paradude Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hvordan lufte cluch på passat 91 modenn 2,0 gt hjelp.......... Lenke til kommentar
snake77 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 er ikje lufting på clutchen... sålenge det er manuell kasse. det er vaier overføring.. Juster den helt slakk før du monterer clutch, og etterstram den til passe slark når clutchen er montert... Husk og få alt på rette plass hvist du er ny som mekaniker. Har sett mange som har snudd lamellen feil vei, og tilogmed clutch lageret oxo.. Da funker den nye clutchen som om den er brukt... Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 snake77 skrev: er ikje lufting på clutchen... sålenge det er manuell kasse.det er vaier overføring.. Juster den helt slakk før du monterer clutch, og etterstram den til passe slark når clutchen er montert... Husk og få alt på rette plass hvist du er ny som mekaniker. Har sett mange som har snudd lamellen feil vei, og tilogmed clutch lageret oxo.. Da funker den nye clutchen som om den er brukt... 5887571[/snapback] Jeg kan love deg at jeg har hydraulisk cluch......... Lenke til kommentar
snake77 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 hmmm... har aldri skrudd på den, men da har du en slave sylinder som du på lufte mens du har en kompis i bilen og holder press på pedalen. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) snake77 skrev: hmmm... har aldri skrudd på den, men da har du en slave sylinder som du på lufte mens du har en kompis i bilen og holder press på pedalen. 5887621[/snapback] Endret 8. april 2006 av paradude Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 snake77 skrev: er ikje lufting på clutchen... sålenge det er manuell kasse.det er vaier overføring.. Juster den helt slakk før du monterer clutch, og etterstram den til passe slark når clutchen er montert... Husk og få alt på rette plass hvist du er ny som mekaniker. Har sett mange som har snudd lamellen feil vei, og tilogmed clutch lageret oxo.. Da funker den nye clutchen som om den er brukt... 5887571[/snapback] Offtopic: hvordan lufter du cluchen på en automat forresten?? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er samme prosedyren for å lufte clutchen som å lufte bremsene. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Du kan prøve å lufte clutchen, som man lufter bremser. Hvis dette ikke lykkes, kan du prøve å lufte nedenfra og opp. For eksempel koble en slange mellom en bremsecaliper og slavesylinderen. Åpne begge niplene, og trykke på bremsepedalen for å lufte. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 zandro skrev: Det er samme prosedyren for å lufte clutchen som å lufte bremsene. 5887744[/snapback] Har en aldri så liten misstanke om at det ikke er fult så enkelt........ Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 gauters skrev: Du kan prøve å lufte clutchen, som man lufter bremser. Hvis dette ikke lykkes, kan du prøve å lufte nedenfra og opp.For eksempel koble en slange mellom en bremsecaliper og slavesylinderen. Åpne begge niplene, og trykke på bremsepedalen for å lufte. 5887756[/snapback] Tror ikke d nei........... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Hehe, skjønner du hva jeg snakker om egentlig? Endret 8. april 2006 av gauters Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 gauters skrev: Hehe, skjønner du hva jeg snakker om egentlig? 5887905[/snapback] Tja? Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 paradude skrev: gauters skrev: Hehe, skjønner du hva jeg snakker om egentlig? 5887905[/snapback] Tja? 5887920[/snapback] Hvor blir lufta av da liksom? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg forteller deg dette, fordi det er et par av mange metoder jeg bruker, når jeg lufter clutch på jobben. Første clutch jeg luftet var faktisk på en audi med samme type girkasse som din bil har sansynligvis. Det gikk forholdsvis greit, og jeg gjorde det på samme måte som ved lufting av bremser. Et stort pluss om man har tilgang på luftemine. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 paradude skrev: paradude skrev: gauters skrev: Hehe, skjønner du hva jeg snakker om egentlig? 5887905[/snapback] Tja? 5887920[/snapback] Hvor blir lufta av da liksom? 5887923[/snapback] Lufta havner ut i bremsevæskebeholderen. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 vell...har trykksatt systemet...uten videre hell.... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Edit: Hva skjedde og hva har du gjort? Endret 8. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 er jo litt redd for at det ender med luft i bremsene og da! Blir det samme prosedyren, pump,hold pedalen inne, steng,pump...OG skal begge nipplene stenges? Lenke til kommentar
paradude Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 zandro skrev: Edit: Hva skjedde og hva har du gjort? 5887973[/snapback] Ingenting skjedde, jeg skulle bytte vesken. fulgte standard prosedyre for lufting. pedalen trivest best i gulvet nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå