Muffinman Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 En bekjent sitter med en Barton 2500+ og et halvveis defekt hovedkort. For å kunne holde systemet en stund til før oppgradering ønsker han å kjøre prosessoren på 200mhz fsb, altså på 3200+ hastighet. Imidlertid er hovedkortet han har nå veldig ustabilt og har utrolig mange nykker, derfor er det ønskelig med et rimelig kort som kan dra Barton`en opp til ønsket hastighet. Kortet må ha justering for vcore. Vet noen om slikt finnes å få kjøpt nytt eller som demovare? Brukt er også et alternativ, men jeg ser at f.eks. Abit NF7 v2.0 er nokså høyt priset. Et enklere kort vil også gjøre susen, forutsatt at det greier 200mhz og har mulighet for kjernespenningsjustering. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Socket A er faset ut, så du finner nesten ingen slike hovedkort ny lengre. Jeg har akkurat sittet og lett etter Socket A CPU uten hell noensteder. Faset ut betyr at det ikke lages flere, og dermed er det ingen butikker som selger de heller. Hverken Komplett, PSData, Datakjeden eller Digital Impuls har Socket A kort/CPU. Endret 8. april 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Socket A er faset ut, så du finner nesten ingen slike hovedkort ny lengre.Jeg har akkurat sittet og lett etter Socket A CPU uten hell noensteder. Faset ut betyr at det ikke lages flere, og dermed er det ingen butikker som selger de heller. Hverken komplett, datakjeden eller Digital Impuls har Socket A kort/CPU. 5887765[/snapback] Det er jo derfor jeg startet denne tråden... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Åja, det sa du ikke i posten din. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 mpx har inne noen socet A hk. Ser det er støtte for DDR400. Kan ikke si noe om kvaliteten, men regner med de er grei. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Det er jo noen Asrock-kort der som ser greie ut, f.eks. dette. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ellers er bruktmarkedet et sted å lete. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er jo noen Asrock-kort der som ser greie ut, f.eks. dette. 5887784[/snapback] Ja. Godt og stabilt brikkesett det der. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hverken Komplett, PSData, Datakjeden eller Digital Impuls har Socket A kort/CPU. 5887765[/snapback] Feil, Datakjeden Oslo har AsRock K7S41 på lager. Fortsatt flere å få tak i fra leverandør også, blant annet AsRock K7NF2-RAID, med nForce 2. Begge klarer Barton med 200MHz FSB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå