Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dere som har fått den oppdatert; virker den bedre?

lurer på om jeg skal kjøpe denne med fri120 på lefdal :) veldig billig ;) 400,-

6422950[/snapback]

Jeg fikk min tilbake fra service forrige uke, med nyeste firmware 3.81, og den funker helt perfekt nå iallefall!!

Lenke til kommentar
dere som har fått den oppdatert; virker den bedre?

lurer på om jeg skal kjøpe denne med fri120 på lefdal :) veldig billig ;) 400,-

6422950[/snapback]

Jeg fikk min tilbake fra service forrige uke, med nyeste firmware 3.81, og den funker helt perfekt nå iallefall!!

6425017[/snapback]

kjempe flott :D

da blir det nok 6280 på meg i morgen ;) gleder meg :cool:

Hvordan firmware er det på den fra butikken tror du?

Lenke til kommentar

Hahahahaha. kom over noe komisk med denne mobilen på jobb i dag

En kunde kjøpt ei mobilveske (liggende) med magnetlås på flippen over.

6280 har tydeligvis en hallgiver eller lignende som detekter om tastaturet er ute eller inne. Og denne reagerer på magneter så når kunden la mobilen i veska så slo tastelåsen seg av.

holdt på å le meg ihjel.

Lenke til kommentar
Hahahahaha. kom over noe komisk med denne mobilen på jobb i dag

En kunde kjøpt ei mobilveske (liggende) med magnetlås på flippen over.

6280 har tydeligvis en hallgiver eller lignende som detekter om tastaturet er ute eller inne. Og denne reagerer på magneter så når kunden la mobilen i veska så slo tastelåsen seg av.

holdt på å le meg ihjel.

6425070[/snapback]

hvor jobber du med mobilvesker på en søndag ? :hmm:

men, var artig den der :p

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det vanligvis å oppdatere firmwaren? Jeg kjøpte telefonen min for en uke siden ca, med binding, og kan ikke bruke den før på fredag.. Det jeg lurte på var om jeg skulle oppdatere den nå, slik at den er klar når jeg kan bruke den...?

Lenke til kommentar

Jeg leverte inn min Nokia 6280 i dag. Der jeg leverte den sa de at det i enkelte (heldige) tilfeller tok under en uke, men at jeg måtte regne med å kunne vente over ti dager. Den butikken skal visstnok reparere telefonene lokalt, og sparer da postgang (til Drammen hvis du leverer inn på Lefdal/Elkjøp osv.) til verkstedet. Men alle stedene jeg har vært har det vært vanskelig å få et klart svar...

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

Nok en gang har 6280'n min gått i stå. Denne gangen skjedde det da jeg byttet tema (som jeg har gjort mange ganger før). Uansett, problemet nå er at telefonen hang seg imens den skiftet temaet. Etter et par-tre minutter slo jeg den av, og jeg har ikke fått den på etter det.

Det som skjer, er at man ser Nokia"logoen" med de to hendene som handshaker, før skjermen går i svart, og dør etter noen sekunder.

Finnes det noen reset-kode av et eller annet slag? Jeg har lagret numrene på selve telefonen, så det ser kanskje dårlig ut? Jeg KAN rett og slett ikke miste numrene, så jeg håper det finnes en løsning på det.

Forbanna dritt-telefon. TRE feil har jeg hatt på den hittil, og det er lite trøst i at mange andre har hatt enda flere feil med den.

edit: leste på unlock.no sitt forum at den eneste løsningen er å sende mobilen inn til firmwareoppdatering. Det er greit nok, så lenge jeg slipper å betale. Men er det slik at jeg mister alt jeg har innpå minnet i telefonen? Nummere, programmer etc.?

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Jeg fikk den feilen mange andre har fått nå. At skjermen blinker tre ganger under oppstart og ingenting mer. Må den inn på reperasjon eller kan det fikses selv?

Sliter også med restart under avspilling av musikk fra minnekort. Ellers funker den knall.

Lenke til kommentar

Har skrevet å fortalt i tidligere innlegg at jeg kjøpte en N6280 brukt og at den klikket etter 2 dager..

Så jeg fikk en splitter ny på garantien hos Elkjøp...

Den var også klikk med det samme jeg slo den på ...

2 dager etter fikk jeg atter en gang en splitter ny, og den funket i beste velgående..

Men nå har det ikke gått 2 uker engang og den også klikket i går kveld...

Meget snart går turen til Elkjøp igjen, og denne gang skal jeg ikke være like enkel å ha med å gjøre..

Ikke bare har 3 N6280 klikket for meg på ca 3 uker, men også to minnekort ..

Ett på 1gb og ett på 256mb ...

Anbefaler folk å styre langt unna N6280 :thumbdown: !!!

Jeg skal iallefall ALDRI ha N6280 igjen...

Samme hvor fornøyd jeg var med både kameraet og video opptakene,, de var en drøm :D

Men hva hjelper det, når selveste telefon er største dritten jeg har vært borti :mad:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye jeg må regne med å betale for en FW? Har problemet med at telefonen "Restarter seg" når jeg slår den på. Men hører fra flere butikker at det skal funke med bare en FW der de oxo sletter alt som ligger inne på telefonen. Men prisen? Ligger litt lavt med penger pga syden ferie:D

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye jeg må regne med å betale for en FW? Har problemet med at telefonen "Restarter seg" når jeg slår den på. Men hører fra flere butikker at det skal funke med bare en FW der de oxo sletter alt som ligger inne på telefonen. Men prisen? Ligger litt lavt med penger pga syden ferie:D

6432923[/snapback]

Det skal være gratis hvis du kan vente en stund. Du må betale hvis du vil ha det gjort på dagen. Var vel et par hundringser :)
Lenke til kommentar

6432923[/snapback]

Jeg har kjøpt telefonen på nettet (Siba). Var innom Nokia verksted i Kr.sand. De var veldig villige til å hjelpe og de spurte ikke hvor telefonen kom fra. (den er vel så ny at de vet at garantien er gyldig).

De ville oppgradere min, men manglet noe deler for å ta til det. Skulle ikke ta lang, måtte bare komme innom om noen dager da delene var på plass og de ordnet det for meg - virket ikke som om det skulle koste meg noe :) herlig da slipper jeg å sende den til SIBA... :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg fikk den feilen mange andre har fått nå. At skjermen blinker tre ganger under oppstart og ingenting mer. Må den inn på reperasjon eller kan det fikses selv?

Sliter også med restart under avspilling av musikk fra minnekort. Ellers funker den knall.

6431503[/snapback]

Quoter meg selv jeg
Lenke til kommentar

Min telefon er på verksted nå, for samme problem som dere har (skjermen blinker 3- 4 ganger før den tar natta). Første gang byttet de fw, andre gang måtte de visst bytte hele modulen.

Du kan ikke fikse dette selv, og den kommer tilbake som den gjorde ny. Dvs alt av telefonnumre annet lagret innhold på telefonen er borte.

Lenke til kommentar
Faen at alle nummerne blir borte. Satt lenge og organiserte alt jo :(

6434498[/snapback]

Det kan være lurt å ta back up innimellom. Fort gjort å legge kontaktlista over til pcen.

-Men det hjelper så lite nå :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...