Gå til innhold

Turion 64 like bra som Core Duo?


Anbefalte innlegg

Skal ha ny bærbar og hp's rimelige frister med mye bang-for-the-buck, og de har Turion64 prosessorer. Men ser at mange nye maskiner kommer med Core Duo cpu. Er denne mye bedre? Er det andre cpuer som er bedre eller som må styres unna? (Jeg kjøper ikke celeron, sempron osv uansett altså)

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg vil si at når du spør slik spiller det liten rolle hvilken CPU som sitter i din laptop.

Med det mener jeg at dersom du ikke har fått med deg at Core Duo er ett *kvantesprang* mht. ytelser.. og at AMD snart kommer med nye Turion med dual core så bør du starte med å google litt.. samt titte litt rundt i tråder her på hw.no.

Celeron M er heller ikke noe å "kimse" av.... yter uvesentlig dårligere enn Pentium M til en mye lavere pris..

Dersom du vil ha lavest mulig pris så er heller ikke Sempron for laptop helt håpløst heller.. Det er mer viktig å sjekke grafikk-løsning for den laptop du er ute etter dersom du er en bruker som gjerne ser at laptop'n også kan drive populære (og krevende) spilltitler..

Vil tro du kan finne en del gode tips i fora som omhandler utelukkende laptops.

En glimrende CPU i en ellers dårlig laptop (chipset, RAM, GPU) er ikke noe godt kjøp.. selv om jeg ikke tror det er så mye av slikt på laptop-markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...