Hidden Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Nå gir jeg snart opp denne brennern og merket i seg selv. Problemet denne gang er at ved bruk av Nero 5 med siste update, skjærer det seg på 88-90% fullført brenning i så lavt som 4x når jeg brenner Audio CDs. OS: Win2k med SP3 Glemt å installere som standard da jeg re-installerte Win2k her om dagen. Skal formattere uansett når jeg har skrevet dette, en rekke merkelige problemer oppsto etter siste re-install. Det at det skjærer seg i Nero har skjedd mange, mange ganger nå. I starten gikk alt knirkefritt, men akk hvor lenge var Adam i paradis? Ikke lenge. Så, etter all hypen om hvor bra det var å flashe brennern til å brenne i høyere max hastighet, gjorde jeg det. Problemet var der like herlig da. I dag flashet jeg tilbake til nyeste standard Firmware. Problemet er der like herlig. Så, les dette (interessant) prøvde jeg å brenne med Musicmatch Jukebox brenner funksjonen. Da det kom til samme område, akselererte plutselig brennern, i akkurat det området. Brenninga stoppet opp litt men fortsatte så og avsluttet på 100%. Så sjekket jeg CD´en da. Spor 2 og 3 gjentar seg selv i loop hele veien, resten er bra... Ut ifra det trekker jeg den konklusjon at Musicmatch brenneren er søppel fordi den ignorerer feil som ødelegger CD´en uansett, og spretter ikke opp en advarsel eller noe. NERO er like mye søppel fordi jeg ikke får en forklaring på HVORFOR det skjærer seg. Bare at det har stoppet. Det er som om bil verkstedet sier "bilen din funker ikke og vi veit ikke hvorfor". Tror neppe det er akkurat den CD-RW skiva jeg brukte de siste gangene, for det er blitt feilbrent på annet merke CD-R og CD-RW. SÅH.. kan det være fabrikasjonsfeil i brennern? Det er SVÆRT frustrerende... UPDATE: Etter nok en system re-install, fordi jeg glemte å installere som Standard PC sist... har hele natten gått med til å fikse problemet. Men neida, Nero brenner feil 90% av tilfellene uansett hva slags hastighet jeg har. Intel chipset driverne hjelper ikke for bare møkka. Det er så brennern snart går i veggen. Har søkt litt, men er så trøtt at jeg ser tredobbelt, og de fleste stedene som nevner Lite-on har en prislapp i teksten på Google, eller irrelevant info. kan noen svare meg hvorvidt dette mest sannsynlig er en fabrikasjonsfeil eller ikke? Altså.. ren install, Intel chipset drivere, inn med Nero, update. Hva skjer? Feilbrenning, feilbrenning og hva var det? Jo nok en feilbrenning. Det rimer bare ikke. Den fungerte perfekt i starten. [ Denne Melding var redigert av: hidden på 2002-09-29 07:16 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå