Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fungere ikke etter SP2

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg installerte SP2 igår kveld og la meg etter installasjonen, og tenkte ikke mer over det. Idag når jeg våkner og slår på maskinen er den i laveste skjermoppløsning, fargene er bare grå og et par farger, ikke mer. Og det er striper over skjermen min, når eg flytter musen kommer det muse-spor overalt eg flytter den. Jeg har tatt noen Screenshots. Jeg kjører nå i Safemode og det fungerer så og si greit, men eg vil ha det til å fungere HELT greit.. Kanskje det er et virus?

ATI radeon700pro, 512MB Minne, AMD Athlon 64 300+ processor, 2.00Ghz

Noen som har opplevd så og si det samme og vet hvordan jeg skal løse det?

Trenger hjelp fortest mulig! ;) Takker

post-61386-1144498586_thumb.jpg

post-61386-1144498604_thumb.jpg

post-61386-1144498612_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, de bildene dere ser der er 100% urkorrekte! Det er ikke så klart, det er MANGE striper på skjemen og du kan umulig se noe.. Så Screenshottet må ha tatt bildet under alle de stripene :(( Men i det andre screenshottet ser du at eg installerte SP2 og noe annet igår som kan ha forårsaket dette.

Forresten, det fungerer ikke å gå tilbake til en annen dato, den bare sier "det gikk ikke an å gjenopprette"

Endret av Prebba1
Lenke til kommentar

Har gått inn på Egenskaper, innstillingerm skjermoppløsning (høyeste, det e den vanlige eg bruker) og fargekvalitet (32bit) men det ble så og si bare verre..

Hmm.. Ser no at når eg kjører Safemode 'lagger' det når eg blar ned på internett sider, det betyr jo at det er noe galt med driverne.. Hvis de er installert på den vanlige, skal de fungere på Safemode også? For det kan være de ble avinstallert av SP2 da..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dere gjør og sånne ting, men bank i bordet, jeg har aldri hatt trøbbel med installasjon av Sp2. Uannsett hvilken maskinvare jeg har hatt.

Problemet med at safe mode blir sånn er fordi at den laster inn bare det viktigste for at maskina skal fungere. den laster hverken inn programmer eller drivere.

Prøv å lag en Windows XP cd+Sp2 på du så tenker jeg saken er løst ganske fort.

Lenke til kommentar

Har installert driver i vanlig windows før, gjorde det når eg fikk nytt skjermkort, måtte ikke legge inn noe vGA driver eller noe sånt.. var bare å gå inn på ati.com og velge driverer og installere der fra.. Men prøver å laste ned Windows xp nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...