Kim64 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Følte at pc`n til dama trengte mer ram så jeg tenkte jeg skulle kjøpe ram til henne Her er specs: Intel celeron D 2.80GHz MSI PM8M2-V det sto en slik i den fra før av, så kjøpte jeg en slik siden jeg skulle bruke den minnebrikka som sto i maskinen fra før av til en annen pc jeg hadde liggende... Men problemet er det at helt uten forvarsel så rebooter pc`n Virker som at dette skjer når man driver mere flere programmer om gangen, altså når pc`n jobber mye. dette skjedde aldri med den andre brikka. Så jeg lurte på hva som kan være feil? Mvh Kim Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ja, dette hovedkortet har bare to ram slotter, så da er det vanskelig å få satt de to feil. Jeg vil da anta at det muligens kan være noe feil med rambrikkene du har fått kjøpt. Det kan også være at hovedkortet har satt timingsene for brikkene feil, men da må du inn i bios og sjekke om de stemmer med spesifikasjonene til brikkene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Sett vdimm (volt) manuellt . Hvis du har den til auto vil alltid MSIs kort/bios benytte jedec spesifikasjon som er 2.5v . De nye du har kjøpt skal ihh til specs fores med 2.6v minimum . Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 ok, så jeg skal sette volten opp til 2.6? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er 2.6v som står under spesifikasjonene for de hos netshop . Så ja jeg ville ikke ha de under det . Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 de sto på 2.6V fra før av... Kunne ikke velge auto eller manuell heller skal jeg sette de høyere da eller? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Prøv med 2.7 - 2.75 . Det skal være safe uansett ram typer . Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ikke fuck med PC'n til dama, da blir det ikkeno på deg hvis du roter det til. Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 hehe good one men er nok ikke så farlig det da guffer jeg opp volten til 2.7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå