Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet ikke om dette er sagt før siden at jeg ikke har lest alle 31 sidene.

 

men her skal komme med en liten beskrivelse av hva som skjer i de mest normale miljøene innen forskjellige musikksjangere.

 

techno: folk er på rave, tar partydop og folk blir ofte voldtatt ettersom at det er mye rare stoffer folk får i seg.

 

Rap/hiphop: folk blir gangstere, stjeler, banker opp folk for fun, de terroriserer allt og alle, de selger tjuvgods, får rulleblad på en halvmeter før de er 18.

 

Metal/rock: folk drar på konserter og hører på bra musikk, folk drikker (gjerne mjød :p) enkelte kler seg i svart og bruker nagler.

Folk Som er EMO for å kalle det det hører som oftest på metal, men grunnen til at de er emo er ikke for at de hører på metal, som oftest har det med ting i hjemmet O.L. (nå tenker jeg ikke på Fjortisser som tror de er emo, det er noe helt annet)

 

 

Selv hører jeg kun på metal og da spesiellt deathmetal og ser ut som en helt vanlig 17åring.

 

og forresten at media omtaler alle black/deathmetalband som satanister er vel bare å dra alle under en kamm.

det er jo samme som det folk sier at alle som er innvandere stjeler.

 

Det har jo alltid vært slik at rock/metal fans har vært satanister. på 70/80tallet var jo folk sikkre på at black sabath, metallica, iron maiden osv. var satanister. men såvidt jeg vet så lever alle medlemmene av de helt normalt, (kan man kalle ozzy sitt liv normalt?)

8036990[/snapback]

 

 

some news 4 u kid. den forklaringen for tekno er til å le av. folk drar på rave? haha rave er en egen sjanger innenfor trance. oi oi oi. det er nok ikke slik at de som bruker dop liker rave. og de som hasjer seg hører på hip hop. du er så utdatert. hva folk gjør er ikke bundet til musikksmak. ihvertfall ikke som jeg vet.

 

trance er farts musikk og passer til diskotek. folk vil danse og ikke riste på hodet og få det lange håret de har spart i trynet. og hva bruker mange dop til innenfor musikk? jo å holde ut lengre og speede opp opplevelsen.

 

og si at folk som hører på metal er normale er jo bare latterlig. etter som musikk smak er musikk smak.

 

 

"og forresten at media omtaler alle black/deathmetalband som satanister er vel bare å dra alle under en kamm."

 

den setningen din der er litt spess og svarer på alt. du drar alle trance likere og hip hop fans under samme kam. syns denne tråden her er så latterlig at det ikke er mulig. enten en oppmerksomhets tråd eller så er trådstarter litt for følsom

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke latt ungene mine vært med unger som hører på Iron Maiden, men det er mest fordi jeg ønsker god musikksmak hos ungene mine. Har du spurt om det kanskje er derfor, og at "han er satanist"-argumentet bare er et skalkeskjul fordi hun ikke ville såre deg?

8052530[/snapback]

Du hadde nektet ungen din aa hoere paa noe han synes er bra, bare fordi du ikke liker det? Det er kanskje ogsaa en grunn til at Iron Maiden er saapass populaere, og jeg vil si det er fordi de lager god musikk.

Om en person anklager deg for aa vaere satanist bare for et skalkeskjul fordi hun ikke ville saare deg, er ikke denne personen saerlig oppegaaende!

 

og si at folk som hører på metal er normale er jo bare latterlig. etter som musikk smak er musikk smak.

8054086[/snapback]

Saa det du mener er at folk som hoerer paa metal er unormale?

 

syns denne tråden her er så latterlig at det ikke er mulig. enten en oppmerksomhets tråd eller så er trådstarter litt for følsom

8054086[/snapback]

Saa si meg, naar en person ikke faar en jobb fordi han hoerer paa metal, en mor nekter en sonn aa vaere med en venn siden han hoerer paa Iron Maiden og UTALLIGE andre episoder som har blitt sagt her, gjoer meg litt for foelsom?

Er det rett aa slett rettferdig aa nekte en person en jobb fordi han hoerer paa metal?

Les hele traaden!

 

Edit: Leif gitt!

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Dere må huske på at SteffyGay er av typen som liker Razorlight, Bon Jovi og denslags grusomheter. Ordene hans blir jævla tomme av den grunn.

8053676[/snapback]

Mannen som er (stolt) eier av Morning Musume, Lazytown, Wing og Steven Seagal-album våger å kritisere meg for å ikke høre på Iron Maiden? Kanskje neste tatovering burde bli en solid bæsj på leggen?

 

Ustedalen: Det er jo klart at jeg som voksen, ansvarlig pappa vet bedre enn en liten tardunge?

Lenke til kommentar
Mannen som er (stolt) eier av Morning Musume, Lazytown, Wing og Steven Seagal-album våger å kritisere meg for å ikke høre på Iron Maiden? Kanskje neste tatovering burde bli en solid bæsj på leggen?

8054509[/snapback]

 

Hvordan VÅGER du snakke nedlatende om Morning Musume? De har ørti snes ganger høyere badassity-faktor enn din favorittmusikk samlet. Og det er kun de to første platene til Iron Maiden som jeg liker. Rætt ska vare rætt.

 

eet fukk! Angst!

 

Du glemte the Louvin' Brothers plata mi btw!

 

B000002U45.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Ansvarlig SteffySphincter? OxyMORON! :D

Endret av Glint
Lenke til kommentar

@ustedalen: da er det foreldrene som er utdatert hvis man ikke får lov til å være venn med en som digger Iron Maiden. alt kommer av uvitenhet. folk vet ikke nok om den sjanger samme gjelder andre sjangere. og nei jeg mente ikke at folk som hører på metal er unormale men som jeg quote på inlegget så mente denne karen at metal var det eneste som var normalt. ikke andre sjangere

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Det er jo klart at jeg som voksen, ansvarlig pappa vet bedre enn en liten tardunge?

 

Det samme tenker sikkert folk nedi midtøsten som driver med fanatisk religiøs indoktrinering og lærer unga sine at, hey selvmordsbomber det er tingen!

8055485[/snapback]

Joa, men de tar jo feil. Jeg mener at Maiden suger, det er vel det nærmeste man kommer fakta når det gjelder musikk.

 

Anyway, det er bare kult at foreldre misliker nåtidens musikk. Det er ikke noe annerledes enn da å ha langt hår og like Beatles ble sett på som "OMG satanisme". Hver generasjon går gjennom dette, så metallhuer og alle andre som føler seg diskriminerte får bare godta det. De med kommer med all sannsynlighet selv til å mislike den neste generasjonens "sjokkmusikk", og det er det ikke noe galt med.

Lenke til kommentar
Det er jo klart at jeg som voksen, ansvarlig pappa vet bedre enn en liten tardunge?

 

Det samme tenker sikkert folk nedi midtøsten som driver med fanatisk religiøs indoktrinering og lærer unga sine at, hey selvmordsbomber det er tingen!

8055485[/snapback]

Joa, men de tar jo feil. Jeg mener at Maiden suger, det er vel det nærmeste man kommer fakta når det gjelder musikk.

8055625[/snapback]

 

 

Det handler om smak. Å si at musikk suger kan ikke kalles fakta da det skifter fra person til person.

 

Edit: Hvis du nekter ungene dine å høre på Maiden, får de jo bare større grunn til å hørepå det.ø barn og ungdom er veldig trassig :p

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

"Å prøve og endre mennesker er noen av de mest misslykkede prosjektene som finnes" - Dag Skottne, Psykologilærer ved skolen jeg går på.

 

Syns da at unger skal få høre på hva de føler for, du kan neppe holde tøylene for hva ungene skal høre på særlig lenge.(Eller hva vet jeg, hehe) Men det er vel igjen en annen diskusjon!

 

Skal vi konkludere med at dine fakta ikke nødvendigvis er de samme som alle andres fakta, og dermed kun kan kalles ]dine (Meninger) ? :)

Lenke til kommentar
blir man som henne har man seff gått litt for langt og fortjener og bli diskriminert

8056123[/snapback]

 

Er ikke hennes feil at hun kler seg etter sitt popidol. Dog bommet hun litt med øreringene.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
michael_jackson_lyrics_bad.jpg

 

Tror det hadde vært litt artig om Ali G tar en goth-wannabe, slik som han tar en rapper-wannabe.

 

Give it to me baby :cool:

Lenke til kommentar
Sannsynligvis hører hun ikke på metal en gang.

8056431[/snapback]

Tja, ikke bli overasket om hun hører på f.eks. industrial (goth) metal. :p

 

Dessuten så er det vel en del metallere(særlig jenter) som kjører goth-stilen.

 

blir man som henne har man seff gått litt for langt og fortjener og bli diskriminert

8056123[/snapback]

Herregud, det er det dummeste jeg har hørt. Hvem har hun skadet? Folk burde få gjøre hva de vil så lenge det ikke skader noen, dette inkluderer å kjøre stiler som ikke nødvendigvis er så "streite".

 

Tror det hadde vært litt artig om Ali G tar en goth-wannabe, slik som han tar en rapper-wannabe.

Marilyn Manson har en musikkvideo der man ser han og bandet hans som goth-rappere(!). Ganske morsom sak.

 

Ja, ja.. jeg og mine fordommer mot goth-babes, but I'll hit it.  :p

Virker som vedig mange som "møtte" metallen under 80-tallet har disse, rare greier. :p

 

Selv synes jeg goth stilen kan være veldig kul, kommer VELDIG ann på hvor bra personen gjennomfører stilen.

Lenke til kommentar
Virker som vedig mange som "møtte" metallen under 80-tallet har disse, rare greier. :p

 

Goth er ikke tr00, mer utenpå enn inni, altså for utspjåka. Ser det med en gang, stemmer som regel når jeg snakker med de :D

 

Noe helt annet var thrash metal bekledningen på åtti- og tidlig nittitallet, mer arbeiderklasse og sjarmerende jordnær.

  • .
  • Joggesko med høy kant, her er et godt eksempel.
  • Hvite tennissokker.
  • Band t-skjorte, helst solbleka = tr00.
  • Olabukse som var slitt og nesten hvitt (belte kunne være alt fra en tynn lærremse til patronbelte).
  • Jakka kunne være av lær hvis du var hard (ekstra hard hvis den var stripa opp i møte med asfalt), med en stor ryggpatch og diverse andre småpatches. Kombinasjonen denim & leather er den dag i dag populær hos bikere.
  • Kassettbasert Walkman (egentlig tilbehør, men en kunne se hodetelefonene, særlig de oransje).

.

Ser noen av dagens ungdom som kjører denne stilen, konnesørene blandt disse bruker joggesko med høy kant.

 

Edit: Glemte MC-basert Walkman.

 

Når man gikk inn på en butikk i slik bekledning på åttitallet fulgte betjeningen deg med argusøyne, de streite (pop & annet kjedelig rask) fikk en helt annen behandling.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...