Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg metal er en utrolig kjedelig sjanger, med liten variasjon.

 

Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv...

8275920[/snapback]

Er det fjortisband siden de er ganske populære eller pga. din subjektive oppfatning?

Se på konsertene til f.eks. Rammstein som jeg hører en del på, ikke mange fjortiser der, mere "ungdom" hvis man kan kalle det det. De fleste er vel mellom 20 og 30 år, men fan helt opp i 50-årene.

 

Variasjon er det mye mer i metal enn i hiphop spør du meg. Ta rap f.eks. der går en type melodi igjen nesten og 90% av musikkvideoene inneholder styla biler og halvnakne jenter.

8378819[/snapback]

Vet om ekstremt mange småtroll som går rundt med t-shorter av de nevnte bandene. Er forresten enig med deg, hip-hop er, om mulig enda mer kjedelig enn metal.

 

Jeg vet at mange kanskje kommer med eksempler på en 3-5 band/artister som ikke er så monotone som resten, men om man tar alle sjangre i betraktning, så er det etter min mening disse to som er mest monotone. Diskriminering eller ei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at mange kanskje kommer med eksempler på en 3-5 band/artister som ikke er så monotone som resten, men om man tar alle sjangre i betraktning, så er det etter min mening disse to som er mest monotone. Diskriminering eller ei!

8381361[/snapback]

Uenig. Du har bare ikke hørt nok. Jeg synes all rap er lik, mens kameratene mine synes det er en enorm forskjell, men at all rock-lignende musikk er lik. Det er jo så klart ikke jeg enig i.

Lenke til kommentar
Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv...

8275920[/snapback]

 

 

:cry:  det er ikke fjortisband!! det er noen av de beste banda ever :love:

8276292[/snapback]

 

sant, bortsett fra linkin park, rammstein og in flames :innocent:

8276346[/snapback]

 

 

Gammelt In Flames er jo genialt! :w00t:

:dribble:

Lenke til kommentar
Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv...

8275920[/snapback]

 

 

:cry:  det er ikke fjortisband!! det er noen av de beste banda ever :love:

8276292[/snapback]

 

sant, bortsett fra linkin park, rammstein og in flames :innocent:

8276346[/snapback]

 

 

Gammelt In Flames er jo genialt! :w00t:

:dribble:

8392321[/snapback]

 

er enig der..

det beste in flames er det gamle..

Lenke til kommentar
Jeg er en trofast metal fan, men jeg har merket at dere som ikke er det har ett veldig rart syn på oss.

F.eks at vi er satanister, onde, slemme, pøbelgutter osv.. Er det virkelig sånn? Nei!

Selv om jeg hører på Dimmu Borgir, så vil ikke det si at jeg er en satanist for det. Er det virkelig så galt at jeg gjør det?

 

Forstå meg rett, jeg blir ikke påvirka over andres syn på metal. Jeg hører på metal, og så enkelt er det. Men det virker som andre ikke respekterer vår musikksmak.

F.eks på skola, der blir det spilt mye musikk, og det er som oftest Rap, Hip&Hop, Trance og andre musikksjangere som er "inn". Med en gang vi "metalfolka" setter på litt metal musikk (alt fra Iron Maiden til Dimmu Borgir!), blir det en grusom protest fra de andre. Har ikke vi like mye rett til å spille vår musikk som de har?

 

En liten morsom historie: Når jeg begynte på videregående i høst, ble jeg fort kjent med en annen gutt.. Vi ble veldig gode venner etterhvert, men en gang i høst kom moren til gutten inn på rommet hans og samtalen mellom de gikk sånn:

Mor: Du kjenner han Jon (meg!), ikke sant?

Mikkel: Ja!

Mor: Vel, han må du holde deg unna!

Mikkel: Hvorfor det?

Mor: Han er vist en satanist fordi han hører på et satanistisk band kalt Iron Maiden.

 

Her ser du ett tydelig eksempel på fordommene mot metal. Bare fordi jeg hører på Iron Maiden, så skal jeg være en satanist! Vel, jeg kan trygt si dere at jeg er langt fra noen satanist, selv om jeg hører på Iron Maiden :roll:

 

Også har vi massemedia. La oss ta for oss eksempelet Black Metal. Black Metal er den største musikksjangeren i Norge, og norske Black Metal artister er de som selger mest i utlandet. Hvor mange ganger har du sett eller hørt en Black Metal låt i massemedia? Dimmu Borgir havnet faktisk på Vg lista, og under det programmet når de skulle spille den låten, sa programlederen dette:

På denne plassen ligger Dimmu Borgir, men sånn musikk spiller vi ikke her, så da hopper vi over til neste plass (eller noe lignende!).

 

Er det bare meg som har opplevd det samme? Blir dere også irriterte over dette?

 

Dere som ikke liker metal er også gladelig velkommen til å diskutere ;)

5887449[/snapback]

 

 

 

"Jo du (navn på venninna) du må nok holde deg unna han Greven, han har nok dårlig innflytelse på folk"

 

Var en periode jeg hadde langt svart hår og gikk rundt med metallica effekter.. Nei faen, ser heller ut som en satanist enn en Wannabe gangster med buksa nede på ankla

Lenke til kommentar
Jeg er en trofast metal fan, men jeg har merket at dere som ikke er det har ett veldig rart syn på oss.

F.eks at vi er satanister, onde, slemme, pøbelgutter osv.. Er det virkelig sånn? Nei!

Selv om jeg hører på Dimmu Borgir, så vil ikke det si at jeg er en satanist for det. Er det virkelig så galt at jeg gjør det?

 

Forstå meg rett, jeg blir ikke påvirka over andres syn på metal. Jeg hører på metal, og så enkelt er det. Men det virker som andre ikke respekterer vår musikksmak.

F.eks på skola, der blir det spilt mye musikk, og det er som oftest Rap, Hip&Hop, Trance og andre musikksjangere som er "inn". Med en gang vi "metalfolka" setter på litt metal musikk (alt fra Iron Maiden til Dimmu Borgir!), blir det en grusom protest fra de andre. Har ikke vi like mye rett til å spille vår musikk som de har?

 

En liten morsom historie: Når jeg begynte på videregående i høst, ble jeg fort kjent med en annen gutt.. Vi ble veldig gode venner etterhvert, men en gang i høst kom moren til gutten inn på rommet hans og samtalen mellom de gikk sånn:

Mor: Du kjenner han Jon (meg!), ikke sant?

Mikkel: Ja!

Mor: Vel, han må du holde deg unna!

Mikkel: Hvorfor det?

Mor: Han er vist en satanist fordi han hører på et satanistisk band kalt Iron Maiden.

 

Her ser du ett tydelig eksempel på fordommene mot metal. Bare fordi jeg hører på Iron Maiden, så skal jeg være en satanist! Vel, jeg kan trygt si dere at jeg er langt fra noen satanist, selv om jeg hører på Iron Maiden :roll:

 

Også har vi massemedia. La oss ta for oss eksempelet Black Metal. Black Metal er den største musikksjangeren i Norge, og norske Black Metal artister er de som selger mest i utlandet. Hvor mange ganger har du sett eller hørt en Black Metal låt i massemedia? Dimmu Borgir havnet faktisk på Vg lista, og under det programmet når de skulle spille den låten, sa programlederen dette:

På denne plassen ligger Dimmu Borgir, men sånn musikk spiller vi ikke her, så da hopper vi over til neste plass (eller noe lignende!).

 

Er det bare meg som har opplevd det samme? Blir dere også irriterte over dette?

 

Dere som ikke liker metal er også gladelig velkommen til å diskutere ;)

5887449[/snapback]

 

 

 

"Jo du (navn på venninna) du må nok holde deg unna han Greven, han har nok dårlig innflytelse på folk"

 

Var en periode jeg hadde langt svart hår og gikk rundt med metallica effekter.. Nei faen, ser heller ut som en satanist enn en Wannabe gangster med buksa nede på ankla

8393100[/snapback]

Har aldri i mitt liv opplevd at noken har kalla meg satanist eller noke sånn.. å eg høyre ekstremt mykje på Iron Maiden, men også på band som Cradle of Filth :) Høyre kun på metal :thumbup: og heile den lille skulen min veit om det, men ingen mena eg e en satanist fordi om

Lenke til kommentar
Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv...

8275920[/snapback]

 

 

:cry:  det er ikke fjortisband!! det er noen av de beste banda ever :love:

8276292[/snapback]

 

sant, bortsett fra linkin park, rammstein og in flames :innocent:

8276346[/snapback]

 

 

Gammelt In Flames er jo genialt! :w00t:

:dribble:

8392321[/snapback]

 

er enig der..

det beste in flames er det gamle..

8392344[/snapback]

Absolutt ;) veit ikkje så mykje om In Flames, men har dei ikkje forandra vokalist? lika mindre den gamle vokalisten

Lenke til kommentar
Die thread, die. Kva faen gjer det om det blir diskriminert, så lenge du ikkje blir slått ned for det? Sutre sutre. Aldri opplevd noko diskriminering pga. at eg høyrer på metal.

 

Jeg vet av folk som har blitt slått ned pga at de hører på metal. Igår for eks. var det fest her i bygda (ca. 150 stk) og det kom en 9'ende klassing bort til en kompis, som blir 21 snart, og han kalte fyren for "satanist". 9'ende klassingen fikk med seg masse folk og dro til han flere ganger i ansiktet. Er ikke det diskriminering?

Lenke til kommentar
Die thread, die. Kva faen gjer det om det blir diskriminert, så lenge du ikkje blir slått ned for det? Sutre sutre. Aldri opplevd noko diskriminering pga. at eg høyrer på metal.

 

Jeg vet av folk som har blitt slått ned pga at de hører på metal. Igår for eks. var det fest her i bygda (ca. 150 stk) og det kom en 9'ende klassing bort til en kompis, som blir 21 snart, og han kalte fyren for "satanist". 9'ende klassingen fikk med seg masse folk og dro til han flere ganger i ansiktet. Er ikke det diskriminering?

8393504[/snapback]

Er han satanist da, eller er han en vanlig fyr som hører på metall? Hadde de en fortid, var det mer bak slåingen enn bare at han hørte på metall?

 

Man er f eks ikke rasist fordi man slår ned en neger, hvis negeren har gjort seg fortjent til det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener SteffyPants, men den fyren er ikke satanist og han kunne ikke skade ett lam. Til og med mamma synes han er koselig. Og når det gjelder "om de slo ham ned bare fordi han har langt mørkt hår og hører på metal", så ja. Bare derfor...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hva du mener SteffyPants, men den fyren er ikke satanist og han kunne ikke skade ett lam. Til og med mamma synes han er koselig. Og når det gjelder "om de slo ham ned bare fordi han har langt mørkt hår og hører på metal", så ja. Bare derfor...

8393649[/snapback]

9.klassinger? Kan ikke ha vært så staut han 21åringen der.

Lenke til kommentar
Die thread, die. Kva faen gjer det om det blir diskriminert, så lenge du ikkje blir slått ned for det? Sutre sutre. Aldri opplevd noko diskriminering pga. at eg høyrer på metal.

 

Jeg vet av folk som har blitt slått ned pga at de hører på metal. Igår for eks. var det fest her i bygda (ca. 150 stk) og det kom en 9'ende klassing bort til en kompis, som blir 21 snart, og han kalte fyren for "satanist". 9'ende klassingen fikk med seg masse folk og dro til han flere ganger i ansiktet. Er ikke det diskriminering?

8393504[/snapback]

 

 

men så er bygde folk noe for seg selv.

der jeg vokste opp, fikk jeg hele tiden kastet ord som "satanist" og "wannabe bad guy" etter meg, men etter at jeg flyttet til en litt større bygd, så har jeg nesten aldri fått hørt ordet satanist en gang (og de som sier det til meg mener det som en spøk ^^ tviler på at de tror at jeg ofrer jomfruer liksom :p).

Kan jo hende det er fordi jeg har blitt eldre også, men jeg tror at siden metal er litt mer "uforstått" (fant ikke et bedre ord) så kan det hende at det blir litt mer diskriminert enn andre sjangre ja.

Men emo er vel den sjangren som får mest gjennomgå akkurat nå :p

 

ikke at jeg klager eller no, synes det er greit å kunne være seg selv ^^ og jeg har aldri blitt fysiskt banket opp (et par knuff har det jo blitt og noen små "ypp"), så jeg har egentlig aldri lidd av det :p

faktisk tror jeg bare at jeg har tjent på det :!:

Lenke til kommentar

Litt teit at man skal bli stemplet. Kan ikke heller folk respektere den smaken andre har da? Pluss siden sikkert 60% nosk ungdom hører på rap/techno, så er det jo ikke så rart at de ikke er vandt med en annerledes type musikk.

Jeg hører f.eks på både progressiv metal og noe vanlig metal, men allikevel, jeg blir jo nesten selv stemplet som satanist. Det er mongo! Progressiv rock er jo langt unna satanist :hrm::mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...