fbassbassbass Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 jeg er den eneste metalhead'n i klassen og jeg nesten ikke hørt et ord om satanmusikk eller noe sånt inntil i starten av mars, for da kom jeg på skolen med et naglebelte. maaange folk kom: er du satanist eller? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 jeg er den eneste metalhead'n i klassen og jeg nesten ikke hørt et ord om satanmusikk eller noe sånt inntil i starten av mars, for da kom jeg på skolen med et naglebelte. maaange folk kom: er du satanist eller? 8268081[/snapback] Get used to it... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Bare spill med. Når noen spør hva du gjorde i helgen, sier du at du brente din tredje kirke osv. Man kan ha det gøy med folks uvitenhet. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 det har vært mye branner her i det siste, og hver gang er det noen som er morsom og sier at jeg må ha bommet på kirken. har faktisk blitt kaldt greven av en lærer :!: Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Bare spill med. Når noen spør hva du gjorde i helgen, sier du at du brente din tredje kirke osv. Man kan ha det gøy med folks uvitenhet. 8269222[/snapback] hahaha, ja det skal jeg huske Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er ikke noe av greia med metal, ihvertfall av den mer ekstreme sorten, å sjokkere litt? Lenke til kommentar
drugis Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 jeg tror jeg vet hvorfor, fordi når man ikke liker metall, så er det ganske "bråkete!" det er høge skurrete lyder fra gitaren og vokalen er ganske høylydt han og. får hodepine og irritasjoner av diverse band. mens noen metall band liker jeg veldig godt, som foreksempel metallica som er yngdlingsbande mitt. (hører forresten mye på hip hop og) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skurrete lyder fra gitaren? Eneste som muligens alltid har skurrete gitarer er nok skikkelig gammal black metal, som de færreste "normale" har hørt. Så tviler på at de dømmer fra det perspektivet. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det er mye dårlig, noe bra metal, akkurat som i de fleste andre sjangre. Diskriminering har i alle tider foregått, en del av deres besteforeldre likte sikkert ikke musikken deres foreldre hørte på. Samfunnet utvikler, musikken utvikler seg. Enkelte liker utviklingen, andre liker eldre musikk. Personlig synes jeg metal er en utrolig kjedelig sjanger, med liten variasjon. Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv... Lenke til kommentar
icedragon1990 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv... 8275920[/snapback] det er ikke fjortisband!! det er noen av de beste banda ever Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv... 8275920[/snapback] det er ikke fjortisband!! det er noen av de beste banda ever 8276292[/snapback] sant, bortsett fra linkin park, rammstein og in flames Endret 30. mars 2007 av Latrodectus Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Merkelig nok, er det mange folk ,av begge kjønn, i min klasse/på min skole som hører på metal. Merkelig, fordi jeg bor midt inni tjukkeste bibelbeltet. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skurrete lyder fra gitaren? Eneste som muligens alltid har skurrete gitarer er nok skikkelig gammal black metal, som de færreste "normale" har hørt. Så tviler på at de dømmer fra det perspektivet. 8275858[/snapback] såg det liksom fra eit annent perspektiv visst du skjønner? sånn som di som ikke liker metall, spiller selv el-gitar og det kallest vreng, ikke skurrete, vet det Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv... 8275920[/snapback] Haha, hva er det du gjør nå? Jo du diskriminerer overnevnte band. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Skurrete lyder fra gitaren? Eneste som muligens alltid har skurrete gitarer er nok skikkelig gammal black metal, som de færreste "normale" har hørt. Så tviler på at de dømmer fra det perspektivet. 8275858[/snapback] såg det liksom fra eit annent perspektiv visst du skjønner? sånn som di som ikke liker metall, spiller selv el-gitar og det kallest vreng, ikke skurrete, vet det 8276562[/snapback] HÆHÆ! *Skurre!* Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Som endrebjorsvik sier, så er ikke metal så veldig mye verre en rap, som har ett image med å skyte ned folk, gå på dop, og drive gangstervirksomhet. 5888338[/snapback] Du veit tydeligvis ikke mye om rap og hiphop heller? 5888358[/snapback] Og du vet tydeligvis veeldig lite om metal..... så lar vi det bli med det.... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hva mener du med det? Jeg har heller aldri påstått noe tilsvarende jeg kommenterte der (og hva skjer med å svare på et år gammelt innlegg?) Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 På skolen min er vi kanskje en 10 stykker som hører på metal. Resten (ikke alle, men en del) hører på Techno/trance og rap/hip hop/RnB. Musikken jeg liker har absolutt ikke gitt meg noe satanist-stempel. Det er et par av mine utsagn som sørger for det. Heldigvis er det alt annet enn metal som er inn. Hadde det blitt inn hadde det blitt en masse kommersielle band, og mange band hadde laget sell-outalbum. Mange av hip hop-folka syns det var dritmorsomt når jeg og noen kamerater fake-spilte Godsmack en gang i tida (oppgave på skolen). Med headbanging og slikt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Personlig synes jeg metal er en utrolig kjedelig sjanger, med liten variasjon. Og nei, jeg har ikke bare hørt på typiske 14'iss band som Dimmu, Satyricon, In Flames, Rammstein, Linkin' Park osv... 8275920[/snapback] Er det fjortisband siden de er ganske populære eller pga. din subjektive oppfatning? Se på konsertene til f.eks. Rammstein som jeg hører en del på, ikke mange fjortiser der, mere "ungdom" hvis man kan kalle det det. De fleste er vel mellom 20 og 30 år, men fan helt opp i 50-årene. Variasjon er det mye mer i metal enn i hiphop spør du meg. Ta rap f.eks. der går en type melodi igjen nesten og 90% av musikkvideoene inneholder styla biler og halvnakne jenter. Lenke til kommentar
Skrufkongen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Metal har etterhvert blitt stemplet som "satanist-musikk". Det ordet går ofte igjen i min skoleklasse hvor omtrent 90 % hører på rap/techno, eller ikke liker musikk i det hele tatt. I tillegg har vi jo uttrykket "emo" som også kan bli stemplet som metal, selv om det innebærer punk. Men svaret mitt på spørsmålet som er stilt her, er vel både ja og nei. Etterhvert har flere og flere svitsjet over til metal-sjangeren, så de fleste ahr nok et annet syn på metal. Men når man kommer tilbake til resten av verden, spesielt ungdom, finner man selvfølgelig de som igjen kaller dette for satanistisk musikk. Men men, uvitenheten råder blant disse som tror det er satanistisk, når det egentlig bare er en mer tung form for rock. Men men, alle får ha sin mening! Men hvis noen kommenterer noe slikt, kan dere jo gi dem en heavy tilbakemelding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå