Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Beklager viss dette er tatt opp før, men jeg gadd ikke lese igjennom alle sidene for å finne det ut.

 

Saken er det at når jeg velger kabeltilkobling i Nokia PC Suite når jeg skal koble til min 6280 står det at jeg skal koble kabelen til pc'en og til telefonen. Dette gjør jeg og velger "Standard Modus". Men det skjer ikke noe mer.

 

Andre med samme probleme? Fatter dere hva jeg mener?

7426233[/snapback]

Har hatt det problemet flere ganger (senest i går :hrm: ) og har prøvd å velge usb-tilkobling osv, men løsningen har flere ganger vært å restarte PCen (men det hjalp jo selvfølgelig ikke i går :mad: )

 

Du kan prøve å oppdatere PC Suite. Det kom ny versjon 15. november hvis jeg ikke husker feil. Den støtter bla synkronisering med WMP 11 for musikkoverføring :w00t: , men det er fortsatt problemer med den, for synkroniseringen med WMP 11 funket bare første dagen etter jeg installerte det... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har siste versjon av Nokia PC Suite. Når jeg setter inn kabel og aktiverer "Standard modus" på telefonen. Da kommer det opp ny maskinvare funnet og jeg må innstallere noe som heter Nokia 6280 USB Phone Parent.

Jeg setter i Nokia CD'en min og satser på at dette går automatisk. Men veiviseren finner ikke rett programvare for dette.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet?

Lenke til kommentar

Da er dritt telefonen ute å kjøre igjen...

 

plutselig så vil den ikke akseptere sim kort. Den finner ikke kortet uansett hvilket kort som står i.

 

Er dette ett velkjent problem?

 

Noen som har no formening om dette kan fikses ved en firmware oppdatering? hvis så er tilfelle så gjør jeg det selv... gidder rett og slett ikke sende den inn på rep igjen, det tar så altfor lang tid :mad:

Lenke til kommentar

Jeg kjoepte n6280 27november. Naa er jeg i usa og problemene triller paa...

 

a) ord blir ikke lagret i ordlista

 

b) tlf henger naar jeg slaar paa og skal bruke

kameraet, videre faar jeg ikke til aa bruke kamera. kameraet virker naar jeg tar ut minnekortet. kortet er paa 2 GB. har oxo proevd med et 64 mb kort, uten hell.

 

c) ellers er det masse annet smaabugs, som er nevnt i denne traaden, som dukker opp etter som dagene gaar.

 

Jeg vet naa at eneste utvei er aa levere mob'n til FW oppgradering.

Jeg har V03.81.

1. Hva heter den nyeste FW?

2. Er den nyeste samme som paa 6288?

3. Dersom ja paa 2. er den bedre enn siste for 6280?

4. Har ogsa de siste FW'ene flymodus funksjonen?

5. Godtar flyselskapene dette, dvs at man kan bruke den som mp3-spiller og kamera?

 

-Thomas-

Lenke til kommentar
Jeg kjoepte n6280 27november. Naa er jeg i usa og problemene triller paa...

 

a) ord blir ikke lagret i ordlista

 

b) tlf henger naar jeg slaar paa og skal bruke

kameraet, videre faar jeg ikke til aa bruke kamera. kameraet virker naar jeg tar ut minnekortet. kortet er paa 2 GB. har oxo proevd med et 64 mb kort, uten hell.

 

c) ellers er det masse annet smaabugs, som er nevnt i denne traaden, som dukker opp etter som dagene gaar.

 

Jeg vet naa at eneste utvei er aa levere mob'n til FW oppgradering.

Jeg har V03.81.

1. Hva heter den nyeste FW?

2. Er den nyeste samme som paa 6288?

3. Dersom ja paa 2. er den bedre enn siste for 6280?

4. Har ogsa de siste FW'ene flymodus funksjonen?

5. Godtar flyselskapene dette, dvs at man kan bruke den som mp3-spiller og kamera?

 

-Thomas-

7525958[/snapback]

 

1. Nyeste FW er: 05.92

2. Samme som på 6288 ja.

3. Ja det er den, bedre mp3 spiller med mere.

4. Siste FW har flymodus ja ;)

5. Regner med at flyselskapene godtar dette ja, ellers hadde det ikke vært vits å ha funksjonen. Spør med først med kabinpersonalet for å være sikker.

- Bjarte

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Flere enn meg som plages at man må restarte mobilen før man får koblet opp nettleser, sendt mms osv? (ting som bruker edge spesielt)

 

Fikk oppgradert til 05.92 uten at det ble bedre av den grunn.

 

Kan det være jeg som har herpet opp en innstilling eller.no?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har en 6280 med en god del feil. Vurderer å enten levere den på service, samt bytte batteri og deksel eller kjøpe en helt ny mobil.

 

Dette er feilene min tlf har:

 

Skrur seg av ved spilling av mp3 (skjeldent)

Lagrer ikke nye ord i ordlista

Må lades hver kveld

Bytter plutselig mellom å lese nummer fra SIM-kort og fra telefon / SIM-kort slik at den da lister opp alle navnene to ganger

 

Så til spørsmålet: Er det noen som har oppgradert firmware og blitt kvitt noen av disse problemene? For hvis den ikke blir bedre så gidder jeg ikke vente i 5-6 uker på en service. Da kjøper jeg heller en ny nokia. (annen modell)

Lenke til kommentar

Heisann. Eg har 6288, men det blir jo det samme. Eg har feil med at telefonen automatisk skfiter til å hente nummer fra både sim og telefon, og såleis viser alle oppføringer dobbelt. Eg har tenkt å slett alt som ligg på sim-kortet, slik at eg unngpr akkurat det problemet. Det er bedre å ha det slik, for det er jo enkelt å ha backup av alle kontakter på pc'en.

 

I tillegg tok akkurat batteriet kvelden, slik at eg måtte kjøpe nytt. Det er 6 mnd. garanti på batteri og tilbehør hos Nokia, så det vart ein investering på 2-300 kroner.

 

Min SW versjon er 6.10, og det er så langt som eg veit, den siste som er komme. Tvilar derfor at det er noko vist for deg å senda den inn foreløpig, sidan eg har mykje samme feila som deg.

 

Når det er sagt, 6280/6288 er kjempebra telefoner, som eg er veldig fornøyd med. Fins ikkje noko Nokia telefon som eg vil bytta den ut med i dag.

 

Håpar det kjem ein ny SW snart. Nokon som veit?

 

Mvh Kenfred

Lenke til kommentar
Har en 6280 med en god del feil. Vurderer å enten levere den på service, samt bytte batteri og deksel eller kjøpe en helt ny mobil.

 

Dette er feilene min tlf har:

 

Skrur seg av ved spilling av mp3 (skjeldent)

Lagrer ikke nye ord i ordlista

Må lades hver kveld

Bytter plutselig mellom å lese nummer fra SIM-kort og fra telefon / SIM-kort slik at den da lister opp alle navnene to ganger

 

Så til spørsmålet: Er det noen som har oppgradert firmware og blitt kvitt noen av disse problemene? For hvis den ikke blir bedre så gidder jeg ikke vente i 5-6 uker på en service. Da kjøper jeg heller en ny nokia. (annen modell)

8976330[/snapback]

 

Jeg har hatt min Nokia 6280 på service flere ganger (uten at det har hjulpet så mye), men nå siste gangen brukte jeg nokia sine nettsider til å oppdatere SW (Nokia SW-oppdatering). Jeg har nå versjon 6.10. Den ble bedre enn den var før, men ikke feilfri. Problemet med ordlisten er heldigvis borte, men den skrur seg fortsatt av innimellom.

 

Min 6280 mister også ofte noe av kontakten med nettverket, og simkort-valget i menyen forsvinner. Da kan jeg bare motta meldinger, ikke samtaler. Noe som vet mer om dette problemet og evt. har en løsning?

 

Uansett så kan du oppdatere telefonen via nokia sine nettsider (se linken over). 6280 står ikke på lista, men velg 6288 - samme SW (spurte Nokia kundeservice). Hvis du uansett velger å sende den på verksted, så anbefaler jeg å ikke gå via butikken du kjøpte den i, da de sender den til Nokia sitt verksted i Sandefjord. Finn heller et Nokia servicesenter, da de som oftest kan fikse telefonen lokalt. Jeg fikk min tilbake på under to døgn ved bruk av Nordialog Trondheim. Finn nærmeste servicesenter her.

Endret av DaggyBarlander
Lenke til kommentar
Uansett så kan du oppdatere telefonen via nokia sine nettsider (se linken over). 6280 står ikke på lista, men velg 6288 - samme SW (spurte Nokia kundeservice). Hvis du uansett velger å sende den på verksted, så anbefaler jeg å ikke gå via butikken du kjøpte den i, da de sender den til Nokia sitt verksted i Sandefjord. Finn heller et Nokia servicesenter, da de som oftest kan fikse telefonen lokalt. Jeg fikk min tilbake på under to døgn ved bruk av Nordialog Trondheim. Finn nærmeste servicesenter her.

8978977[/snapback]

 

Jeg får ikke til å oppdatere min. Står bare at min telefon ikke kan oppdateres.. Da har jeg valgt 6288... Sikker på at det var den oppdateringen du valgte?

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å oppdatere min. Står bare at min telefon ikke kan oppdateres.. Da har jeg valgt 6288... Sikker på at det var den oppdateringen du valgte?

8984818[/snapback]

 

Ja, det var det jeg gjorde. Valgte 6288. Uansett fikk jeg beskjed om å installere et program for å oppdatere den. Det programmet sjekker hvilken telefon du har koblet til pcen, og kan forsåvidt brukes med hvilken som helst ny Nokia-telefon. Det kan jo hende du må installere Nokia PC Suite for å få programmet til å fungere, ug du må ha enten en usbkabel til telefonen, bluetooth eller IR-tilkobling på telefon og pc.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å oppdatere min. Står bare at min telefon ikke kan oppdateres.. Da har jeg valgt 6288... Sikker på at det var den oppdateringen du valgte?

8984818[/snapback]

 

Ja, det var det jeg gjorde. Valgte 6288. Uansett fikk jeg beskjed om å installere et program for å oppdatere den. Det programmet sjekker hvilken telefon du har koblet til pcen, og kan forsåvidt brukes med hvilken som helst ny Nokia-telefon. Det kan jo hende du må installere Nokia PC Suite for å få programmet til å fungere, ug du må ha enten en usbkabel til telefonen, bluetooth eller IR-tilkobling på telefon og pc.

8985729[/snapback]

 

Jaja, såpass er greit, men programmet identifiserer mobilen min og sier at det ikke går å oppdatere. Dvs, programmet har jo rett, det finnes ingen online-oppdatering av 6280... Programmet er installert, PC Suite er installert, kabel har jeg selvsagt, og alt er korrekt, programmet finner mobilen, men nekter å oppdatere pga. det er 6280...

Lenke til kommentar

Det er nå 1 år og 3 måneder siden jeg kjøpte meg Nokia 6280. Per dags dato har jeg en Sony Ericson k810i som jeg har hatt i 2måneder. Altså hadde jeg min Nokia 6280 i 1 år og 1 måned. Av den tiden jeg hadde telefonen brukte jeg den aktivt i 4-5 måneder. Resten av tiden brukte jeg lånetelefon, eller en av mine to gamle - Nokia 3510 fungerer som en kula enda. Hvis jeg skal få frem noe poeng av dette vil det være at dette er den dårligste mobilen som er produsert per dags dato. God på papiret, i prinsippet god, hadde det ikke vært for de titalls feil, elendige byggekvalitet og ikke minst leverandører som er drittlei å reparere driten!! Jeg holdt på med forbrukerrådet sammen med Netshop for å få hevet kjøpet, i over 4 måneder. Det beste jeg kom frem til var å få 500,- i rabatt ved kjøp av ny telefon.

 

Sony Ericson vet jeg har stabile telefoner, uansett om dem mangler noen funksjoner (som jeg ikke har savnet)

 

1 år med mobilhelvette takket være Nokia og Netshop.

 

Mitt svar tilbake - Jippi!

 

Takk til Sony Ericson, drit i pengene, verdt hver krone!

 

Huff...

Lenke til kommentar

Har hatt min 6280 i godt over ett år og ingen problemer. Men batteriet er av den dårlige sorten og har allerede begynt å få "sjuka" med at fulladet batteri tåler en samtale og opps så var det visst tomt.....

 

Noen som vet om det går ann å kjøpe et kraftigere batteri til telefonen....tips..gjerne link:)

Lenke til kommentar

Prisguiden kan sikkert hjelpe:

BP-6M.

 

Husk at uoriginale/OEM-batterier kan være preget av elendig kvalitet i forhold til originalbatteriene, og også ikke være på den kapasiteten som er oppgitt. Det er enten 950 eller 970mah som følger med som standard. Ser ikke ut som det er mulig å få tak på noe kraftigere, men et nytt batteri varer ikke så ille uansett (anbefaler forøvrig linken til batteriartikkelen i signaturen min, den er verdt å lese om man ønsker å ta vare på batteriet).

 

Forresten må jeg få legge fra meg en link til de som er frustrert over støv mellom skjerm og frontdekselet, det er mulig å åpne mobilen selv, uten at det er mulig å se:

http://www.instructables.com/id/E6MX8PFQBSEQZJJLYV/

 

Er litt misfornøyd med at skyvemekanismen skraper og at mobilen er litt slarkete, men har fått fikset skrapingen (olje), og tror slarken når mobilen er sammenslått skal kunne løses med litt teip på rett sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...