Gå til innhold

MIST-silent twin= no' forbanna dritt...!

Anbefalte innlegg

virker som at MIST silent twin er noe forbanna dritt....

de papst-viftene gjør sånn at det i noen tilfeller kommer opp advarsler og alt sånn... hk'et klarer ikke å lese rpm og om den er koblka til i det hele tatt....

Har nettopp innstallert xp2000 med silent twin, tempen ligger på 55-70 grader, men det er fordi kun en av viftene går.. når jeg fikk vifta var den ene vifta kilt fast i ledningen.. har enda ikek tatt meg tid til å ta av vifta og løse det opp... nå er i hvertfall kjøleribba så varm at det er mulig å lage speilegg på den, og kabinetttempen ligger på 40-45 grader, med 2 kabinettvifter...

ble litt skuffa over at sånt skjer...

det er tydeligvis ikke bare meg de viftagreiene går ut over (sikkert engangstilfelle at vifta var kilt fast), men når et såpass utbredt produkt ikke går sammen med mange hovedkort synes jegf er litt dumt...

Lurte ellers på andres temp med silent twin på xp 2000... må sammenligne litt her :smile:

MVH

Alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert ikke noe galt med kjøleren/viftene.

Problemet ditt er sikkert at biosen overvåker viftene. Dette gjøres for å slippe at du svir av cpu'en. Ulempen med mange "silent" kljølere er at du må slå av denne overvåkningen.

Overvåkningen fungerer slik at hvis omdreinings-hastigheten på viftene/kjøleren er under et spesifisert nivå, f.eks. 2000rpm -vil du få en feilmeding. Antakentlig er viftene på denne stillegående kjøleren under dette nivået og biosen vil da komme med beskjed om dette. Dette retter du lett på med å disable overvåkninga av kjøleren (viftene) for cpu -i bios.

Når det er snakk om at du har klart å kile en av ledningene i vifta di, så er det ikke snakk om dårlig kjøler -men om dårlig arbeid under montering av kjøleren. Under montering må du sikkre deg om at kabler ol ikke kan nå viftene slik at de kiles fast. Dette kan gjøres med å strippse ledninger fast og dermed hindre at ledningene henger fritt i kabinettet.

Lenke til kommentar

Har Mist Silent Twin selv. Beste kjøleren jeg noen gang har hatt. Har hatt 3 stykker på min XP1800+. Den første støyet for mye, den andre kjølte for dårlig. Silent Twin verken støyer eller kjøler dårlig. Min CPU ligger nå på 50-51 grader halveis idle. Ligger godt under 60 på full load, noe som er meget bra for en så støysvak kjøler. Kabinett-tempen ligger på 31-32 grader.

Ikke rart du får høy temp når den ene vifta ikke funker. Halvparten av kjølinga virker jo ikke. Tar ikke lang tid å løsne en vifte og ordne problemet da. Litt din egen feil når du vet at kjølinga ikke virker og du synes du får høy temp :smile:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg også Mist Silent Twin nå nylig. Jeg føyer meg pent inn i rekken over fornøyde brukere. Har bare en Athlon 1.4GHz (men de blir ganske varme) og den ligger på ca 55grader på heavy load. Tidligere så var det CPU-vifta som bråkte mest i boksen min, nå blir den pent slått av både HD'er og grafikk-kort. Kan så vidt høre en svak susing om jeg legger øret helt inntil.

Er det noen som har tips til et bra grafikk-kort som ikke bråker noe? (Men som fortsatt funker bra i spill. Type nVidia GeForce4 eller ATI 9700 om/når det blir billigere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...