Rundgren Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg er redd for at PSUen( Strømforsyningen) i PCen, ikke klarer en harddisk til. Idag har jeg en Bzerk 500W (ifra microplex) AMD Newcastle 3000+ uklokket Corsair 2x 512 DDR Abit Kv8 PRO motherboard Sapphire pro vivo@ X800 XT PE Nec 3500 DVD brenner Ide Westerndigital 80G Ide Seagate 160G Sata Maxtor 200G Nexus viftestyring med 2 vifter (80mm*80mm) (Your Recommended PSU Wattage: 446W ifra eXtreme outvision PSU calculator) Altså , så har jeg 3 hardisker, og en DVD brenner ifra før. Jeg har nå bestilt en Maxtor 300G til TG i påsken. Problemmet er skjermen blir noen ganger svart når jeg starter den. Det er litt blandet hvordan jeg får fikset problemmet. -Noen ganger holder det med å restarter maskinen . -Andre ganger sette strømkabelen til PSUen ut og inn. -Andre ganger resette bios ( Litt kaotisk siden skjermkort kjøleren er så stor at den dekker resettern av bios. Blir til at skjermkortet må tas ut for å resette bios) Problemmet kom etter jeg klokket CPUen ( [email protected]) Det kom og gikk i bølger med svart skjerm ved start av PC. Klokket ned igjen til stock ,og problemet forsvant i noen uker til det kom tilbake. Kan det være på grunn av at skjermkortet er flashet? Eller er det at PSUen er for svak? Takk for svar Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg er redd for at PSUen( Strømforsyningen) i PCen, ikke klarer en harddisk til. Idag har jeg en Bzerk 500W (ifra microplex) AMD Newcastle 3000+ uklokket Corsair 2x 512 DDR Abit Kv8 PRO motherboard Sapphire pro vivo@ X800 XT PE Nec 3500 DVD brenner Ide Westerndigital 80G Ide Seagate 160G Sata Maxtor 200G Nexus viftestyring med 2 vifter (80mm*80mm) (Your Recommended PSU Wattage: 446W ifra eXtreme outvision PSU calculator) Altså , så har jeg 3 hardisker, og en DVD brenner ifra før. Jeg har nå bestilt en Maxtor 300G til TG i påsken. Problemmet er skjermen blir noen ganger svart når jeg starter den. Det er litt blandet hvordan jeg får fikset problemmet. -Noen ganger holder det med å restarter maskinen . -Andre ganger sette strømkabelen til PSUen ut og inn. -Andre ganger resette bios ( Litt kaotisk siden skjermkort kjøleren er så stor at den dekker resettern av bios. Blir til at skjermkortet må tas ut for å resette bios) Problemmet kom etter jeg klokket CPUen ( [email protected]) Det kom og gikk i bølger med svart skjerm ved start av PC. Klokket ned igjen til stock ,og problemet forsvant i noen uker til det kom tilbake. Kan det være på grunn av at skjermkortet er flashet? Eller er det at PSUen er for svak? Takk for svar 5888469[/snapback] psu'en der skulle være sterk nok den mener jeg. Den hadde 34 ampere på 12 volten hvis jeg husker riktig, og de skulle holde. Det med den kalkulatoren din er at den måler når alle komponentene bruker fult med strøm. Men dvd brenneren f.eks bruker ikke strøm når du ikke bruker den. Jeg tror da det skulle gå med den sista harddisken da. Det med at pcen skrur seg av og på kan vel komme av at psu er sliten, eller at du har en spenning i huset som går opp og ned, da kan du kjøpe en ups/overspenningsværn som tar seg av det. Prøv det da og se om det funker med 3 hdd.. Lykke til på tg da;) Lenke til kommentar
Rundgren Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Takk for svar Men jeg tror jeg formulerte meg feil. -------------------- Problemmet er skjermen blir noen ganger svart når jeg starter den. Det er litt blandet hvordan jeg får fikset problemmet. -Noen ganger holder det med å restarter maskinen . -Andre ganger sette strømkabelen til PSUen ut og inn. -Andre ganger resette bios ( Litt kaotisk siden skjermkort kjøleren er så stor at den dekker resettern av bios. Blir til at skjermkortet må tas ut for å resette bios) --------------------- Jeg mendte at, når jeg starter selve PCen så surrer vifter og hardisker , men skjermen forblir svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå