Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en brukt N6280 på lørdag, funket helt fint, kun litt slakke...

Mandags kveld mens jeg satt å sendte mms med den, tok den plutselig kveld :mad:

 

Prøvde gang på gang å starte den på nytt, og den slo seg på, kom forbi Logo merket og til der hvor jeg måtte skrive inn klokkeslett.. Da svartnet den igjen...

 

Gikk på tirsdag hos elkjøp med telefonen og kvitteringen.. Fikk en splitter ny tlf og gledet meg til å komme hjem, sette den på lading å ta den i bruk ...

Satt i minnekortet ( 1gb mini SD San Disk ), slo på tlf og den svartet med det samme....

 

Gikk tilbake til Elkjøp i dag (onsdag), og de hadde desverre ingen flere inn..

Men det kommer nye i morgen..

Forhåpentlig får jeg da en telefon uten problem, for nå begynner jeg å bli temmelig fortvilet :hmm:

 

Som sagt kjøpte jeg første telefonen brukt, samt med det minnekortet...

Vurderer å få formatert minnekorte, i tilfelle det ligger noe feil i det å..

Men hvor kan jeg få formatert det, når jeg ikke har utstyr for det selv, og er det gratis ?

 

Telefonen er også stengt, så kan brukes bare telenor i det...

Lest litt i forumet om andres diverse feiler...

Som f.eks : at telefonen er låst til telenor, eller at d kan være minnekortet...

Blir helt rådvill jeg...

 

Hva vil skje når Elkjøp ikke finner vitsen i å la meg prøve telefon på telefon ??

 

Vil jeg noen gang få en N6280 som fungerer ?

 

Eller kan jeg få igjen penger, og hva bør jeg da vurdere av telefon ?

Lenke til kommentar
Hva vil skje når Elkjøp ikke finner vitsen i å la meg prøve telefon på telefon ??

 

Vil jeg noen gang få en N6280 som fungerer ?

 

Eller kan jeg få igjen penger, og hva bør jeg da vurdere av telefon ?

6350824[/snapback]

 

 

Et spørsmål:

- Etter å ha lest denne tråden...

- og etter å ha fått to mobiler på rad som tar kvelden hvis du stirrer hardt på den...

 

...så ønsker du fortsatt å fortsette å prøve telefon etter telefon for å til slutt få en 6280 som virker?

 

Gå til El-kjøp og krev å få en annen tlf i stedet for, ville vært min anbefaling.

Lenke til kommentar

De på elkjøp la av en til meg av de som kommer i morgen..

Så jeg tenkte det fikk bli mitt siste forsøk på N6280..

 

Jeg kjøpte meg mobil for at jeg ikke har, og da nytter ikke dette...

 

Og hva er det egentlig med dagens "nyheter" av mobiltlf ?!?!

Forrige gang kjøpte jeg meg SE K600i, og den måtte jeg levere inn 3 ganger på 2 dager, så ble kjøpet hevet ....

 

Hva med å lage mobiler som faktisk virker til forventingene ..

Lenke til kommentar

Jeg har INGEN problemer med N6280 (litt slark, men jeg ser ikke på det som et problem)... Alle som sier de har problemer med avspilling av musikk og sånt... jeg har ingen problem. Så det er nok litt ymse om man får en bra telefon eller ikke. Har foresten FW 03.60 for de som lurte på det =D

Lenke til kommentar
Og hva er det egentlig med dagens "nyheter" av mobiltlf ?!?!

Forrige gang kjøpte jeg meg SE K600i, og den måtte jeg levere inn 3 ganger på 2 dager, så ble kjøpet hevet ....

 

Hva med å lage mobiler som faktisk virker til forventingene ..

6351677[/snapback]

 

 

Helt enig.

Mobilene slippes på markedet for tidlig, fordi mobilselskapene er altfor ivrige etter å slippe nyheter tidlig på markedet for å kontinuerlig holde kjøpepresset oppe.

 

På den måten testes ikke mobilene godt nok på forhånd, og slippes ofte med feil på både hardware og software.

 

I tillegg er jo mobilene blitt langt mer kompliserte enn tidligere - og jo mer kompliserte de er, jo større sjanse er det for at noe går feil. De er jo nå blitt mer som lomme-PC'er, som vi slenger litt fra oss her og der, som utsettes for temperaturvariasjoner, varierende fuktighet, osv - dvs forhold som vi ville vært forsiktig med å utsette en laptop for.

Lenke til kommentar

Helt enig der også :)

 

De gode "gamle" mobilene som var "IN" for en del år siden, holder seg faktisk like godt...

 

Har en eld gammel siemens av noe slag, samt en gammel N3310, begge disse har vært utsatt for det aller verste.. N3310 har vært "leken" til min sønn i ett par år, likevel holder de to mobilene seg ikke bare like fin, men i like god stand...

 

De taper vel mere på å legge ut mobiler som ikke holder mål for tidlig, enn å ta seg god tid, for så å selge utmerket bra mobiler med dagens teknologier ..

 

Har egentlig alltid holdt en finger på Nokia mobiler, men faktisk har jeg både erfart og hørt at SE kommer mere prikkfri enn Nokia..

Selv om de også har sine deler av problemer...

 

Nei altså... Krysser fingra for at den N6280 jeg mottar i morgen, er utmerket, hvis ikke blir det Ingen N6280 på meg..

Og da vurderer jeg rett og slett SE W810i

Lenke til kommentar

Uff, fikk nettopp min 6280 tilbake fra verkstedet etter 3 uker, var en garantisak med div småbugs, har bl. annet oppgradert til v.3.65, men til min store fortvilelse har det kommet inn en ny feil, telefonen blacker ut av å til, 3x nå på de 2 første timene etter jeg fikk den tilbake, blir svart før den kommer på igjen til hovedskjermen etter ca2 sekunder. Bor i Lofoten, og det tar lang tid å fixe den. Telefonen er i dag ca. 3mnd gammel, ikke operatørlåst, bruker Chess. Hva bør jeg gjøre? Sende den inn på nytt eller kreve en ny? :cry:

Lenke til kommentar

Har selv en 6280 med FW 3.60 og ordliste feilen.

 

Fant dog ut at hvis jeg legger til et ord i ordlista mens jeg er i et java program, feks opera, så er dette ordet synlig i ordlista under sms. Dette fungerer hos meg ihvertfall... Litt tungvint, men klarer meg frem til en FW oppgradering.

 

 

Edit: Dette er kanskje tatt opp tidligere?

Endret av kjellml
Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvorfor "meldingsklokka" (klokka som sier når jeg fikk ei melding) viser en time feil (for lite)? Og hvordan jeg får fikset det?

 

- Christer.

6348439[/snapback]

6354305[/snapback]

 

Flere på andre tråder som har sagt at under sommertid må en bruke GMT+2, men telefonen burde vel være oppdatert på sommertid o.l? :hmm:

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en brukt N6280 på lørdag, funket helt fint, kun litt slakke...

Mandags kveld mens jeg satt å sendte mms med den, tok den plutselig kveld  :mad:

 

Prøvde gang på gang å starte den på nytt, og den slo seg på, kom forbi Logo merket og til der hvor jeg måtte skrive inn klokkeslett.. Da svartnet den igjen...

 

Gikk på tirsdag hos elkjøp med telefonen og kvitteringen.. Fikk en splitter ny tlf og gledet meg til å komme hjem, sette den på lading å ta den i bruk ...

Satt i minnekortet ( 1gb mini SD San Disk ), slo på tlf og den svartet med det samme....

 

Gikk tilbake til Elkjøp i dag (onsdag), og de hadde desverre ingen flere inn..

Men det kommer nye i morgen..

Forhåpentlig får jeg da en telefon uten problem, for nå begynner jeg å bli temmelig fortvilet  :hmm:

 

Som sagt kjøpte jeg første telefonen brukt, samt med det minnekortet...

Vurderer å få formatert minnekorte, i tilfelle det ligger noe feil i det å..

Men hvor kan jeg få formatert det, når jeg ikke har utstyr for det selv, og er det gratis ?

 

Telefonen er også stengt, så kan brukes bare telenor i det...

Lest litt i forumet om andres diverse feiler...

Som f.eks : at telefonen er låst til telenor, eller at d kan være minnekortet...

Blir helt rådvill jeg...

 

Hva vil skje når Elkjøp ikke finner vitsen i å la meg prøve telefon på telefon ??

 

Vil jeg noen gang få en N6280 som fungerer ?

 

Eller kan jeg få igjen penger, og hva bør jeg da vurdere av telefon ?

6350824[/snapback]

 

Åssen klarte du å få byttet telefone direkte på Elkjøp når telefonen var kjøpt brukt?

 

Min er forøvrig inne på sørvis pga at den mistet plutselig dekningen flere ganger, samt skurring når du snakket og høytalervolumet var på det laveste, samt noe blåtannproblemer. Min første nokiatelefon med problem, forhåpentligvis den siste også!

Lenke til kommentar

Heisann å Hoppsann .. Litt Glad i dag kanskje :)

 

Som jeg har skrevet i går i mine innlegg slet jeg forferdelig med å få en Nokia 6280 som virkelig virket..

Og jeg skulle i dag få atter en gang en ny, men torte ikke ha noe håp om at den virket ...

 

Gikk på elkjøp i dag og de hadde fått inn nye, så jeg fikk endeli byttet igjen...

Men jeg fikk med meg det batteriet fra den forrige nye, siden det hadde ligget på lading hele natten..

 

Slik kunne jeg få teste telefonen med engang jeg kom ut av Elkjøp, og jeg slapp hjem for å lade den opp først...

 

Og jeg slo den på, og den virker faktisk som en drøm :D

Så nå får jeg bare håpe på at det varer ...

 

 

Men jeg tør ikke sette inn minnekortet mitt, tilfelle det er noe galt med det også :no:

 

Er det noen som tror det kan være noe galt med minnekortet også, eller kan jeg ta sjansen på å sette det inn?!?!

Lenke til kommentar
Minnekortet skulle ikke ha noe å si. I så fall veit du jo årsaken til problemene du har...

6361183[/snapback]

 

Nettopp! Dersom det skulle vise seg å være problemet, er det bare til å returnere minnekortet ditt også, og få et nytt et :)

 

Gledelig at det løste seg for deg!

 

Jeg venter fortsatt på lønning og muligheten til å kjøpe denne stilige telefonen :D

Lenke til kommentar

For de som sliter med at ord ikke lagres i ordlista:

 

Opprett en ny melding og skriv ordet du vil (med ordboka på), trykk på * til du kan velge "Stave" og skriv inn det riktige ordet og trykk lagre. Avslutt så meldingseditoren uten å sende meldingen (samme om du lagrer mld eller ikke). Nå burde ordet ligge i ordboka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...