke hatt Nokia siden 8210, så det blir spennende å prøve igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...