Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Går det ikke bare an å akseptere at andre folk liker ''bråk'' da? Bør være takknemlig at folk har forskjellig smak og interesser :)

7848913[/snapback]

Amen! Bra sagt! Uheldigvis forstår folk ikke det... Jeg fikk høre her en dag da jeg satte på Children of Bodom - Silent night, Bodom night at hvis satan hørte på musikk så hørte han på det der.. Det irriterer meg så grenseløst at folk tror at det er satan musikk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dessverre slik (for metal fans) at det er noen som ødelegger for alle andre. Slik som en del av metal-fansen som går inn i hver eneste tråd i musikkforumet og prater stygt om det bandet og de som hører på det. Det er ikke de som diskriminerer metal som er problemet, det er metal folka som gir alle andre som hører på det et dårlig stempel.

Lenke til kommentar
Det er dessverre slik (for metal fans) at det er noen som ødelegger for alle andre. Slik som en del av metal-fansen som går inn i hver eneste tråd i musikkforumet og prater stygt om det bandet og de som hører på det. Det er ikke de som diskriminerer metal som er problemet, det er metal folka som gir alle andre som hører på det et dårlig stempel.

7868316[/snapback]

 

Sånn er det nok med det meste i livet. :---\

Lenke til kommentar

Jeg har nok lagt mer enn nok merke til at metal og tung/hard rock blir litt diskriminert, da det er lite av det både på radio, tv. Har heldigvis sett ett og annet på svisj, da om natten selvsagt, så det er nesten ikke mulig for vanlig folk å få med seg slikt...

 

Denne diskrimineringen skjer også av folk som avskyr musikken, og som ikke klarer å skjønne at selv om de ikke gjør, så er det andre som liker det!

 

Nå er jeg en person som liker det meste, men det siste året eller 2 har det stort sett vært rock, hard rock, tung metal og death metal etc etc... :) Jeg er derfor ikke en person som "disser" andres musikksmak, derfor forventer jeg av andre at de ikke gjør dette mot meg eller det jeg hører på! Men det er selvsagt for mye å be om.. :whistle:

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor så mange syter om at musikksmaken deres er diskriminert og lite spilt og bla bla bla. Hvorfor er det så fordømt viktig for dere å bli godtatt hele tiden? Hvorfor er det verdt å klage på at musikken sjelden blir spilt på TV? Hvorfor ikke bare like musikken i fred eller på fest, og drite i all den sytinga, for den forandrer ingenting. Hadde metal blitt mer alment akseptert hadde dere antakeligvis klaget på at det var blitt for kommersielt og vanlig.

 

Og forstå nå en gang for alle, dere som klager, at hvis du går i svarte klær, nagler, langt svart hår, med svarte negler og pentagramsmykker, eller digger musikk av band som har dette imaget...ja, da vil folk få lettere assosiasjoner til satanisme. Ikke spill uvitende og blåøyde; det er akkurat det dere vil. Mange av dere vil nok innse det og få en god latter når dere får en litt større porsjon selvtillit og selvinnsikt.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvorfor så mange syter om at musikksmaken deres er diskriminert og lite spilt og bla bla bla. Hvorfor er det så fordømt viktig for dere å bli godtatt hele tiden?

7925094[/snapback]

Er ikke viktig for meg å bli godtatt, poenget er å kunne høre musikk uten å måtte gå så altfor hardt inn for det! :) Men det var vel for vanskelig å skjønne, med en liten trangsynt ræv som din.. :p

 

Og forstå nå en gang for alle, dere som klager, at hvis du går i svarte klær, nagler, langt svart hår, med svarte negler og pentagramsmykker, eller digger musikk av band som har dette imaget...ja, da vil folk få lettere assosiasjoner til satanisme.

7925094[/snapback]

Man trenger ikke gå seende ut slik du beskriver, for å høre på metal.. Eller? :roll:

Lenke til kommentar

Ja, de 0,01 promille av alle metal fans som går med nagler, hva med dem som ikke går med nagler, men som allikevel blir uglesett fordi de går på Black Sabbath konsert? Jeg har opplevd å blitt 'hånet' i klassen av læreren fordi "bortreist pga devil worshipping" ikke var gyldig fravær osv, selv om ikke jeg vil si at Iron Maiden er noe særlig devil worshipping. uansett var det en dårlig gjemt nyhet at jeg var satanist i friminuttet etter den timen...

 

Det er ikke alltid det handler om å bli godtatt, men å bli behandlet som et hvilkensomhelst "normalt" menneske

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å høre litt på black metal, og jeg har funnet ut at riffene kan være ganske bra, men det blir litt for intenst for min del og jeg har problemer med å høre hva vokalen sier, og jeg er VELDIG avhengig av en god tekst for å kunne like en sang.

 

Hører dog mye på lettere metalband som Manowar og Iron Maiden, som jeg vil påstå er en meget lett type metal. Allikevel blir jeg stemplet som santanist. Altså disse individene vet riktig ikke nok om metal og tror alle typer metal er satanistisk black metal, det er faktisk DER problemet ligger. At slike folk får uttale seg til media er veldig irriterende.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Du sier noe.. Folk som ikke veit noe om temaet, bør ikke kommentere i det hele tatt! Altså, holde kjeft!

 

Jeg kan jo begynne å kalle folk som hører på pop for gays, så kan vi jo se om det blir populært! :p "Tenk da, satanisten kalte meg gay, fordi jeg hører på Coldplay! Herregud, er det mulig!?" ;)

 

Nei, får se meg for god for den slags.. Folk får bare kalle meg satanist, bare jeg får høre på den musikken jeg vil! :) Irriterende er det jo at folk ikke gidder tenke seg om før de åpner kjeften, men slik er nå verden! :whistle:

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden, da den er sånn passe lang, men det er et par ting jeg har lyst til å si. Dette med fordommer mot enkelte musikksjangere synes jeg er et veldig interessant tema. Selv har jeg prøvd å høre litt på såkalt "satanistmusikk", men har ennå ikke forstått hva de som hører på slik musikk får ut av det. Skulle gjerne likt den typen musikk, ettersom jeg synes det er en veldig interessant form for musikk. Dessverre er det bare bråk i mine ører. Hva er det som gjør denne formen for musikk så bra?

 

Må også få tilføye at jeg tar fullstendig avstand fra teorien om at musikk får noen til å drepe en annen.

Lenke til kommentar

Metal er ikke en lett tilgjengelig sjanger som låter lyttervennlig ved de første møtene man har med sånn musikk. Vestlig verdens populærmusikkultur har en del konsepter og normer som metal på mange måter bryter ut av, og det er slettes ikke lett ved første hørerunde å føle seg umiddelbart tiltrukket til musikken. Nå er metal et vidt begrep om en viss overordnet stil i aural manipulasjonskunst, og det er mange forskjellige typer av popularisering innen sjangeren. Det du kan begynne med, er de mest "poppa" bandene og heller bevege deg gradvis innover i de forskjellige stilene.

Lenke til kommentar
...jeg har problemer med å høre hva vokalen sier, og jeg er VELDIG avhengig av en god tekst for å kunne like en sang.

7941249[/snapback]

 

Ikke for å være en kverulant, men hva definerer en god tekst? Eller mener du bare at vokalen bør være så tydelig at du hører hva vokalisten sier?

7944682[/snapback]

Det jeg mener er at det må være tydlig, ja. Sikkert mange fine tekster på balck metal sanger, uten at jeg har satt meg for dypt inn i det. ;)

 

Kadmium: Mye enig i hva du sier der, ser ikke på det som bråk, men det blir litt overdrevet når man bare hører "Grrrr, Krrr, knurr, raaaarrrr" av vokalen, siden det er noe av det viktigste i musikken, spesielt rock/metal der et budskap helst skal fram, altså "Stick it to the man!".

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...