Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Quayle: Tekstene reflekterer ikke nødvendigvis tankene til bandet, på samme måte som David Bowie ikke heter Major Tom og Freddy Mercury tydeligvis ikke likte Fat Bottomed Girls. Det er et sånt image som selger, innimellom har folk lyst å høre på aggresiv musikk med sinte tekster, og da kan de høre på den type black metal du snakker om.

8036597[/snapback]

 

Så de er altså sell-outs? Det er litt spennende, for alle metalfolk jeg kjenner hevder det motsatte, at black metal band er de eneste som faktisk lager musikk for å lage musikk og driter i hva folk måtte mene:) Jeg har forøvrig også vanskelig for å forestille meg at folk som ikke har tilbøyeligheter til satanisme eller andre syke tendenser klarer å smøre seg inn med blod på scenen, kaste rundt seg med blodige sauehoder o.l.

 

Jeg vil forøvrig at du skal legge merke til at det er en viss forskjell mellom det og at en som er homofil synger om damer med store ender:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er så galt med satanismen??

LaVey satanismen er ikke sånn som alle tror.

Det er ikke ofring, biting av kyllinghoder eller blod.

Kanskje lese litt om emnet om du tror det.. :)

8036703[/snapback]

 

 

Jeg har lest "The Satanic Bible" og synes fortsatt at dette er en skrullete oppfatning av livet, ofringer eller ei.

 

Problemet er vel at satanisme ikke er laveys oppfinnelse, det finnes flere grener av satanisme akkurat som at det finnes flere grener av kristendom.

Lenke til kommentar
Ja det fins, og derfor syns jeg ikke at du bør skjære alle under en kam...

8036780[/snapback]

 

Så du nekter altså for at black metal generelt har tekster som oppfordrer til å få satan som hersker på jorda, voldta, drepe osv? De fleste tekstene jeg har lest av slike band er lite hyggelig lesning og ungdommer som gjerne har lite mellom øra kan lett bli påvirket av sine idoler. Som sagt så er ikke hip-hop gangstere noe bedre hvor de skryter av hvor mange de har skutt, men det er heller ikke poenget.

 

Poenget er at når du forfekter et livssyn hvor det er helt greit og nærmest påkrevd å plage folk rundt deg så er det vel ikke rart at samfunnet reagerer med å stenge deg ute.

 

Nå har ikke jeg personlig noe i mot folk som hører på slik musikk, jeg har flere kompiser som hører på slik musikk og de er rolige og skikkelige folk som sjelden lager bråk, men så de også mer reflektert enn veldig mange andre. Jeg tror du finner flere mordere blandt black metal fans enn i fangruppen til Britney Spears f.eks :D

Lenke til kommentar

vet ikke om dette er sagt før siden at jeg ikke har lest alle 31 sidene.

 

men her skal komme med en liten beskrivelse av hva som skjer i de mest normale miljøene innen forskjellige musikksjangere.

 

techno: folk er på rave, tar partydop og folk blir ofte voldtatt ettersom at det er mye rare stoffer folk får i seg.

 

Rap/hiphop: folk blir gangstere, stjeler, banker opp folk for fun, de terroriserer allt og alle, de selger tjuvgods, får rulleblad på en halvmeter før de er 18.

 

Metal/rock: folk drar på konserter og hører på bra musikk, folk drikker (gjerne mjød :p) enkelte kler seg i svart og bruker nagler.

Folk Som er EMO for å kalle det det hører som oftest på metal, men grunnen til at de er emo er ikke for at de hører på metal, som oftest har det med ting i hjemmet O.L. (nå tenker jeg ikke på Fjortisser som tror de er emo, det er noe helt annet)

 

 

Selv hører jeg kun på metal og da spesiellt deathmetal og ser ut som en helt vanlig 17åring.

 

og forresten at media omtaler alle black/deathmetalband som satanister er vel bare å dra alle under en kamm.

det er jo samme som det folk sier at alle som er innvandere stjeler.

 

Det har jo alltid vært slik at rock/metal fans har vært satanister. på 70/80tallet var jo folk sikkre på at black sabath, metallica, iron maiden osv. var satanister. men såvidt jeg vet så lever alle medlemmene av de helt normalt, (kan man kalle ozzy sitt liv normalt?)

Endret av weebl
Lenke til kommentar
vel ejg liker så å si all musikk å lenge det er bra. å si metal blir diskriminert finner jeg latterlig. er mange som digger metal men allikevel har på seg vanlige klær og ikke tar helt av med helt svart hver eneste dag. hva for noe tråd er dette? metal folk sier som regel at Trance ikke er musikk bare dunk dunk men jeg ser ikke noen trance tråder som mener de blir diskriminert. smaken er som baken. samma hva man liker. alle er ikke like.

8036086[/snapback]

Hva babler du om?

Uansett, metal blir sett paa som noe daarlig av de som ikke liker metal. Det finnes ikke en en traad om at trance blir diskriminert, men naa har jeg heller aldri hoert om en stor rettsak mot trance. Det var derimot en stor rettsak i USA der Dee Snider maatte forsvare seg selv i en rettsak mot da spesielt rock og metal siden dette var noe "ondt"

Lenke til kommentar
den rettsaken og hele saken med PMRC er veldig godt forklart i en serie som jik på tv. tror det var VH1.  serien het uansett HEAVY: The Story Of Metal

8038667[/snapback]

 

De har også litt om det i filmen Metal: A headbanger's Journey. Veldig bra dokumentar film.

Lenke til kommentar
dreping og voldtekt er like aktuellt som kjærlighet, eller politikk.

 

edit:  la akkurat merke til signaturen din. Mistress er musikk som ikke kan spilles høyt nok :cool:

8038928[/snapback]

 

Så absolutt, men å oppfordre folk til slik aktivitet kan vel neppe anses som særlig positivt, men det kan hende at du og andre metalfolk er av en annen oppfatning og da beviser vel det poenget til samfunnet som dere mener diskriminerer dere.

Lenke til kommentar
Det har jo alltid vært slik at rock/metal fans har vært satanister. på 70/80tallet var jo folk sikkre på at black sabath, metallica, iron maiden osv. var satanister. men såvidt jeg vet så lever alle medlemmene av de helt normalt, (kan man kalle ozzy sitt liv normalt?)

8036990[/snapback]

 

Så et program på Discovery Channel en gang om konspirasjoner, der var det en prest som mente at KISS står for Knights In Service of Satan, og ACDC står for AntiChrist DevilsChild. Han drev en skole som skulle "omskolere" ungdommer som liker rock :roll:

 

 

 

 

Et spørsmål som sikkert noen her kan svare på, er det sånn at gothere og lignende kler seg i sort og nagler for og skille seg ut?

Lenke til kommentar
Mener ikke at folk har noe mot gitte personer, men mer at det er "bevegelsen" diskrimineres.

8036503[/snapback]

Her ser jeg igjen ikke problemet.

 

Metall er ikke en varm "å kom la oss alle være venner"-kultur. Den er heller ikke en "Alle skal være like for da er ting så koselig!"-kultur. Det er en kompromissløs indivdiualisme. Det er "La meg være meg selv, la meg hører på den musikken jeg hører på eller kom deg til helvete vekk fra meg." Kulturen er VELDIG fiendtlig til de som ikke respekterer den, eller forstår den. Den handler ikke om å bli likt av alle. Jeg forstår ikke hva metallerene syter over, metall handler ikke om å bli likt. Hvis du tror du skal bli "populær" av å høre på metall så har du virkelig misforstått. (ikke mistolk her, at metall handler om å være mest mulig mislikt av mannen i gaten(tr00ness) er en overekstrem tolkning av kulturen en del idioter desverre besitter....)

 

Så lenge jeg kan få meg jobb uten at jeg må klippe håret og skjegget så skal jeg ikke klage. Jeg ser ikke poenget i at alle rundt meg skal diggge samme musikk som meg... :shrug:

 

Hva babler du om?

Uansett, metal blir sett paa som noe daarlig av de som ikke liker metal. Det finnes ikke en en traad om at trance blir diskriminert, men naa har jeg heller aldri hoert om en stor rettsak mot trance. Det var derimot en stor rettsak i USA der Dee Snider maatte forsvare seg selv i en rettsak mot da spesielt rock og metal siden dette var noe "ondt"

8037556[/snapback]

Har vært metaall(mye pga. tekstene) som har blitt saksøkt, men i dette tilfellet dreier det seg vel mer om hair metal/puddel rock bevegelsne som er like mye rock som metal. Dessuten var det vel like mye utkledning til Twisted Sister(ol.) folk reagerte på det. (De såg jo strengt tatt ut som kjipe horer hele gjengen. :p)

 

Dessuten var det "back in the days", metall fikk "mye dritt" før.... men vil ikke si at det er så gale nå. Er liksom ikke sett på som fryktelig galt å høre på det lenger...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...