Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Det dere alle burde gjøre er, å levere den inn på service verksted og oppdatere fw på telefonen.... det er så mange bugs i 3.60, at det ikke er mulig og bruke den...

Ulempen er nok at den sendes til tyskland for å oppdatere, noe som er helt for jævlig....

 

Jeg sendte min idag, og må vente ca 2uker på å få den tilbake...

 

Har fått ny fra elkjøp flere ganger, men det hjelper ikke, man må oppdatere den,fw versjon 3.80 kom forrigeuke...

 

Telefonen er ellers konge, alt dere trenger er å oppdatere den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det dere alle burde gjøre er, å levere den inn på service verksted og oppdatere fw på telefonen.... det er så mange bugs i 3.60, at det ikke er mulig og bruke den...

Ulempen er nok at den sendes til tyskland for å oppdatere, noe som er helt for jævlig....

 

Jeg sendte min idag, og må vente ca 2uker på å få den tilbake...

 

Har fått ny fra elkjøp flere ganger, men det hjelper ikke, man må oppdatere den,fw versjon 3.80 kom forrigeuke...

 

Telefonen er ellers konge, alt dere trenger er å oppdatere den...

6298537[/snapback]

Merkelig. Hos min Nokia butikk kan jeg levere den inn, betale 300 kroner, og få det gjort på timen.

Lenke til kommentar

Du betalte 300kr du, jeg betalte ingenting, den ble ikke sendt til tyskland allikevel så behandlings tiden er 3 til 5 dager...Jeg tror dessverre ikke at telefonene blir oppdatert, de må jo selge de telefonene de har først, noe som kan ta litt tid på grunn av rykten på telefonen..

Lenke til kommentar

Har et merkelig problem med en 6280.. Fungerte tålig bra, men bestemte meg for å sette passordbeskyttelse på minnekortet.. Da dette var gjort og mobilen startet på nytt, er ikke minnekortet å finne noe sted :\

 

Fremdeles firmware upgrade? Noen andre som har opplevd lignende? For meg er dette et nytt fenomen..

 

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Har helt mista lysten på denne mobilen etter alle feilene det snakkes om.

Hadde bestemt meg, men nå tror jeg kanskje jeg må finne en billig SE som passer til min bruk.

6312143[/snapback]

Jeg har ikke mista lystein på denne etter alle feila. Skal sende den rett inn på FW update. Mobilen ser helt herlig ut! Har også testa den litt, og det var jo bare en drøm :)

Lenke til kommentar
Har helt mista lysten på denne mobilen etter alle feilene det snakkes om.

Hadde bestemt meg, men nå tror jeg kanskje jeg må finne en billig SE som passer til min bruk.

6312143[/snapback]

Jeg har ikke mista lystein på denne etter alle feila. Skal sende den rett inn på FW update. Mobilen ser helt herlig ut! Har også testa den litt, og det var jo bare en drøm :)

6312205[/snapback]

 

Er helt enig at mobilen er en drøm å bruke, men...

 

Jeg er f.eks. avhengig av å også ha en mobil som fungerer.

 

Da utgår det for min del å kjøpe en mobil med et så dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Atter en gang må jeg stille meg kritisk til en del av Amobil's forumbrukere. Jeg har solgt i bøtter og spann av denne telefonen og fått veldig lite klager. Har testet en selv nå i litt over en uke og jeg har ikke et eneste problem med den. Den fungerer, den ringer, meldinger kommer fram, kalender, kontakter og musikkspiller fungerer, den henger seg ikke, batteriet holder overraskende lenge, osv, osv. Eneste feilen jeg har funnet er at ord ikke lagres i T9-ordlisten. Dette skal visstnok fikses i ny FW.

 

Dere som knuser displayet, der må virkelig begynne å behandle telefonene deres bedre. Ja, den ytre skjermen er mykere enn på mange andre modeller, men det skal veldig mye press til for å få den helt inn på displayet.

 

Jeg tror det foregår vanvittig mye mobilmisbruk der ute...

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Atter en gang må jeg stille meg kritisk til en del av Amobil's forumbrukere. Jeg har solgt i bøtter og spann av denne telefonen og fått veldig lite klager. Har testet en selv nå i litt over en uke og jeg har ikke et eneste problem med den. Den fungerer, den ringer, meldinger kommer fram, kalender, kontakter og musikkspiller fungerer, den henger seg ikke, batteriet holder overraskende lenge, osv, osv. Eneste feilen jeg har funnet er at ord ikke lagres i T9-ordlisten. Dette skal visstnok fikses i ny FW.

 

Dere som knuser displayet, der må virkelig begynne å behandle telefonene deres bedre. Ja, den ytre skjermen er mykere enn på mange andre modeller, men det skal veldig mye press til for å få den helt inn på displayet.

 

Jeg tror det foregår vanvittig mye mobilmisbruk der ute...

 

-snubbel

6312639[/snapback]

 

Det var dette jeg også trodde! :p Mobilen kjøpes på Lørdag! :thumbup:

Lenke til kommentar
Atter en gang må jeg stille meg kritisk til en del av Amobil's forumbrukere. Jeg har solgt i bøtter og spann av denne telefonen og fått veldig lite klager. Har testet en selv nå i litt over en uke og jeg har ikke et eneste problem med den. Den fungerer, den ringer, meldinger kommer fram, kalender, kontakter og musikkspiller fungerer, den henger seg ikke, batteriet holder overraskende lenge, osv, osv. Eneste feilen jeg har funnet er at ord ikke lagres i T9-ordlisten. Dette skal visstnok fikses i ny FW.

 

Dere som knuser displayet, der må virkelig begynne å behandle telefonene deres bedre. Ja, den ytre skjermen er mykere enn på mange andre modeller, men det skal veldig mye press til for å få den helt inn på displayet.

 

Jeg tror det foregår vanvittig mye mobilmisbruk der ute...

 

-snubbel

6312639[/snapback]

 

Det var dette jeg også trodde! :p Mobilen kjøpes på Lørdag! :thumbup:

6312653[/snapback]

Det samme problemet som snubbel har, har jeg også. bryr meg ikke fordi jeg ikke sender så mange meldinger, bruker heller ikke ordlista.

 

Har ellers hatt en feil til.

Da jeg plugget telefonen til USB-kabalen, greide jeg å sette den feil.

Etter dette mistet telefonen nettet i en halvtime, og ble samme som før igjen.

Har ellers ikke hatt noen andre feil.

Lenke til kommentar

Hei.

HAr hatt et svært irriterende problem med min Nokia 6280. For Noen uker siden begynte skjermen å skru seg av i 2-3 sekunder før den igjen gikk på under arbeid. Dette skjedde ofte. Ofte flere ganger iløpet av en sms skriving. Leverte for noen uker siden telefonen inn til Siba kvadrat. Fikk denne nå igjen igår. Problemet fantes der fortsatt selv om softwaren var oppdatert. Leverte den med en gang inn igjen. Tviler på de greier å rette det denne gange ettersom de ikke greide det forrige gang.

Hvilke krav har jeg i denne saken dersom telefonen ikke virker? Kan jeg få ny telefon? kan jeg eventuelt da velge en annen modelle ettersom hjeg har fått litt avsmak på hele telefonen?

Lenke til kommentar
Atter en gang må jeg stille meg kritisk til en del av Amobil's forumbrukere. Jeg har solgt i bøtter og spann av denne telefonen og fått veldig lite klager. Har testet en selv nå i litt over en uke og jeg har ikke et eneste problem med den. Den fungerer, den ringer, meldinger kommer fram, kalender, kontakter og musikkspiller fungerer, den henger seg ikke, batteriet holder overraskende lenge, osv, osv. Eneste feilen jeg har funnet er at ord ikke lagres i T9-ordlisten. Dette skal visstnok fikses i ny FW.

 

Dere som knuser displayet, der må virkelig begynne å behandle telefonene deres bedre. Ja, den ytre skjermen er mykere enn på mange andre modeller, men det skal veldig mye press til for å få den helt inn på displayet.

 

Jeg tror det foregår vanvittig mye mobilmisbruk der ute...

 

-snubbel

6312639[/snapback]

 

Egentlig litt fint å høre skryt av den og! Har fryktelig lyst på den, og alt annet virker egentlig ganske kjedelig :whistle:

Men det ordliste problemet. Mener du at jeg ikke kan lagre ord i ordlista i hele tatt?

Og er det fikset i den FW som visstnok kom i forrige uke?

Og hvis du jobber i butikk og selger mobiler, anbefaler du å vente en måned eller to med å kjøpe den, til de er oppdatert, eller bare kjøpe nå og sende inn når det trengs?

Lenke til kommentar
Atter en gang må jeg stille meg kritisk til en del av Amobil's forumbrukere. Jeg har solgt i bøtter og spann av denne telefonen og fått veldig lite klager. Har testet en selv nå i litt over en uke og jeg har ikke et eneste problem med den. Den fungerer, den ringer, meldinger kommer fram, kalender, kontakter og musikkspiller fungerer, den henger seg ikke, batteriet holder overraskende lenge, osv, osv. Eneste feilen jeg har funnet er at ord ikke lagres i T9-ordlisten. Dette skal visstnok fikses i ny FW.

 

Dere som knuser displayet, der må virkelig begynne å behandle telefonene deres bedre. Ja, den ytre skjermen er mykere enn på mange andre modeller, men det skal veldig mye press til for å få den helt inn på displayet.

 

Jeg tror det foregår vanvittig mye mobilmisbruk der ute...

 

-snubbel

6312639[/snapback]

 

Egentlig litt fint å høre skryt av den og! Har fryktelig lyst på den, og alt annet virker egentlig ganske kjedelig :whistle:

Men det ordliste problemet. Mener du at jeg ikke kan lagre ord i ordlista i hele tatt?

Og er det fikset i den FW som visstnok kom i forrige uke?

Og hvis du jobber i butikk og selger mobiler, anbefaler du å vente en måned eller to med å kjøpe den, til de er oppdatert, eller bare kjøpe nå og sende inn når det trengs?

6313184[/snapback]

 

 

I tyskland kom 3.80, men i norge har de bare 3.65, vil ta litt før den kommer hit...i oslo så er det bare teleservice som fikser fw upgrade...leverte min på onsdag, fikk den idag:-) restart problemet er løst:-)

Lenke til kommentar
Får bare vente litt så kommer det vel om noen uker forhåpentligvis.

Men jeg har tenkt å kjøpe den på commit.no, hvordan skal jeg få oppgradert den da?

6313742[/snapback]

 

Du bar eleverer den inn på en av servicestedene til nokia, og de fikser reesten derifra....

Lenke til kommentar
I tyskland kom 3.80, men i norge har de bare 3.65, vil ta litt før den kommer hit...i oslo så er det bare teleservice som fikser fw upgrade...leverte min på onsdag, fikk den idag:-) restart problemet er løst:-)

6313661[/snapback]

 

Min telefon ble sendt til teleservice, men de sendte den videre til tyskland. uten at damen på telefonen kunne si noe om hvorfor... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...