Lufen Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 jeg ville bare satt pcen på siden og puttet en panne på cpuen og lagd meg forkost jeg eller du kan puttet pcen inn i en fryser Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-28 20:41, skrev Shorty^^:haha!Jeg forlanger ikke minusgrader :wink:Jeg har ikke sagt jeg er redd for at den skal brennes.Men jeg synes CPUen er for varm! :smile:Den skal da ligge mellom 30-45 grader eller noe slikt.Kjenner andre som får den temperaturen med samme kjøler. Er du sprø mann! 30'C er jo ikkenoe. Du har en finfin temp! Jeg ligger i 47 Load nå på sommeren som har vært og idler paa 43.. Dessuten har jeg en kraftig vifte (80x80mm Papst) på en TaiSol CGK760 ribbe og AC3. Prosessoren din brenner seg ikke på den tempen!! :smile:. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 ikke lett og få hjelp her skjønner jeg. først prøv og bytte goop. sjekk samtidig overflaten på kjøleren den skal være så glatt som mulig. (En venn av meg prøvde og legge et tykt lag goop på selve printkortet på cpu'n og fikk en dramatisk temp. forbedring. Dette kan prøves med forsiktighet.) hvilken vei blåser vifta ? mot kjøler eller fra kjøler ? mot kjøler er da best i de fleste tilfeller. Lykke til! [ Denne Melding var redigert av: sjantiok på 2002-09-29 13:05 ] Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Endelig et ordentlig svar, TAKK! :razz: Burde jeg kjøpe ny kjøler hvis jeg har noen små hakk under kjøleren? Hvilken kjøler kan du anbefale da? Til ikke en altfor stiv pris. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-28 20:41, skrev Shorty^^:haha!Men jeg synes CPUen er for varm! :smile:Den skal da ligge mellom 30-45 grader eller noe slikt.Kjenner andre som får den temperaturen med samme kjøler. HVORFOR vil du ha lavere temperatur? CPU er IKKE for varm. Min er ca. 50 grader idle og det bekymrer ikke meg ettersom den kan bli 75-80 grader før den blir ustabil. Du vil ha lavere temperatur kun fordi vennene dine har lavere temperatur? Hvis det er grunnen så er det rett og slett tåpelig å bruke tid og penger på å senke tempen ytterligere. Den temperaturen du har er så absolutt akseptabel. Jeg kjenner ingen som har under 45 grader på AMD prosessoren sin (kjenner ikke så mange med AMD men ingen av de har problemer med sine høyere temperaturer heller). Uansett... grunnen til at du har høyere temp kan være at du har færre/dårligere/ingen kabinettvifter, flere/større/varmere komponenter, flere/varmere harddisker, dårligere luftgjennomstrømning på grunn av komponenter og kabler som ligger i veien for luftgjennomstrømning, dårligere vifte i strømforsyning, at grafikk-kortet ligger nærmere din CPU enn på dine venners PC'er... jeg kunne fortsatt i en evighet. Så bare la det ligge. Det er ingen vits i å prøve å få lavere temperatur enn 45-50 grader. CPU'en jobber ikke kjappere av den grunn, og gled deg over å få litt varme fra datamaskinen på kalde vinterdager i stedet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 13:14, skrev Shorty^^:Endelig et ordentlig svar, TAKK! :razz:Burde jeg kjøpe ny kjøler hvis jeg har noen små hakk under kjøleren?Hvilken kjøler kan du anbefale da?Til ikke en altfor stiv pris. Hakk under kjøleren er aldri å anbefale, men er de små kan det ordnes med kjølepasta. Er hakkene store, vil nok kjøleeffektiviteten forringes noe. Men som sagt... har du ikke over 70 grader på full load har du ingenting å bekymre deg over (den dagen vifta evt. stopper, har du lov til å svette litt ekstra ) Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Min 1800+ er på 56 grader :smile: Det er helt greit :smile: Lenke til kommentar
ripset Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Begynner å bli drittlei disse for varm postene. Hadde du leitet / søkt litt på dette emnet, så hadde du funnet ut at tempen din er helt fin, og vi hadde sluppet ennå en post om temperatur. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Jepp. CPUen er ikke for varm, men lurer på hvorfor den er så varm som den er. Greit, kanskje jeg skal kjøpe meg ny kjøler (uten hakk :razz:). Men hvilken? Samme kjøler, bare nyere modell? http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=T...n=Vifte+%2F+CPU Lenke til kommentar
felzius Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Altså, skrur du av maskinen, vil prosessoren etterhvert bli rimelig kald... Jeg sitter med 60c load, 52 idle, alt dette varierer noe satans, var på 46C etter en idle runde og.. AMD XP1600+ , når jeg overklokker, blir det altså ikke noe forskjell.. på annet en ytelsen Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 18:36, skrev felzius:Altså, skrur du av maskinen, vil prosessoren etterhvert bli rimelig kald...Jeg sitter med 60c load, 52 idle, alt dette varierer noe satans, var på 46C etter en idle runde og.. AMD XP1600+ , når jeg overklokker, blir det altså ikke noe forskjell.. på annet en ytelsen Da er det jo du som har for varm CPU :wink: Athlon XP 1700+ 46 idle 50-55 load Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 13:14, skrev Shorty^^:Endelig et ordentlig svar, TAKK! :razz:Burde jeg kjøpe ny kjøler hvis jeg har noen små hakk under kjøleren?Hvilken kjøler kan du anbefale da?Til ikke en altfor stiv pris. å anbefale en kjøler er som å starte en intel mot amd diskusjon nemlig rimlig fatalt, men du burde titte litt på swifttek's MCX462U det er en voldsom kjøler som burde holde en stund. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 10:14, skrev sjantiok: Quote: Den 2002-09-29 13:14, skrev Shorty^^: Endelig et ordentlig svar, TAKK! :razz: Burde jeg kjøpe ny kjøler hvis jeg har noen små hakk under kjøleren? Hvilken kjøler kan du anbefale da? Til ikke en altfor stiv pris. å anbefale en kjøler er som å starte en intel mot amd diskusjon nemlig rimlig fatalt, men du burde titte litt på swifttek's MCX462U det er en voldsom kjøler som burde holde en stund. OK! Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 jeg ble overraska over tempen på min xp2000. ekstern temp på 42 og intern på 60 grader ca... første hk jeg har hatt som viser intern temp. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 hehe, jeg syntes at han nevnte "ikke altfor stiv pris" og den swiftech kjøleren minner meg om 500-lappen og litt mere.. men jeg vil absolutt anbefale den sammens med en DELTA vifte fra microplex eller 3dfxcool.no. ikke bare ser den rå ut, den har oxo fått en del gode reviewer.. ------------------- en annen ting å tenke på er å kanskje anskaffe seg vannkjøling, du får kjøpt hele sett til tusenlappen på 3dfxcool.no eller kanskje satse på peltier?, da slipper du vaffal å bry deg så mye om cpu, og heller tenke på hvordan å kjøle ned peltier elementet :wink: hilsen phas3 Lenke til kommentar
hyper Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 hallo. 45-50 grader er jo ikke varmt, men du kan jo låne min vifte for og se om det blir noe bedre. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 11:51, skrev inventum:hehe, jeg syntes at han nevnte "ikke altfor stiv pris" og den swiftech kjøleren minner meg om 500-lappen og litt mere..men jeg vil absolutt anbefale den sammens med en DELTA vifte fra microplex eller 3dfxcool.no.ikke bare ser den rå ut, den har oxo fått en del gode reviewer..-------------------en annen ting å tenke på er å kanskje anskaffe seg vannkjøling, du får kjøpt hele sett til tusenlappen på 3dfxcool.noeller kanskje satse på peltier?, da slipper du vaffal å bry deg så mye om cpu, og heller tenke på hvordan å kjøle ned peltier elementet :wink:hilsen phas3 Takk for gode tips :wink: Hyper: joda, går sikkert :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå