Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes egentlig thrash-stilen er tøff jeg også, men kunne aldri tenkt meg å kledd meg opp sånn selv.. for jeg VEIT at det hadde blitt FÆLT uansett! :!:

 

Goth kan se bra ut det også, men det kommer veldig ann på personen og hvor gjennomført det er! Bildet av den likbleke jenta ble bare altfor overdrevet, i mine øyne iaff.. :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg hører på metall, og har hørt på det siden slutten av 7. klasse (Nu går jeg i 10. klasse) Jeg er den eneste i klassen som hører på det, og jeg blir sett ned på av alle de andre. Ikke det at jeg bryr meg så veldig mye om det, det er stort sett bare tards i klassen uansett. Men, jeg fikk en fantastisk kommentar i 9. klasse en gang. Lød noe i den duren her:

Ei jente i klassen: "Du Kjersti... hvorfor går ikke du i svarte klær?"

Jeg: "Ehhm, hvorfor skulle jeg gjøre det?"

Jenta: "Joo, for du hører jo på sånn satanmusikk, sant.. Og de går jo i svarte klær"

Jeg: "Vel, for det første.. om jeg hører på metall, så betyr ikke det at jeg dyrker og tror på satan. Dessuten, metall er ikke nødvendigvis satanmusikk heller. Ja, jeg hører også på noen satanistiske band, men so? Det betyr ikke at jeg MÅ gå med svarte klær og at jeg er satanist!"

Jenta: "Ok, men jeg syns du burde det"

 

Her har vi jenta som kan tinga sine! Wohoo... Trodde jeg skulle le meg ihjel. Hun mente også det at alle de som hadde langt svart hår, gikk kun i svarte klær, og hørte på "dyster" musikk var satanister. Jaja, fordommer er jo kjekt det. :roll:

 

Min far har også fordommer mot ja, folk som går kledd sånn. Jeg blir så kraftig irritert at jeg får lyst til å slå han, men gjør det ikke da. Hver gang han ser "sånne" på gata kommer han med en kommentar, da er jeg snar med en motkommentar, og en heftig diskusjon har begynt. Like morsomt hver eneste gang, for han blir like mye eid hver gang.

Lenke til kommentar
blir man som henne har man seff gått litt for langt og fortjener og bli diskriminert

8056123[/snapback]

Herregud, det er det dummeste jeg har hørt. Hvem har hun skadet? Folk burde få gjøre hva de vil så lenge det ikke skader noen, dette inkluderer å kjøre stiler som ikke nødvendigvis er så "streite".

8059036[/snapback]

Kjører man den stilen så er det utelukkende for å skille seg ut, og da er en konsekvens at man mottar både positiv (OMG du er så unik og spesiell fordi du kler deg ikke som konformistene) og negativ (forbanna frik) tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Jeg er den eneste i klassen som hører på metall..

blir som regel sett "ned" på av dem...

jeg går ikke spesielt mye med svarte klær.. bare hører på en del black metall..

 

ble spurt tidligere i år

 

en i klassen: er du satanist?

meg: nei...

en i kassen: er du sikker?

 

De i klassen forbinner metall med skriking, brenning av kirker ovs.

Så i klassen min så blir metall diskriminert...

Lenke til kommentar
blir man som henne har man seff gått litt for langt og fortjener og bli diskriminert

8056123[/snapback]

Herregud, det er det dummeste jeg har hørt. Hvem har hun skadet? Folk burde få gjøre hva de vil så lenge det ikke skader noen, dette inkluderer å kjøre stiler som ikke nødvendigvis er så "streite".

8059036[/snapback]

Kjører man den stilen så er det utelukkende for å skille seg ut, og da er en konsekvens at man mottar både positiv (OMG du er så unik og spesiell fordi du kler deg ikke som konformistene) og negativ (forbanna frik) tilbakemelding.

8061354[/snapback]

De vil ikke nødvendigvis provosere, selv om gothen arvet det med å provosere fra punken. Uansett, det er en STIL, og (tro det eller ei!) du finner folk som liker denne stilen, slik den ser ut og kler seg slik fordi de liker det, de synes det er fint og ikke bare for å provosere.

 

Sånn ellers så er jeg enig, selv om jeg synes det er f.eks. faens urettferdig om jeg måtte klippe håret for å få jobb. (at de har kleskode er fett nok..)

 

EDIT: Forøvrig så er det ikke så svart-hvitt som du skal ha det til. Folk liker stilen fordi de liker stilen. Du finner nok "omg unik" folk som hater stilen... men også "normale" folk kan like slik stil.

 

Thrash stilen er faktisk fantastisk kul! Men dessverre et veldig sjeldent synd den dag i dag :(

8060195[/snapback]

Tja, man finner jo forsatt folk med jean's bandtshirt.

Selv om dette er ikke helt like den typiske thrash-stilen.

 

Men joda, den er kul.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Noe helt annet var thrash metal bekledningen på åtti- og tidlig nittitallet, mer arbeiderklasse og sjarmerende jordnær.

  • .
     
  • Joggesko med høy kant, her er et godt eksempel.
     
  • Hvite tennissokker.
     
  • Band t-skjorte, helst solbleka = tr00.
     
  • Olabukse som var slitt og nesten hvitt (belte kunne være alt fra en tynn lærremse til patronbelte).
     
  • Jakka kunne være av lær hvis du var hard (ekstra hard hvis den var stripa opp i møte med asfalt), med en stor ryggpatch og diverse andre småpatches. Kombinasjonen denim & leather er den dag i dag populær hos bikere.
     
  • Kassettbasert Walkman (egentlig tilbehør, men en kunne se hodetelefonene, særlig de oransje).
     

.

Ser noen av dagens ungdom som kjører denne stilen, konnesørene blandt disse bruker joggesko med høy kant.

 

8059436[/snapback]

 

Hei, det er sånn jeg kler meg jo :D Brukte tilogmed Walkmann rundt jul i år, synd den gikk i stykker :cry:

Lenke til kommentar

Trash-stilen er så utrolig stilig. Jeg trenger litt lengre hår, litt strammere ola-bukser og noen litt større sko så er jeg der ;)

 

EDIT: Gaaanske mye lengre hår, dersom jeg skal være ala Megadeth, Metallica og Slayer på 80-tallet.

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar
Selv synes jeg goth stilen kan være veldig kul, kommer VELDIG ann på hvor bra personen gjennomfører stilen.

8059036[/snapback]

 

Hear hear! Personlig synes jeg "less is more". Tøffe/sexy klær, langt sort hår + litt sort sminke, så har du en vinner :thumbup:

 

Eksempel: Cristina Scabbia fra Lacuna Coil :love:

 

32jm7.jpg

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hva metallerene syter over, metall handler ikke om å bli likt. Hvis du tror du skal bli "populær" av å høre på metall så har du virkelig misforstått. (ikke mistolk her, at metall handler om å være mest mulig mislikt av mannen i gaten(tr00ness) er en overekstrem tolkning av kulturen en del idioter desverre besitter....)

Den eneste virkelig store problemet mitt med hvordan samfunnet diskriminerer metal er når vi er på vorspiel/fest/nachspiel og det er 5 metalfolk, 5 hip hop folk, 2 technofolk, 10 Topp-20 folk og 10 folk som ikke eier musikklidenskap og hører diverse kjente band.

 

Musikken blir nesten alltid fordelt slik at alle får høre på musikken sin, men hvis vi setter på vår musikk, metal... Jesus christ! Folk klikker helt! Selv om noen hater hip hop, så tillater de at den gjengen skal få høre musikken sin. Samme med techno, topp-20 musikk etc. Men ingen takler metal. Av en eller annen grunn har alle andre klart å slå seg sammen for å slå ned mot metal. Jeg trenger ikke at musikken min skal bli likt, jeg vil ikke engang at den skal bli likt. Eneste jeg forventer er at vi skal få samme musikk-rettigheter som alle andre. Og at metal skal bli annerkjent som en viktig sjanger, spesielt i Norge.

Lenke til kommentar
Den eneste virkelig store problemet mitt med hvordan samfunnet diskriminerer metal er når vi er på vorspiel/fest/nachspiel og det er 5 metalfolk, 5 hip hop folk, 2 technofolk, 10 Topp-20 folk og 10 folk som ikke eier musikklidenskap og hører diverse kjente band.

 

Musikken blir nesten alltid fordelt slik at alle får høre på musikken sin, men hvis vi setter på vår musikk, metal... Jesus christ! Folk klikker helt! Selv om noen hater hip hop, så tillater de at den gjengen skal få høre musikken sin. Samme med techno, topp-20 musikk etc. Men ingen takler metal. Av en eller annen grunn har alle andre klart å slå seg sammen for å slå ned mot metal. Jeg trenger ikke at musikken min skal bli likt, jeg vil ikke engang at den skal bli likt. Eneste jeg forventer er at vi skal få samme musikk-rettigheter som alle andre. Og at metal skal bli annerkjent som en viktig sjanger, spesielt i Norge.

8066762[/snapback]

Hohoi. Jeg ga opp for lenge siden når det gjelder å få gjennomslag for min musikksmak på vorspiel. Sånn er verden.

Lenke til kommentar

På vorspiel er det hjernedøde sanger med minst mulig vokal (og det som er må være fengende) som gjelder. Så får man skikkelig allsang.

 

"I've been looking for freedom....", "We built this city! We built this city of..." :D

 

På vorspiel gjelder det å ha en musikk som flest mulig liker. Er bare ødeleggende for stemningen å sette på en sang som kun 10% liker bare fordi de ikke skal bli "diskriminert". Blir håpløst å sette på det meste av musikk jeg liker på et vorspiel og det er helt greit. Å legge en demper på stemningen bare fordi jeg har en uhordelig trang til å høre på sanger få andre liker blir bare feil.

 

Så der ser jeg intet problem. Det skal drikkes og synges på vors. Techno og mye metal (spesielt obskur metal som få kan teksten på) er således uaktuel. Fyllatiden min gikk stort sett med sammen med technofanboys, det var forferdelig. Prodigy gikk greit, men den meningsløse dunk dunk *masse rare lyder som skal være kult* på et vors? Neitakk.

 

Da er sanger fra Rolling Stones topp 500 å foretrekke.

Lenke til kommentar

Metall på vors? Så gjennomført deprimerende... Nei, her må jeg si meg enig med moderatorjævelen, det gjelder å fyre opp litt glad rock a la Kinks/Stones/Who/Wolfmother/Jethro Tull/Animals/Bad Company. Jeg kan til nød akseptere litt rolig elektronika i begynnelsen. Hip-hop og metal passer ikke på vors, og Topp 20/tekno/trance passer kun på fest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...