Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)

Anbefalte innlegg

Noen som er kjent med flg. problem på Nokia 6280.

**Gamle sms-meldinger som jeg har sendt, kan folk plutselig motta på nytt. F.eks. får fruen stadig gamle meldinger fra meg - som jeg f.eks sendte rundt nyttår.

Alle nevnte problemer klandret jeg Tele2 for (har Tele2) og det ble kjørt flere feilmeldinger, men ingen feil funnet. De mente jeg måtte teste en annen tlf. men det var jo jeg skeptisk til - for jeg hadde jo en perfekt tlf. Men til slutt gjorde jeg det og testa med en annen tlf og alle ovenfornevnte problemer forsvant.

Nå må jeg sende min tlf. på service til SIBA.........nå angrer jeg på nettkjøpet...får ikke lånetlf. før etter 7 dager.....

6394607[/snapback]

Har akkurat samme problem fra tid til annen jeg også!

Slett meldingene i utboksen din innimellom så slipper du det :) det funker iallefall for meg!

6394765[/snapback]

Godt å høre om en kan si det slik. jeg har ikke oppdatert FW - hvilken har evt du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som er kjent med flg. problem på Nokia 6280.

**Gamle sms-meldinger som jeg har sendt, kan folk plutselig motta på nytt. F.eks. får fruen stadig gamle meldinger fra meg - som jeg f.eks sendte rundt nyttår.

Nå må jeg sende min tlf. på service til SIBA.........nå angrer jeg på nettkjøpet...får ikke lånetlf. før etter 7 dager.....

6394607[/snapback]

Har akkurat samme problem fra tid til annen jeg også!

Slett meldingene i utboksen din innimellom så slipper du det :) det funker iallefall for meg!

6394765[/snapback]

Godt å høre om en kan si det slik. jeg har ikke oppdatert FW - hvilken har evt du?

6394935[/snapback]

Har 03.60, har ikke oppdater FW jeg heller som du skjønner :blush:

Har fungert strålende bortsett fra feilen nevnt over og at den har låst seg 3-4 ganger i løpet av 3 mnd.

Byttet den første jeg fikk pga gjentatt booting og fant meg så en tlf som fungerte som den skulle og var skikkelig tight og fin på Siba (furuset).. og det er den er fremdeles :thumbup:

Utrolig fornøyd forresten, har ikke klart å få meg til å bytte den ut med N80 som var planen :) og sliter faktisk med å finne en verdig arvtager til den av de nye kommende telefonene.. blir vel ikke stort bedre enn det :thumbup:

Lenke til kommentar

Utrolig fornøyd forresten, har ikke klart å få meg til å bytte den ut med N80 som var planen :) og sliter faktisk med å finne en verdig arvtager til den av de nye kommende telefonene.. blir vel ikke stort bedre enn det :thumbup:

6395062[/snapback]

Enig veldig godt fornøyd og utrolig spent på hvor lenge jeg skal være uten den, mens den er til service. Og får da håpe problemet er vekke da....... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Var akkurat på Elkjøp for andre gang (til nå) med min Nokia 6280, etter at de oppgraderte software'en sist gang, uten at dette tydeligvis var noen hjelp. Har nå de samme problemene med telefonen (mange av de som allerede er nevnt her), pluss at jeg ikke lenger kan skru den på, den "dør" like etter innloggings sekvensen.

Anyway, etter litt overtalelse lovte han på serviceavdelinga meg ny mobil denne gangen, jeg kunne bare ta med eska og alt utstyret så skulle jeg få en splitter ny. Han kunne dog ikke love meg en som virker, siden de får inn igjen omtrent halvparten av de solgte 6280'ene som "defekte".. :thumbup:

Håper allikevel jeg får en som virker denne gangen, i alle fall til Quartfestivalen er over, så kan jeg heller evt. oppgradere softwaren på den etterpå.. Kjekt å få ny også uansett, så får jeg en som er helt ripefri.. :)

Lenke til kommentar

Hei!

Nå begynner jeg og bli mektig lei av denne telefonen!

Ikke bare har den ødelagt to minnekort (det som følger med og ett på 1gb) men den NEKTER og koble seg til pc`n! Den har ødelagt kortene slik at de ikke kan leses av verken andre telefoner eller minnekort lesere (pc`ne låser seg til jeg tar kortet ut igjen)

Den vil heller ikke inn i "datalagringsmodus" feilmld: Sett inn minnekort først. (minnekortet står i, prøvd med begge og kan se de fra galleriet men kan ikke åpne de)

Det er så driit kjedelig og ha en telefon som ikke fungerer ordentlig. Minnekort porten har også falt av og det er _masse_ støv under skjermen. Er det mulig og forlange pengene tilbake eller få en annen telefon? Er så driit lei av den her. spessifikasjons messig er den ett kunst stykke, men når kvaliteten er som dette.. Har prøvd og se på den med positive øyne, men nå går det bare ikke. Har jeg krav på noen form for reparering/behandling av minnekortene? Telefonen er kjøpt på Mpx og Minnekortet er kjøpt på komplett hvis det skulle ha noe og si..

For dårlig av Nokia! :dontgetit::cry::nei:

Endret av F_S
Lenke til kommentar
Jeg trenger en vurdering fra dere folkens.

Har tatt noen bilder med kameraet på Nokia 6280. Maks kvalitet og maks størrelse. Syns de ser litt dvaske ut, både på PC og på mobilen.

Her er link til bildene:

http://home.no.net/ablazes/kamera/

Hva sier dere?

Er det noe feil?

6407746[/snapback]

Dette var ikkenoe å skryte av nei :hmm:

Har du billedkvaliteten på høy, har tørket av linseglasset og holder telefonen så rolig som du klarer? I såfall er det bare å sende denne på rep asap.

Tar "utrolig gode" (til å være mobilkamera!) bilder med min og har fått mye skryt for kvaliteten :)

Edit: Leste ikke mye nøye her ser jeg :blush: , få telefonen inn til sjekk hos forhandler du. Det skal absolutt ikke være så skral kvalitet på bildene :roll:

Endret av Lifeforms
Lenke til kommentar
Jeg trenger en vurdering fra dere folkens.

Har tatt noen bilder med kameraet på Nokia 6280. Maks kvalitet og maks størrelse. Syns de ser litt dvaske ut, både på PC og på mobilen.

Her er link til bildene:

http://home.no.net/ablazes/kamera/

Hva sier dere?

Er det noe feil?

6407746[/snapback]

Dette var ikkenoe å skryte av nei :hmm:

Har du billedkvaliteten på høy, har tørket av linseglasset og holder telefonen så rolig som du klarer? I såfall er det bare å sende denne på rep asap.

Tar "utrolig gode" (til å være mobilkamera!) bilder med min og har fått mye skryt for kvaliteten :)

Edit: Leste ikke mye nøye her ser jeg :blush: , få telefonen inn til sjekk hos forhandler du. Det skal absolutt ikke være så skral kvalitet på bildene :roll:

6411229[/snapback]

Det jeg ville høre, vel, egentlig ikke.

Jeg er glad i denne mobilen, jeg bruker den mye, og nå må den inn igjen. Fack!

Lenke til kommentar
Fikk tilbake min i dag, den har vært på service, grunnet ødelagt display.. Fått oppgradert FW til v 03.81

Håper jeg slipper mer tull med denne telefonen nå ass..

6412697[/snapback]

3.81, åh helsikke. Jeg trodde 3.70 var siste jeg..

Lenke til kommentar

Vet noen om det er mulighet for å oppdatere firmwaren selv? PÅ Lefdal sa de at dette var mulig med noen telefoner, men de visste ikke om det gikk an på 6280.

Problemet er at jeg skal på ferie straks, og vil hels ha med telefonen. Den er i dag ubrukelig som musikk-spiller fordi den skrur seg av hele tiden..

Et annet problem er at jeg ikke får tilgang til Ordforslag som logisk skriving (s. 29 i brukerhåndboka). Vet noen om det skyldes gammel firmware, eller om veiledningen i boka ikke stemmer?

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

Har kjøpt telefonen hos Komplett.no, og sliter med firmwaren som alle andre (3.60). På sidene sine så henviser Komplett til Nokias support, men når jeg spørr Nokia så sier de at jeg må gå til nærmeste "Nokia Care Senter" eller noe. Problemet er så at nærmeste slike senter er 10 mil unna, spurte nokia igjen på Torsdag hva jeg kunne gjøre...og de svarer ikke...

Har tenkt å kontakte Komplett, men vet noen om det er mulig å sende inn telefonen til Nokia via post?

Har hatt den i 3 mnd snart, og tålmodigheten med mp3 spilleren og eposten er ute..

Lenke til kommentar

Kjøpte min 6280 den 21. Mars og den har fungert relativt ok fram til i dag. Dvs den stopper opp ved avspilling av mp3 samt har en del slark men dette er vel som normalt å regne for denne modellen.

Nå ble det dessverre plutselig umulig å starte telefonen. Den går i svart ved tasting av pinkode. Jeg har FW 3.60 ulåst Telenor abonnement.

Leverte den inn hos Telehuset Leangen i Trondheim hvor jeg kjøpte telefonen nå i dag. Håper problemet løser seg ved FW oppgradering men frykter det sikkert blir flere problemer framover.

Min vurdering er at det kanskje er en ok telefon, men den virker å være så ustabil at jeg ikke kan anbefale andre å kjøpe denne. Egentlig er det merkelig at ikke Nokia har trukket telefonen fra markedet for lenge siden.

Lenke til kommentar
Har kjøpt telefonen hos Komplett.no, og sliter med firmwaren som alle andre (3.60). På sidene sine så henviser Komplett til Nokias support, men når jeg spørr Nokia så sier de at jeg må gå til nærmeste "Nokia Care Senter" eller noe. Problemet er så at nærmeste slike senter er 10 mil unna, spurte nokia igjen på Torsdag hva jeg kunne gjøre...og de svarer ikke...

Har tenkt å kontakte Komplett, men vet noen om det er mulig å sende inn telefonen til Nokia via post?

Har hatt den i 3 mnd snart, og tålmodigheten med mp3 spilleren og eposten er ute..

6417524[/snapback]

I følge Lefdal på Lade i Trondheim skal slike Nokia Care Senter (i mitt tilfelle Nordialog Reidar Myhr AS) kunne oppgradere telefonen på dagen, men da mot et honorar på et par hundre kroner. De skal også kunne oppgradere telefonen gratis, men da må du vente noen dager i kø. Lefdal sender mobiler til reparasjon si Drammen, men ved disse sentrene gjøres det lokalt, og forhåpentligvis sparer jeg noen dager på det.

Lenke til kommentar
Vet noen om det er mulighet for å oppdatere firmwaren selv? PÅ Lefdal sa de at dette var mulig med noen telefoner, men de visste ikke om det gikk an på 6280.

Problemet er at jeg skal på ferie straks, og vil hels ha med telefonen. Den er i dag ubrukelig som musikk-spiller fordi den skrur seg av hele tiden..

Et annet problem er at jeg ikke får tilgang til Ordforslag som logisk skriving (s. 29 i brukerhåndboka). Vet noen om det skyldes gammel firmware, eller om veiledningen i boka ikke stemmer?

6417151[/snapback]

Lefdal er jo ikke kjent for god kunnskap, iallefall ikke der jeg har vært.

Viss du fortsatt tviler, med Nokia må du levere inn telefonen for å oppgradere sw.

Lenke til kommentar
Lefdal er jo ikke kjent for god kunnskap, iallefall ikke der jeg har vært.

Viss du fortsatt tviler, med Nokia må du levere inn telefonen for å oppgradere sw.

6419264[/snapback]

Jeg hadde vel uansett ikke hatt noen mulighet til å gjøre en oppdatering selv uten å sjekke om det er mulighet for det. Men tusen takk, du sparte meg for en telefon til Nokia Norge på mandag :p

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar

Vel, så lenge varte min glede ved denne telefonen tror jeg. Ikveld har den "dødd". Var ute istad, og skulle ta opp mobilen fra lomma, og skjermen var svart, og fant ut at den hadde skrudd seg av. Så jeg skrudde den på igjen. Da tok det rimelig lang tid fra det nokiahåndmøtegreiene og til standby greia kom. Var bare hvit skjerm i mellomtiden. Også venter jeg litt, og ser at jeg har fått melding, og går inn åskal lese, og da er hele boksen blank. jeg vet jeg har ca 1000 meldinger i innboksen, og alt var bare blankt.

Jeg kunne bla nedover, men kom ikke opp noe tekst liksom. Også prøvde jeg å gå ut av innboksen, og da låste alt seg, og sånn har den vært siden. Har skrudd den av og på ett par ganger, og det hjelper ikke. Får ikke ringt, får ikke sett i kontaktlisten eller noe. Kan bare komme inn i menyen..

Noen som har opplevd dette? Evnt hvor lang tid tar det før jeg får den igjen fra Elkjøp sin kundeservice? Dette er vel noe som går på garanti ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...