Gå til innhold

Billig socket A kort som greier 200mhz - hvor?

Anbefalte innlegg

En bekjent sitter med en Barton 2500+ og et halvveis defekt hovedkort. For å kunne holde systemet en stund til før oppgradering ønsker han å kjøre prosessoren på 200mhz fsb, altså på 3200+ hastighet. Imidlertid er hovedkortet han har nå veldig ustabilt og har utrolig mange nykker, derfor er det ønskelig med et rimelig kort som kan dra Barton`en opp til ønsket hastighet. Kortet må ha justering for vcore.

Vet noen om slikt finnes å få kjøpt nytt eller som demovare? Brukt er også et alternativ, men jeg ser at f.eks. Abit NF7 v2.0 er nokså høyt priset. Et enklere kort vil også gjøre susen, forutsatt at det greier 200mhz og har mulighet for kjernespenningsjustering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Socket A er faset ut, så du finner nesten ingen slike hovedkort ny lengre.

Jeg har akkurat sittet og lett etter Socket A CPU uten hell noensteder. Faset ut betyr at det ikke lages flere, og dermed er det ingen butikker som selger de heller.

Hverken Komplett, PSData, Datakjeden eller Digital Impuls har Socket A kort/CPU.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Socket A er faset ut, så du finner nesten ingen slike hovedkort ny lengre.

Jeg har akkurat sittet og lett etter Socket A CPU uten hell noensteder. Faset ut betyr at det ikke lages flere, og dermed er det ingen butikker som selger de heller.

Hverken komplett, datakjeden eller Digital Impuls har Socket A kort/CPU.

5887765[/snapback]

Det er jo derfor jeg startet denne tråden...

:)

Lenke til kommentar
Hverken Komplett, PSData, Datakjeden eller Digital Impuls har Socket A kort/CPU.

5887765[/snapback]

Feil, Datakjeden Oslo har AsRock K7S41 på lager. Fortsatt flere å få tak i fra leverandør også, blant annet AsRock K7NF2-RAID, med nForce 2. Begge klarer Barton med 200MHz FSB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...