Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)

Anbefalte innlegg

Merk at jeg har softwareversjon 3.65, og ikke 3.60 som sikkert mange av dere har. Lagre ord i meldingsordboken fungerer utmerket, og den har ikke restartet seg en eneste gang.

6374412[/snapback]

Det jeg ikke skjønner. Min er oppgradert til 3.65, men allikevel ser det ikke ut til at det funker... Må man kanskje skrive inn ord mange ganger for at det skal legges til? Det er sånn staving vi snakker om her?

6374438[/snapback]

Gå inn og velg opprett ny tekstmelding. Skriv ordet du skal legge inn i ordboken, og bla med *-knappen til valget "stave" dukke opp.Velg dette, skriv inn ordet og avslutt med "lagre".

Er denne teknikken jeg bruker, og det funker i hvert fall hos meg.

6378948[/snapback]

Det jeg også gjør, men det ser saktens ikke ut til å fungere. Vel, jeg fikk lagt til "Hehe" ser det ut til, men jeg fikk ikke lagt til "Iselin" f.eks. Selv om jeg har skrevet "Iselin" mange flere ganger enn "Hehe". Nå har jeg ikke dekning lenger heller, håper inderlig det er Chess denne gangen...

Edit: Det viser seg at alle andre i huset har dekning, og alle har Chess. Yeay, mobilen er død igjen!

Edit2: Der livna den tilsynelatende opp igjen...

Edit3: Var Netcom som sleit...

Endret av Ablaze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det flere enn meg som føler at tastaturlåsen altfor lett lar seg slå av i "lukket" modus. Har fulgt til en del uheldige oppringninger fra lommen min. Har også opplevd dette når den ligger i den orginale vesken også. Det finnes vel ingen løsning for dette eller? Har oppgradert SW. :cry:

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Nå har jeg jo hatt denne tlf i nesten 2 uker, og jeg er veldig fornøyd. Det eneste som plager meg noe helt sinnsykt, er denne ordlista som ikke lagrer ord. Med tanke på at jeg sender ca 70-100 sms om dagen, så er det irriterende.. Men nå har jeg sett denne teknikken, så kanskje den fungerer. Håper iallefall det.

Ellers av "feil" så er det slarken, men den bryr jeg meg ikke noe om. Tlf har heller ikke hengt seg, eller slått seg av eller noe slikt. Så jeg håper jeg har vært heldig, og at en ny FW oppdatering kommer, sånn at jeg får denne ordlisten til å funke bra igjen.

Men jeg er helt på tuppa etter tlf, kan sitte å bare se på den i mange minutter, og sitte å bare holde den for å vite at den er min :love:

Jeg vil iallefall anbefale den til dere som har tenkt til å kjøpe nå, for jeg tror de "nye" som har kommet er litt bedre.

Og foresten; Min er Netcom-låst.. (ikke om jeg vet om det har noe å si da.. )

Lenke til kommentar

Gå inn og velg opprett ny tekstmelding. Skriv ordet du skal legge inn i ordboken, og bla med *-knappen til valget "stave" dukke opp.Velg dette, skriv inn ordet og avslutt med "lagre".

6378948[/snapback]

takker.. det funka her og :D

Lenke til kommentar

6378948[/snapback]

6383725[/snapback]

Wow. Nå fatta jeg...Det funker jo faktisk.

Lenke til kommentar

6378948[/snapback]

6383725[/snapback]

6383765[/snapback]

HERREGUD..... Hva i alle dager har dere gjort tidligere for å lagre ord i ordlisten?

Jeg har sett på dette forumet at det er en del som har hatt trøbbel med å legge til ord til ordlisten - en del av disse har tydeligvis fått hjelp til dette.... ved å velge lagre. :D:D:hmm:

RTFM

Lenke til kommentar

Bare for å klargjøre det. Har _alltid_ brukt denne måten for å lagre ord, altså at man staver det inn selv når den ikke har forslag. Den lagrer likevel ikke ordene.

Finnes det noen annen måte?

edit: Sorry, igjen svarer jeg uten å ha lest ordentlig. Så ikke at dere skrev avslutte :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

stave ord vanlig i en sms som du sender videre funker ikke.. men staver du ordene og ikke sender meldinga, men altså avbryter den ved å trykke på rød knapp så lagrer den altså orda.. tungvint men det går hvertfall, og det er jo det viktigste!

Lenke til kommentar

Da har sinna-mannen i butikken sendt telefonen min til Nokia for at de skal få byttet modulen (?), det holdt visst ikke å bare oppdatere software i dette tilfellet.

Blir spennende å se om den funker når den kommer tilbake! :)

Lenke til kommentar
eivindlt:

Problemet med at telefonen slår seg av, har nok med bruk av minnekort å gjøre. Jeg hadde samme bug på en 6270. Dette løses ved en firmwareoppdatering.

Slark i slidermekanismen fikses nok ikke. Enten må du leve med det, eller forlange ny telefon (som evt. har nyere firmware).

5888785[/snapback]

Hvor fikser jeg slike FW-oppdateringer?

Har snakket med Spaceworld (hvor jeg kjøpte telefonen) angående slarken, de skulle ta den inn til reparasjon og evt. fikse nye telefon på garanti hvis jeg kom innom igjen..

5891906[/snapback]

Det med reparasjon gjør de kun for at du skal være uten den telefonen i x antall uker.

Du bør forlange ny telefon, for dette er en kjent feil/irritasjonsmoment på Nokia 6270 og 6280. Og det skal faen ikke være kundenes problem!

5891996[/snapback]

Greit nok å forlange ny tlf, men du er jo ikke sikker at den er noe bedre. Og det er ikke selger i butikken sin skyld at den kommer sånn fra Nokia.. Det er nokia som har for dårlig kvalitetskontroll på sine produkter. Det er vi brukere som står for den testen. De bare pøser ut, og vi sliter og klager til butikken, og selgere får all kjeften for at tlf er dårlig. Husk det er ikke vår skyld. Hilsen en som jobber med salg av mobil.

Lenke til kommentar

Har tross alle innlegg her kjøpt meg ett eksemplar av denne telefonen. Fikk selvfølgelig noe som må betraktes som ett "skrangleeksemplar", men dette er nok noe som går ann å leve med.

Spørsmålet mitt gjelder "knappen i midten", den firkanta altså. Lurer på om den er som den skal være. Syns den er veldig rar, og på alle andre knapper kommer det en klikkelyd fra selve knappen, når man trykker på den. Men ikke fra denne i midten, er dette som det skal være? Syns det virker som den sitter for langt inne, og er "rar" å trykke på..

Lenke til kommentar

6378948[/snapback]

6383725[/snapback]

6383765[/snapback]

HERREGUD..... Hva i alle dager har dere gjort tidligere for å lagre ord i ordlisten?

Jeg har sett på dette forumet at det er en del som har hatt trøbbel med å legge til ord til ordlisten - en del av disse har tydeligvis fått hjelp til dette.... ved å velge lagre. :D:D:hmm:

RTFM

6385067[/snapback]

Vanligvis skal ordene lagres mens du faktisk skriver en meldig.

"Hei jeg går til Flekkefjord i dag"

Så staver man by'en Flekkefjord, og det blir lagt til. Det funker ikke.

Man må skrive:

"Flekkefjord"

(Siden dette ikke er lagt til, så staver man det) lagrer så, og går ut av meldingen. Da er dette ordet lagt til. Utrolig tungvint.

Lenke til kommentar
Bare for å klargjøre det. Har _alltid_ brukt denne måten for å lagre ord, altså at man staver det inn selv når den ikke har forslag. Den lagrer likevel ikke ordene.

Finnes det noen annen måte?

edit: Sorry, igjen svarer jeg uten å ha lest ordentlig. Så ikke at dere skrev avslutte :)

6385311[/snapback]

Jeg må bruke funskjonen "sett inn ord" da får jeg lagret dem i ordboka. Bruker jeg måten som andre her skiserer så lagrer den ordet kun for den konkrete meldinga jeg skriver der og da.

Lenke til kommentar

Noen som er kjent med flg. problem på Nokia 6280.

**Enkelte som jeg sender sms til kan få den meldingen i flere eksemplarer, alt fra ca 4 - 10 stk. Den ligger i mottakers innboks og opptar plass, men det går ikke å slette f.eks. 3 av de 4 mld de får av samme - for sletter de en slettes alle.

**Tidspkt for mottatte meldinger er helt feil - og da mener jeg ikke med 1 time (sommertid eller ikke), men flere timer (natt er og dag og mottsatt). Det skjer kun med meldingssentralen til Tele2.

**Gamle sms-meldinger som jeg har sendt, kan folk plutselig motta på nytt. F.eks. får fruen stadig gamle meldinger fra meg - som jeg f.eks sendte rundt nyttår.

Alle nevnte problemer klandret jeg Tele2 for (har Tele2) og det ble kjørt flere feilmeldinger, men ingen feil funnet. De mente jeg måtte teste en annen tlf. men det var jo jeg skeptisk til - for jeg hadde jo en perfekt tlf. Men til slutt gjorde jeg det og testa med en annen tlf og alle ovenfornevnte problemer forsvant.

Nå må jeg sende min tlf. på service til SIBA.........nå angrer jeg på nettkjøpet...får ikke lånetlf. før etter 7 dager.....

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Noen som er kjent med flg. problem på Nokia 6280.

**Gamle sms-meldinger som jeg har sendt, kan folk plutselig motta på nytt. F.eks. får fruen stadig gamle meldinger fra meg - som jeg f.eks sendte rundt nyttår.

Alle nevnte problemer klandret jeg Tele2 for (har Tele2) og det ble kjørt flere feilmeldinger, men ingen feil funnet. De mente jeg måtte teste en annen tlf. men det var jo jeg skeptisk til - for jeg hadde jo en perfekt tlf. Men til slutt gjorde jeg det og testa med en annen tlf og alle ovenfornevnte problemer forsvant.

Nå må jeg sende min tlf. på service til SIBA.........nå angrer jeg på nettkjøpet...får ikke lånetlf. før etter 7 dager.....

6394607[/snapback]

Har akkurat samme problem fra tid til annen jeg også!

Slett meldingene i utboksen din innimellom så slipper du det :) det funker iallefall for meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...