Sondrey Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hehe nei as. Men hvis noen setter på noe Trance rundt poker bordet holder jeg bare munn. Hvis jeg derimot setter på en noe av min musikk og folk sier - Skru av det bråket. Klart man skal reagere.. Lenke til kommentar
albions Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Tja... elever i USA som har drept medelevene og til slutt seg selv har vel hørt på sånn musikk?!! 5887458[/snapback] Det må vere det dummeste eg har lest til no i dag Lenke til kommentar
DeadEmotion Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg leste en artikkel for ikke så alt for lenge siden om en mann som drepte en kvinne, samt avfyrte skudd mot & skadde flere andre mennesker. Denne mannen hadde uttalt at han var en stor fan av Megadeth og at favorittlåten var "A tout le monde" En annen mann (og hiphoper ) som hadde vært vitne til hendelsen uttalte senere at det ville være respektløst av Megadeth å slippe den nye versjonen av "A Tout Le Monde" som ny single mtp. ofrene... Han mente det var låten som påvirka drapsmannen til å handle slik han gjorde... Selv synes jeg det var helt idiotisk å legge skylden på Megadeth og "A Tout Le Monde". Drapsmannen sto alene til ansvar for sine handlinger. Det er ingen ting med låten som oppfordrer til mord. Å uttale seg som om denne inspirerer til å drepe er å prate av ren uvitenhet... Men det er vel alltid ålreit å kunne legge skylden på noe(n) annet/andre, da mange folk tydeligvis har store problemer med å forstå at enkelte mennesker faktisk er så skrudde at de kan ty til slike grusomme handlinger helt uten videre... Lurer forresten på hva tekstene til denne hiphopern som uttalte seg så negativt om Megadeth handler om... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 A tout le monde høres mistenkelig fransk ut, og de har alltid vært de flinkeste til å hate USA. Kanskje de står bak det hele, og kun klager på statene for å rette oppmerksomheten vekk fra dem selv. Rimelig kjent forsvarsmekanisme at den som er skyldig er raskest til å anklage noen andre. Lenke til kommentar
andhou Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva gjør vel metal noe slemmere da to elever som hørte på metal drepte 30 medelever, når personer som hører på hiphop og reggae dreper hver dag ikke blir nevnt en gang? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Hva gjør vel metal noe slemmere da to elever som hørte på metal drepte 30 medelever, når personer som hører på hiphop og reggae dreper hver dag ikke blir nevnt en gang? 8533701[/snapback] Hæ? ----- Men man blir ikke drapsmann av å høre på metall, men kanskje kan en voldelig metallåt var dråpen som får begeret til å flyte over om man allerede er tilstrekkelig gæren. Endret 4. mai 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Tror metal gjør at mange ungdommer får ut aggresjon, uten å drepe folk. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Enig =) Får roa ned i hvertfall... Black metal funker godt til det... Endret 4. mai 2007 av TheMaister Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg får i hvertfall ut aggresjon til metall(thrash metal that is). Hvis jeg er skikkelig skikkelig forbanna så er det ingen bedre måte å få alt ut på enn å sette seg ned å høre på sint musikk. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva gjør vel metal noe slemmere da to elever som hørte på metal drepte 30 medelever, når personer som hører på hiphop og reggae dreper hver dag ikke blir nevnt en gang? 8533701[/snapback] Right back at you. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Men man blir ikke drapsmann av å høre på metall, men kanskje kan en voldelig metallåt var dråpen som får begeret til å flyte over om man allerede er tilstrekkelig gæren. 8534362[/snapback] da er man så tufsete at man ikke kan skylde musikken... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ja tror nok det er mange flere personer som har vært på kanten til å drepe folk, for så å ha klart å slippe ut aggresjonen sin gjennom metal. Enn motsatt. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Vel, Metal er vel mer stuerent enn Hip Hop nå, det går jo ikke en dag uten at folk kritiserer rappere. Det er riktig at mange mainstream-rappere har et tvilsomt kvinnesyn, det som frustrer meg er at folk tror Hip Hop bare er bitches, bling og dop. Dette gjelder vel også til en viss grad for Metal i og med at noen tror at alle som hører på Metal er satanister, jeg hører selv på Metallica og litt Iron Maiden, og det er gode saker . Jeg liker dog ikke Death-Metal og synes dette er uhørbart på grunn av den kontinuerlige skrikinga Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Heller bli kalt satanist enn doplanger, drapsmann og kvinnebanker. *provosere provosere* Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det er nesten litt trist igrunn, men min musikksmak er så annerledes enn "normen" at det er ekstremt få jeg tør å spille musikken min for. Rett og slett fordi jeg vet de andre kommer til å hate det. Og det gjelder ikke bare hip-hop og techno fans, men også metalheads. Mathcore er en sjanger de færreste har hørt om, og å sette på noe Dillinger, The fall of Troy, Converge, Botch eller Psyopus blir helt uaktuelt. Er det virkelig såpass få som foretrekker tenkisk, jazz-inspirert og uforutsigbar musikk? Hvor ille er det egentlig (?) : 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det der var jo strengt tatt svært stillig =) Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det der var jo strengt tatt svært stillig =) Awsome Håper jeg får konvertert flere til denne herlige sjangeren. Metal har så absolutt ikke stagnert, om man leter litt. Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Seriøst, tror du virkelig at vi kommer til noen konklusjon i denne tråden, 4 år senere? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Seriøst, tror du virkelig at vi kommer til noen konklusjon i denne tråden, 4 år senere? Så ikke at den var såpass gammel, og var heller ikke ute etter en konklusjon. Kunne godt startet tråden "Blir sjangeren min diskriminert?", men jeg har da en følelse at jeg hadde blitt forflyttet over hit. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Svaret er nei. "Diskriminering" må innebære at holdningen på et eller annet vis er gal, noe som ikke er tilfellet. Folk bare foretrekker andre typer musikk. Her på forumet virker det jo som metal er den klart mest populære sjangeren, og hvis noe blir sett ned på så er det listepop, uten at det betyr at noen bedriver diskriminering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå