Deadringer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ironisk at vokalisten i Slayer er kristen 8475972[/snapback] En av grunnene til at jeg ikke klarer å ta Slayer seriøst. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Samma om metal blir diskriminert eller ikke, så forstår jeg enkelt og greit ikke dette maset om anerkjennelse. Hør på musikken sjæl og hold kjeft. Resten spiller ingen rolle. Gi faen. Lenke til kommentar
SlevenMek Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ironisk at vokalisten i Slayer er kristen 8475972[/snapback] En av grunnene til at jeg ikke klarer å ta Slayer seriøst. 8476309[/snapback] ja, enig der.. ble litt rart da dem satt opp høytalere som oppned kors på scenen da dem spellte på 'the unholy alliance' turne.. ble ikke helt tiktig spør du meg... men, resten av bandet er da vel ikke kristene..? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Samma om metal blir diskriminert eller ikke, så forstår jeg enkelt og greit ikke dette maset om anerkjennelse. Hør på musikken sjæl og hold kjeft. Resten spiller ingen rolle. Gi faen. 8476375[/snapback] Det var det jeg prøvde å si. Takk Glint Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ironisk at vokalisten i Slayer er kristen 8475972[/snapback] En av grunnene til at jeg ikke klarer å ta Slayer seriøst. 8476309[/snapback] ja, enig der.. ble litt rart da dem satt opp høytalere som oppned kors på scenen da dem spellte på 'the unholy alliance' turne.. ble ikke helt tiktig spør du meg... men, resten av bandet er da vel ikke kristene..? 8476377[/snapback] Kerry King iallefall er vel alt annet enn kristen. Du får vite veldig mye om hvordan han tenker i intervjuet i filmen "Metal: a headbangers journey". Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Folk som hører på metall er satanister og kirkebrenner. Folk som hører på Hip-hop røyker gress og stjeler. Folk som hører på trance kjører Volvo 240 og er konstant høye på ecstacy og amfetamin. Trur nok ikke metall blir noe mer generalisert mot enn andre musikk-typer. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg er totalt avhengig av In Flames, men er kristen og hater satanister!! Hører også på andre Metal, Heavy metal osv, men har ingen formeninger om "kirkebrenning" på grunna av musikk! Det meste har med oppveksten/erfaringene/livsviljen til disse personene. det med at folk sier at de skoledrapene har med musikk og gjøre, er fordi de må ha noe og slylde på. (mener jeg!) Peace Out!! Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg er totalt avhengig av In Flames, men er kristen og hater satanister!! 8480362[/snapback] Neste kjærligheten? Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Kristene metallere kan jo lage god musikk da. I Iron Maiden er vel alle kristen men har likevel slagere som ikke er helt etter bibelen. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Er vel kun tromissen som er kristen? Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 når alle andre skal ramse opp kriste artister kan jeg jo si at dave mustaine fra megadeth setter troen sin over både musikke og kjærringa Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det som er hovedgrunnen til at hans idiotiske oppførsel er vel at fyren er en drittsekk og setter ting foran andre ting på kryss og tvers. Han var drittsekk-musiker, og når han ble kristen ble han en drittsekk-musiker. Vet at han satte troen sin ovenfor andre ved å kreve at et antikristent band ikke skulle få lov til å spille på samme festival som han... men hva er det med kjærringa? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Kristene metallere kan jo lage god musikk da.I Iron Maiden er vel alle kristen men har likevel slagere som ikke er helt etter bibelen. 8482423[/snapback] Men de kan aldri lage svartmetall eller viking metal! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ironisk at vokalisten i Slayer er kristen 8475972[/snapback] En av grunnene til at jeg ikke klarer å ta Slayer seriøst. 8476309[/snapback] Har han sagt han er kristen? When asked if he believed in God, replied "I believe in a supreme being, yeah. But He's an all-loving God." Araya explained that he has a "really strong belief system," and Slayer's words and images will "never interfere with what I believe and how I feel.... People are not in good shape to where they have to question their own belief system because of a book or a story somebody wrote, or a Slayer song." Detta kan like så godt være hedensk som kristent. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Detta kan like så godt være hedensk som kristent. 8483018[/snapback] Westword: What's the biggest misconception people have about Slayer? Tom Araya: The obvious one: the Satan stuff. I'm not here to fault anybody. And I hate to say this, but Christ came and taught us about love. About doing unto others. That was his preach: Accept each other for who we are. Live peacefully, and love one another. Period. Westword: Do you believe in God? Tom Araya: I believe in a supreme being, yeah. But He's an all-loving God. Westword: Can you see how people might miss that message in your music? Tom Araya: Yeah. And I don't fault them for that. Songs are open for interpretation, you know? It's like we can both be looking at a flower, but the information that we absorb is different about that flower. Deler av intervjuet. Du skjønner at dette ikke er hedensk. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Deler av intervjuet. Du skjønner at dette ikke er hedensk. 8483290[/snapback] Han tror på en høyere makt (en "gud") for all tin. Han sier ikke at han tror på èn spessiell gud.. Og dette er definisjonen på hedensk. The term can be defined broadly, to encompass the faith traditions outside the Abrahamic monotheistic group of Judaism, Christianity, and Islam. Altså en religion uten om de største. F.eks: Norrønt, Indianer religioner, Spiritisme samt Gresk og Egyptisk tro. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Han sier jo at "Christ came and taught us about love.". Så han tror hvertfall på Jesus. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Han sier jo at "Christ came and taught us about love.". Så han tror hvertfall på Jesus. 8483390[/snapback] Det er bevist at det var en mann som het Jesus, men ikke at han gjorde alt han gjorde og var sønn av gud. Edit: Uansett er det teit å ikke like ett band bare fordi en i bandet er kristen. Dere liker ikke Slayer fordi Araya er religiøs. Liker dere ikke Gorgoroth heller da? Endret 27. april 2007 av Torpern Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker Slayer, liker Slayer veldig godt jeg. Bare var med i diskusjonen om Araya var/er kristen eller ikke Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Edit: Uansett er det teit å ikke like ett band bare fordi en i bandet er kristen. Dere liker ikke Slayer fordi Araya er religiøs. Liker dere ikke Gorgoroth heller da? Gorgoroth er ikke et religiøst band, det er LaVey satanisme de snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå