Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Nagler og lær er en ting, men kan ikke begripe at det er så vaskelig å fatte at det ikke er indianermalingen i fjeset på artistene som får meg til å høre på den musikken... Jeg liker teknisk god musikk, det inkluderer Dimmu Borgir, Metallica og Dire Straits, men jeg har likevel livets rett (så vidt jeg kan huske har jeg ikke tatt livet av noen..) Jeg liker musikk som gir meg et adrenalinkick, og samtidig kan virke som en natta-sang, hvis jeg bare er i rette humøret. Ikke som med pop der man går i dvale hvis man ser på coveret. Jeg liker artister som har klart å selge mange plater fordi de er gode musikere og lager god musikk, ikke fordi de tar situps hver kveld, bruker hudkrem for 1000kr uka og vant Idol pga utseendet.

 

Hvis det ikke blir diskriminert, så kan gjerne aviser og slikt la vær å gjemme hvem som vant spellemann for best metal i et hjørne mellom sjakk og bridge resultater, tipper svært få av de som hører på "bråk" leser sjakk lzm :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi snakker om hvordan metal kan bli diskriminerert, så har jeg et godt eksempel på det. En kamerat/bekjent, kjenner han litt men henger ikke så veldig ofte sammen.

Men nok om det, han var i militæret for litt siden, så ville han heller ha sivil-tjeneste her på skolen(jeg jobber her som IKT-lærling) så hadde han fått godkjent det, inntill for to dager siden fikk han en telefon fra en på skolen her om at han ikke kunne få jobbe her likavell siden han hadde vanka i et svart-miljø. dvs med meg+endel kamerater av meg.

Lenke til kommentar

På skolen min står det i reglementet at det ikke er lov til å gå inn på internettsider med satanisk budskap. For de ignorante og gladkristne folkene som kom på denne idiotiske regelen vil det si de aller fleste nettsider som har med metal å gjøre, selv om det faktisk er veldig få band som er sataniske.

Lenke til kommentar
Jeg liker artister som har klart å selge mange plater fordi de er gode musikere og lager god musikk, ikke fordi de tar situps hver kveld, bruker hudkrem for 1000kr uka og vant Idol pga utseendet.

7946157[/snapback]

Selvfølgelig, nå elsker alle her på forumet metall :hrm:

Må alle angripe andre musikksjangere for å få sin egen akseptert? Og er det viktig hva andre mener?

Lenke til kommentar
Jeg liker artister som har klart å selge mange plater fordi de er gode musikere og lager god musikk, ikke fordi de tar situps hver kveld, bruker hudkrem for 1000kr uka og vant Idol pga utseendet.

7946157[/snapback]

Selvfølgelig, nå elsker alle her på forumet metall :hrm:

Må alle angripe andre musikksjangere for å få sin egen akseptert? Og er det viktig hva andre mener?

7950378[/snapback]

 

Hvordan diskriminerer han andre grupper? Det er ikke noe å legge skjul på at Idol-Tone og Idol-Sara kom veldig langt grunnet utseende, på samme måte som om det ikke er noe å legge skjul på at Dead tok selvmord, Varg drepte en fyr og at 50Cent har vært en gangster og kriminell.

7946696[/snapback]

 

Det er ikke viktig om folk liker metal, men det er viktig at den blir akseptert. Aa ikke faa en jobb fordi man vanker i et svart miljo, moedere som prover sonnene sine aa vaere venn med deg fordi du hoerer paa metal og lignenden.

Det finnes ikke en annen musikksjanger som er saa stor og allikevel blir diskriminert paa denne maaten. Aa ikke faa en jobb fordi man liker en form for musikk er bare sykt!

 

Ja, det står i reglementet for bruk av internett på skolen.

7950223[/snapback]

EDIT: Allikevel forstaar jeg ikke problemet til skolen din. Har du lov til aa gaa inn paa kristne, islamske, og hinduistiske sider? Hvis du har lov til dette, men ikke lov til aa gaa inn paa en saakalt "satanistisk" side bryter skolen din med Den Norske Lov, og det gir deg en grunn til aa kritisere skolen og faktisk faa endre paa noe. Jeg hadde ikke latt sjangsen gaa fra meg, for det kan bli artig. ;)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Det er ikke viktig om folk liker metal, men det er viktig at den blir akseptert. Aa ikke faa en jobb fordi man vanker i et svart miljo, moedere som prover sonnene sine aa vaere venn med deg fordi du hoerer paa metal og lignenden.

Det finnes ikke en annen musikksjanger som er saa stor og allikevel blir diskriminert paa denne maaten. Aa ikke faa en jobb fordi man liker en form for musikk er bare sykt!

7950550[/snapback]

Ja, det er sykt, men det å rakke ned på andre musikksjangre hjelper ihvertfall ikke.

Uansett, ja, det er mange som tror at man er syk i skallen om man hører på metal og slikt, og det er opptil metal-tilhengerne å motbevise. Og det gjøres ikke ved å rakke ned på andre sjangre, da virker det heller som om man streber etter oppmerksomhet eller å ta hevn.

Lenke til kommentar

Altsaa, jeg forstaar igrunn at skolen vil ha en regel slik at du ikke har lov til aa gaa inn paa sider der de oppfordrer til ofring av dyr og mennesker (snakker da om ekstrem djeveldyrkelse og ikke satanisme), allikevel har du full rett til aa lese om slikt siden vi har religionfrihet i Norge.

Uansett hvor mange syke religioner man kan finne, kan ikke folk nekte deg aa lese dem eller tilhoere dem saa lenge du ikke utoever noe som er imot Den Norske Lov.

Lenke til kommentar
Ja, det er sykt, men det å rakke ned på andre musikksjangre hjelper ihvertfall ikke.

Uansett, ja, det er mange som tror at man er syk i skallen om man hører på metal og slikt, og det er opptil metal-tilhengerne å motbevise. Og det gjøres ikke ved å rakke ned på andre sjangre, da virker det heller som om man streber etter oppmerksomhet eller å ta hevn.

7950587[/snapback]

Det som er var at du quotet andhou og sa at han rakket ned paa andre musikksjangere, mens det han egentlig gjorde var aa undrestreke en velkjent fakta.

Hvis noen nevner at Varg Vikernes drepte en, er det da aa rakke ned paa metalsjangeren? Nei, siden det er et faktum.

Hvis noen nevner at Idol-Sandra kom langt i Idol grunnet utseendet, er det da aa rakke ned paa popsjangeren? Nei, siden det er et faktum.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte bare på utseendefiksering hans, som om alle som er pene kun selger plater av den grunn. Ja, de kom kanskje langt i Idol av den grunn, men det var også pene fra Idol som faktisk kan synge.

 

Og «Ikke som med pop der man går i dvale hvis man ser på coveret», jepp, coveret betyr alt. Det var bare det at posten oste av at det er alle andre det er noe feil med. Når man klager på at man ikke blir respektert/godtatt pga metal så kan man ihvertfall godta at andre liker å høre på noe annet, uten at man automatisk blir dum av den grunn. Da er man akkurat like ille selv. Og det er ikke til han jeg quota, men veldig mange her inne.

Lenke til kommentar
På skolen min står det i reglementet at det ikke er lov til å gå inn på internettsider med satanisk budskap. For de ignorante og gladkristne folkene som kom på denne idiotiske regelen vil det si de aller fleste nettsider som har med metal å gjøre, selv om det faktisk er veldig få band som er sataniske.

7948628[/snapback]

Satanisme har skjeldent noe som helst med Satan å gjøre da, så la det være sagt. ;)

Lenke til kommentar

Word, Lars...

Vel, hvis du tar den forrige posten min som støtende, så beklager jeg til alle som ble "støtet". Uansett, du bør gjerne lese gjennom en gang til, det med at folk som gjør det bra i musikkbransjen på grunn av utseende, klær og dansestil er så sant som amen i kirken. Du kan da vel selv se hvilke norske grupper/artister som selger mest plater internasjonalt, men samtidig får minst omtale i media i forhold. Annet enn det, kan ikke jeg selv se noe som kanskje burde vært formulert på en annen måte..

Endret av andhou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...