Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke ha alt, spør bare etter litt mer. Synes 1 time i uka er litt knepent spør du meg

7959920[/snapback]

 

Som er en time mer enn american gothic, drone, ambient og noise får til sammen.

 

97% av alle metalvideoer suger lut. Det er så uendelig flaut å se metalomtaler i VG og Dagbladet. Stein Østbø må ta sitt eget liv. Hold metalen milevis borte fra dette rælet.

 

"Dette er (black) metal, ikke et jævla sirkus." :love:

Lenke til kommentar

Metal blir vel som folk sier diskriminert til en viss grad av media, men dette er bare forstålig i mitt hode. Suply and demand ville jeg kalle det.

 

Har forøvrig ingen problemer med den lille representasjonen av metal i TV/Radio/whatever, synes på en måte det er litt greit, fordi jeg vet mange ikke orker å høre slik musikk. Det jeg virkelig hadde likt, var et skikkelig "program" som bekrefter/avkrefter litt rykter om at BM/Metal generelt handler om djeveldyrking og alt det vi har sett bli påstått av uvitende individer.

 

Kort sagt ville jeg ønske at folk kunne se at det er tegn til inteligent liv også i metalsjangeren, og ikke bare avfeie det som noe bråk. *sukk* :)

Lenke til kommentar

Helt klart - De om det. Jeg innser at dette ikke vil være et veldig realistisk mål å oppnå, nettopp på grunn av disse "ekstremistene" om man kan kalle de for det. I hvertfall ikke på kort sikt ! Det er jo mye mulig at med tiden til hjelp, at folk vil lære seg å se at disse er nettopp det du sier, Cun - ute etter å bekrefte fordommene..

Lenke til kommentar
Hva er det du igrunnen babler om? Skjønner ikke bæret. Det du sier at det er mange andre som vil ha alt! makes no sense

7960057[/snapback]

Nei. Les om igjen og trykk repeat.

 

Du vil ha mer metal på TV, men driter i de andre sjangrene som ikke eksponeres hyppig på TV og følgelig driter du i alle andre.

Lenke til kommentar
Du vil ha mer metal på TV, men driter i de andre sjangrene som ikke eksponeres hyppig på TV og følgelig driter du i alle andre.

7960193[/snapback]

Aaaaa, nå skjønner jeg :) vel jeg har jo aldri sagt at jeg driter i de andre sjangrene. Men jeg driter i alle andre det er jo helt klart. Kjempebra argument du gav meg der! :thumbup: Det holdt virkelig mål Endret av spurspower
Lenke til kommentar

Jeg tror ærlig talt ikke at allverdens musikksjangre og stiler vil få plass i en TV-kanals sendeskjema. I så fall må det bli én låt av hver sjanger om dagen (forutsatt at musikkanalen sender musikkvideoer 24 timer i døgnet).

 

Da kan vi først stille oss følgende spørsmål: Hvilke sjangre har mest rett til slik eksponering? Svaret er: De det ligger mest penger i. Det ligger så ufattelig mye mer penger i pop og kommersiell hip hop for tiden enn annen type musikk.

 

Men siden metal er såpass populært likevel (i alle fall blant forumet her), burde de ikke ha mer rett til sendetid på TV-en? I så fall må de dele denne andreplassen med trance, country, danseband og liknende. Disse sjangrene er spesielle i og med at de er såpass forhatte blant tilhengerne i motstandernes leir, og ville ikke en slik eksponering være destruktivt for en musikkanal som baserer seg på reklame og penger? Polarisering av innhold leder det store flertallet av seere vekk, og det ønsker så absolutt ikke TV-kanalene skal skje.

 

Da kan vi stille oss et nytt spørsmål: Når alt kommer til alt, HVORFOR må disse sjangrene på død og liv bli eksponert på TV? Musikkvideoer man liker har man ingen problemer med å skaffe ellers, så det er et lite holdbart argument. Bygger ønsket om at metal skal vises mer på TV på et grunnønske om at metal skal bli mer allment godtatt i samfunnet? Ville ikke metal da ha mistet litt av poenget sitt, i og med at de ofte fremstiller seg selv som outsidere, spiller krevende og ofte røff musikk? Ville det virkelig vært OK for dere om metal ble det nye hip hop? At alle fjortisene gikk rundt og digga Emperor fordi de er så kule? Hva ønsker dere egentlig?

 

Som en finurlig liten avslutning, kan jeg si at metal blir mye mer spilt på TV enn 90% av all annen type musikk på jorda, så hele trådens poeng forblir vel egentlig poengløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...