Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satanisme har skjeldent noe som helst med Satan å gjøre da, så la det være sagt. ;)

7951872[/snapback]

 

Er veeldig klar over det, men det vet ikke de som fant opp den flotte regelen på skolen vår. Som regel når noen nevner satanisme, ber jeg de ta en kikk på http://www.satanisk.com for en skikkelig innføring.

7954710[/snapback]

Vet, tok det opp i klassen i dag, ble stor ståhei. :D

 

Den beste delen var da de dro opp kirkebrenning og menneskeofring. In your face, norske skolesystem! :w00t:

Lenke til kommentar
Vet, tok det opp i klassen i dag, ble stor ståhei. :D

 

Den beste delen var da de dro opp kirkebrenning og menneskeofring. In your face, norske skolesystem! :w00t:

7958129[/snapback]

 

Jeg går i klassen til Lars (kaller seg Larzemannen), og det ble ei bra fin siste-time (siste tima var klasseråd) på skolen når det ble tatt op om musikk i friminutt, jeg Fagerhaug og lars mente at det alldri ble spillt noe rock/metal, bare Trance etc. Og jeg/vi tror at hvis vi tar med en plate som vi vil at skal spilles, så blir den slått av etter 30 sec :cry: Hvorfor? Fordi det er metal, satanisk blablabla.

Vi må teste en gang lars! :cool:

Endret av M.F.
Lenke til kommentar
Noen kompiser av meg slengte på en Mayhemplate på englandsbåten på skoletur. Da ble det mye ståhei. Folk har veldig problemer med å godta andres musikk.

7958469[/snapback]

Problemet er at metal er slitsom musikk for mange.

Jeg får helt vondt i hodet selv av den mest ekstreme metalen som finnes.

Men jeg digger metal selv, bare ikke den mest ekstreme varianten.

Og det tror jeg er saken med mange av de som skrek opp og ville slå av Mayhem plata.

Det ble trolig for ekstremt for de. Psykisk slitsomt rett og slett.

Lenke til kommentar

Metal er ikke slitsomt. jeg hører på Trance å Hip-Hop å selvfølgelig Metal!

jeg synes trance er mer slitsomt, fordi det går opp igjen å opp igjen hele tiden.

den musikken har ikke noe budskap eller en historie, Hip-Hop har det. Men det blir mer *gangsta* måte.

men Metal derimot gir fine budskap om alt å annet mellom himmel å jord, så ikke si at Metal er dønn kjedelig å "Waste of time".

har det ikke vært for rock/metal så tror jeg ikke det har vært så mye musikk her i verden.

 

det er min mening :)

 

EDIT: det finnes mange Metal sjangere.

Endret av redsword
Lenke til kommentar
Jeg hadde brent en genial cd til fest, kommer noen jenter, 5 sec, og alt ble stilt  :angry:

Og jeg prøvde å ta på igjen, men nei, og da ga jeg opp

7958500[/snapback]

Ja, det husker jeg. :!:

Film, Guns 'N Roses og Iron Maiden på anlegget. Så kommer noen jenter, type ekstremt mote/listepop, and the music was no more. De spaserte rett inn og slo av annlegget, så dro de med seg halve festen over til deres fest. Noe som tilslutt endte i klining, men det er en annen historie.

 

Uansett, jeg ble passe irritert da de slo av "Welcome to the Jungle" og spurte oss: "Synes dere det DER er fin musikk." Da var det like før flathanda gikk. ;)

Lenke til kommentar

Hvis du forventer at metalfans skal godta at du abre braser til og skrur av musikken, bør du og godta hvis de braser inn og skrur av din egen musikk. :)

Har selv opplevd at andre har skrudd av min egen musikk, var alene på treningsstudio, hadde på noe lekemetall, noen tøffinger kommer inn, skrur på noe annet, og later som om jeg ikke er der... Jeg kan vel forsåvidt akseptere det, hvis de bare hadde spurt om det var i orden først (kan vel ikke si noe annet :p) Ikke noe problem med musikken, men måten jeg ble "behandlet" på...

Lenke til kommentar
Hvis du forventer at metalfans skal godta at du abre braser til og skrur av musikken, bør du og godta hvis de braser inn og skrur av din egen musikk. :)

7959455[/snapback]

Hva faen snakker du om? Jeg har ikke skrudd av noens musikk... Jeg ER metallfan. De kom og skrudde av MIN musikk.

 

Edit: Eller, egentlig M.F.'s musikk da. :p

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Det som er helt for jævlig diskriminerende er at musikkanaler pøser på med hip-hop, rock, techno osv(ikke det at jeg er noe spesielt imot disse sjangrene), men ingen metal blir spilt. En gang iblant kan man høre på ZTV og NRK2:

"Vi spiller den beste metal musikken hver onsdag fra 3 til 4" eller noe slikt. Hadde jeg ikke gått på skole skulle jeg gladelig sittet oppe å sett på, men det må da være måte på! 3 på natta, 1 time i uka!

De andre sjangrene spilles hele fuckings tida. Alltid når jeg skrur på ZTV er det en eller annen neger med et 2 tonns gullsmykke som synger "ahh, yeah, ahh"! Har dere noen gang slått på MTV kl. 15.00 en dag og hørt skikkelig god heavy metal!?

 

La oss alle gjøre et opprør mot musikkanalene! Dette er diskriminering! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...