Patton Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 At metal blir diskriminert mer enn andre sjangre er så evinnelig falsifisert at man kan begynne å lure på om noen her er hyppige forfektere av intelligent design. 8440827[/snapback] Hva er galt med denne tråden? Spørsmålet er om metal blir diskriminert, ikke om metal blir diskriminert samtidig som den diskriminerer. Så om metalheads diskriminerer annen musikk er helt irrelevant i denne tråden. Det er om alle disse andre diskriminerer metal, diskusjonen burde sirkle rundt. 8440835[/snapback] :!: Jeg har ikke ord... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Herregud, slutter ikke sytinga snart? Jeg merker ogsaa at det er helst de som hoerer paa "easy-listening-metal" som syter, mens de som hoerer paa ekstremere saker gir mer faen. Skjerpings naa! 8433023[/snapback] Amen. Mye metall(særlig de mer ekstreme) er ikke akkurat laget for et menigmann skal like det, så en kan ikke akkurat forvente at de skal like det. Metall BLIR til en hvis grad diskriminert, men.... det er teit å bry seg om. Om en føler at folk liker en eller ikke liker en pga musikken handler KUN om instilling. Hvis du har en forhåndsbestemt følelse om at de ikke vil like deg pga metall så vil de ikke liker deg(ikke pga. metall, men pga. den ytterst teite instillingen din). Ikke bruk tiden på å syte mens du kan bruke den på å høre god (metall eller ikke) musikk. Forøvrig er det fantastisk lite metallish å whine som en liten emokid om at folk ikke liker musikken sin. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ikke bruk tiden på å syte mens du kan bruke den på å høre god (metall eller ikke) musikk. 8447267[/snapback] Nettopp. Dessuten har jeg selv sjeldent opplevd aa bli "diskriminert" pga av at jeg hoerer metal? Hvorfor? Jeg holder stort sett kjeft om musikksmaken min (og andres). Det interesserer vanligvis overhode ingen at jeg hoerer paa metal, og det interesserer meg lite om noen hoerer f.eks. hip-hop (som ikke er akkurat min yndlingsmusikk). It's a win-win situation! Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Å være metal-misjonær er ingen lett jobb, nei. Best å holde kjeft om det. De fleste klarer en fest uten å høre favorittmusikken sin. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Akt for mange snakker dritt om metall uten noen grunn. Men mettallere snakker også veldig lett dritt om andre uten noen grunn^^ Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Dette er diskusjon som aldri kommer til å konkludert, enkelt og greit! Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Vel, jeg tror ikke jeg utstråler som en skikkelig metallytter, men personlig er det den ene og riktige sjangeren for meg. Jeg opplever ikke akkurat diskriminering av musikksmaken min, men det kan også gjenspeile linjen jeg går (elektro) hvor man møter mest gutter som selv liker metall og rock. På en annen side tror jeg at dersom man kler seg litt etter musikken, og da mener jeg selvsagt blackmetallere som kjører stilen fullt ut, at de får en del lange blikk. Når jeg fulgte stilen selv husker jeg svært godt at visse jenter på fotballaget mitt tok meg for å være satanist og lignende. Men har jo blitt en del eldre nå, og folk aksepterer mer, det merkes. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg må si at jeg digger de lange blikkene jeg får når jeg kler meg i uniform Jeg smiler når jeg går nedover gaten og ser blikkene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg må si at jeg digger de lange blikkene jeg får når jeg kler meg i uniform Jeg smiler når jeg går nedover gaten og ser blikkene. 8456459[/snapback] Uniform? Har du bilde? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Sikkert noe lignende dette: Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nja nesten:P Med uniform mener jeg typisk metallklær. Men jeg drar det aldri helt ut da, har vel en ganske uskyldig klesstil. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Fordommene rundt metall, og da særlig black metal, har metallerne klart å skape helt selv. Black metal-imaget handler i stor grad om å være mest evil og tr00, og å skremme jentene i klassen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Er ikke han lille karen til venstre der Glint? :---O Endret 24. april 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Jeg er nok litt høyere enn det der, pluss at det ikke engang ligner en brøkdel. Han til høyre derimot... Endret 25. april 2007 av Glint Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Han til høyre derimot... Hva er det du står med i hånden, en kjøkkenvisp? Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Gjennom tråden har det vært mange forbindelser mellom metall og satanisme.. jeg er kristen og hører metall. nei, ac/dc er ikke metall det er rock (elsker forstatt ac/dc da.. snakker metall. som i ensiferum, noe dimmu borgir ja, iced earth, megadeath, children of bodom...(and the list goes on) er ikke mange av de som hører på metall som jeg opfatter som satanister. mange i venneflokken hører på det uten og være satanister. tror ikke akkurat gud dømmer deg fordi du hører på musikk som noen av en veldig kontroversiell religion støtter. ehh... det ble plutselig veldig kristent inlegg men men ... Endret 26. april 2007 av potetgullmannen Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Gjennom tråden har det vært mange forbindelser mellom metall og satanisme.. jeg er kristen og hører metall. nei, ac/dc er ikke metall det er rock (elsker forstatt ac/dc da.. snakker metall. som i ensiferum, noe dimmu borgir ja, iced earth, megadeath, children of bodom...(and the list goes on) er ikke mange av de som hører på metall som jeg opfatter som satanister. mange i venneflokken hører på det uten og være satanister. tror ikke akkurat gud dømmer deg fordi du hører på musikk som noen av en veldig kontroversiell religion støtter. ehh... det ble plutselig veldig kristent inlegg men men ... 8474291[/snapback] Skjønner hva du mener ^^ Du har jo kristen black metal, eller "white metal" som noen kaller det Men han som spilte orgel i kirka jeg konfirmerte meg i (fam.tradisjon), hørte jo på Slayer osv, så tror nok at mange kristne faktisk er klar over at veldig mye av "satanisme" osv i metal egentlig bare er "gimmick", og at folka er drit greie og selvstendige individer. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 NiXx: En del band vel en slags form for satanisme, og den har veldig mye med det du avslutter innlegget ditt på gjøre. Indivualisme, veldig mange band bruker satan som et symbol på å stå for seg selv, tenke selv, gå sine egne veier, gjøre opprør mot det etablerte(hvis det er i konflikt med ens egne ideer), osv... Satanisme kan bety mangt og betyr sjeldent demondyrking, men et ateistisk livsyn... det finnes selvfølgelig unntak. Men det satanisme står for mest uansett hvilken "retning" er individualisme. Og selv om det sikkert en litt gimmick for en del så bruker mange band satan-symbol for å vise motstand og avsky mot religion og kristendom. Man skal ikke legge under en stol at mye metall er negativ til kristendom/religion. Man finner selvfølgelig andre tilnærminger på å kritisere dette, fks. Spiral Architect gjør det på en mer filosofisk måte, mens Slayer gjør det ved å skrike satan. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ironisk at vokalisten i Slayer er kristen Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ironisk at vokalisten i Slayer er kristen 8475972[/snapback] ja, og at han synger "God Hate Us All" Disse såkalte metal-misjonærene har jeg ikke noe respekt for. Du finner dem forresten i mange andre områder, kjent som fanboys i konsoll forumet. Hvis du ikke liker metal så er du dust og musikken du hører på er søppel *sukk* Enten er man et metalhue eller så er man ikke. Man skal ikke behøve forklare seg, iog man skal ikke behøve å overbevise andre. Jeg svarer ikke når folk sier ting som "hører du på sånn satan musikk" o.l. De skjønner det ikke, enkelt og greit. Metal er ikke for alle, i likhet med mange andre sjangre. Jeg hører på metal og koser meg med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå