Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Det kommer an på øyet som ser. Noen vil bli dypt fornærma av det ene og det andre. Det finnes ikke én sannhet, og som jeg har sagt før: Metal er ikke i en særstilling (heller ingen sannhet, men min vinkling). Danseband blir f.eks. like mye latterliggjort som de mest ekstreme kostymemetallere (husker dere videoene på youtube hvor man hadde lagt dansebandmusikk over metallere som spilte? :!:)

 

Det med at hip hop-kulturen er mer allment akseptert i dag enn metal, er en moteting. På 80-tallet var f.eks. puddelrock og metalkultur mer "in" blant allmennheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer an på øyet som ser. Noen vil bli dypt fornærma av det ene og det andre. Det finnes ikke én sannhet, og som jeg har sagt før: Metal er ikke i en særstilling (heller ingen sannhet, men min vinkling). Danseband blir f.eks. like mye latterliggjort som de mest ekstreme kostymemetallere (husker dere videoene på youtube hvor man hadde lagt dansebandmusikk over metallere som spilte? :!:)

7796947[/snapback]

Mener du denne?

 

Lo og lo og lo :p

Liker cannibal corpse godt, men videoen var hysterisk morsom.

Lenke til kommentar

Gjengmentaliteten og det budskapet veldig mye hip-hop sprer kan man ikke snakke seg vekk ifra. Det er bare fakta. Jeg sier ikke at hiphop alene har skylda, men den er ikke med på å gjøre det bedre for å si det sånn.

 

Nei, jeg hører ikke mye på hiphop, men jeg følger med her i verden. Å like det man snakker om er ikke en nødvendighet for å kunne noe om det.

 

Og poenget var jo egentlig at hiphop/rap veldig ofte har et langt verre budskap enn black metal, nettopp på grunn av forskjellen mellom fiksjon/virkelighet. Derfor er det så sykt at hiphop/rap er mye med godtatt enn black metal. Da tenker jeg på innholdet i tekstene, ikke nødvendigvis musikken.

 

Når det gjelder bekledning innen musikkstiler vet jeg ikke hva som ser mest latterlig ut; nagler, liksminke og kølsvarte klær - altfor store treningsklær, tonnevis med store smykker og en latterlig kroppsholdning - klin like dresser og playmosveis - lightsticks, farga hår og pvc-klær i sterke farger....u name it, baby.

Lenke til kommentar
Look around

They're moving in

Hold your ground

When they begin

 

We can do it

We can do it and if they wanna they can try

But they'll never get near

Then they can get out of here

 

Gonna keep on driving

Never stop

 

United, united, united we stand

United we never shall fall

United, united, united we stand

United we stand one and all

 

So keep it up

Don't give in

Make a stand

We're gonna win

 

We can do it

We can do it and if they wanna they can try

But they'll never get near

Then they can get out of here

 

Gonna keep on driving

Never stop

 

United, united, united we stand

United we never shall fall

United, united, united we stand

United we stand one and all

 

So keep it up

 

United, united, united we stand

United we never shall fall

United, united, united we stand

United we stand one and all

 

United, united, united we stand

United we never shall fall

United, united, united we stand

United we stand one and all

 

United, united, united we stand

United we never shall fall

United, united, united we stand

United we stand one and all

Judas Priest sprer gjenmentalitet.

:(

Slemminger.

Lenke til kommentar
Det med at hip hop-kulturen er mer allment akseptert i dag enn metal, er en moteting. På 80-tallet var f.eks. puddelrock og metalkultur mer "in" blant allmennheten.

Sant.

 

Vil tippe at vi snart vil få en ny metallperiode. (Selv den mer ekstreme metallen aldri vil få noe særlig mainstream appeal.)

Lenke til kommentar

Selvsagt er det idiotisk å bli satt i bås på grunn av musikken man hører på. Ikke bare metal-fans som opplever dette.

 

Ta for eksempel dette hårreisende idiotiske innlegget fra tidlig i denne tråden:

 

er ikke hip hop tvilsomt åsså kanskje:P? folk som går rundt å skyter folk, å doper seg ned med hasj?

5887631[/snapback]

Joda, alle hip hop-folk bruker hasj, på samme måte som alle metal-fans brenner kirker :roll:

 

edit: Ja, jeg har fått høre mye dritt fordi jeg hører(hørte) på Hip Hop. Og nei, du blir ikke mer gjengmedlem av den musikken enn du blir satanistisk seriemorder av Black Metal. Skjønner ikke hvordan såpass mange (leste de siste sidene først etter jeg skrev innlegget) av dere metal-folk kan skrive i en sånn tråd som det her at Hip Hop bare avler gjengkriminalitet og dopmisbrukende gangstere, samtidig som dere skal beskytte dere selv mot metal-fordommer. Ser dere ikke ironien i akkurat det?

Endret av anners
Lenke til kommentar
Joda, alle hip hop-folk bruker hasj, på samme måte som alle metal-fans brenner kirker  :roll:

 

du må ikke glemme at alle Metal-fans har langt hår som er farget sort og har sorte skinnjakker og sorte olabukser....

7802559[/snapback]

Stemmer. Og så liker de ikke dagslys har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan såpass mange (leste de siste sidene først etter jeg skrev innlegget) av dere metal-folk kan skrive i en sånn tråd som det her at Hip Hop bare avler gjengkriminalitet og dopmisbrukende gangstere, samtidig som dere skal beskytte dere selv mot metal-fordommer. Ser dere ikke ironien i akkurat det?

7802544[/snapback]

Vi har ikke sagt at det avler noe som helst, men budskapet til rap er ofte verre enn metall, selv om det finnes puseting på begge sider og tosketing på begge sider.

Lenke til kommentar

Så budskapet er verre? Da går jeg ut ifra at all Hip Hop har samme budskap da, og det er at det er kult å være gangsta, dop er bra og det kuleste du kan gjøre er å skyte folk? På samme måte som all metal har budskapet at det er bra å torturere folk, du bør tilbe satan og at det er bedre å spre hat enn glede?

Ser du ikke at det er endel kategorisering og stigmatisering her? Får kraists seik, det er bare musikksjangre det er snakk om.

For det andre: Hvis dere ikke mener at det avler noe som helst, hva er da farlig om budskapet er ille? Har da vært flere som har sagt at problemet med Hip Hop er at budskapet er "for virkelighetsnært"...

Lenke til kommentar

Ja jeg hører på Rap, men er ikke veldig begeistret over gangsta-kulturen. Hip-hop og rap har fått et dårlig lys på seg pga gjenger, drap og narkotika. Jeg mener å etterlignde 2pac etc er helt på tryne og bare fattig. Greit, et mindretall av disse i USA kommer fra ghettoen og har faktisk ikke noe andre valg, enn å selge drugs. Men flertallet i USA og nærmest 100% av de Norske gangsterne, er jo bare rene wannabes.

 

Men pointet var, tenk dere vis Metal var mye større enn rap i Norge og USA. Det ville jo ha brent kirker daglig. Ikke at jeg mener at alle som hører på Metal er satanister, langt ifra. Jeg hører selv på Pantera, Iron Maiden og noe Satyricon (jeje greit, ikke det værste på markedet akkurat). Men jo fler som hører på rap og hip-hop, jo flere gjenger. Jo fler som hører på metal jo mer kirkebrenning og ikke minst selvkutting/emo's og selvmord.

 

Begge delene er like ille, face it. Rap blir like mye diskriminert som Metal. Og det værste her er, begge parter undervurderer hverandre _sterkt_.

 

PS: sikkert noen leifer her.

Lenke til kommentar

Helt alvorlig talt tror jeg ikke særlig mye på at det blir mer faenskap ut ifra hva folk hører på. Folk er ikke såå enkle at når de hører om dreping går de ut og dreper noen. Folk som gjør faenskap som kan virke påvirket av musikken ville antageligvis gjort det uansett.

 

Finnes selvsagt noen freaks, men alvorlig talt da.

 

edit: Kan kanskje være verdt å få med seg at jeg ikke hører mye på Hip Hop lenger, og jeg har aldri vært spesielt interessert i gangsta-kulturen.

Endret av anners
Lenke til kommentar
Helt alvorlig talt tror jeg ikke særlig mye på at det blir mer faenskap ut ifra hva folk hører på. Folk er ikke såå enkle at når de hører om dreping går de ut og dreper noen. Folk som gjør faenskap som kan virke påvirket av musikken ville antageligvis gjort det uansett.

 

Finnes selvsagt noen freaks, men alvorlig talt da.

7802758[/snapback]

 

Er fult klar over det. Jeg snakker om et veldig mindretall her. Men måtte bare få det ut at Metal er ikke så ekstremt bedre en Rap på det punktet, dvs de mørkesidene ved musikksjangeren og de som hører på.

Lenke til kommentar
de mørkesidene ved musikksjangeren og de som hører på.

7802787[/snapback]

Det må da være bedre å skade seg selv enn andre uansett? Dessuten blir kirkebrenning - gjengmentalitet helt idiotiske sammenligninger. Hvor mange kirker er brent av metalheads i norge? 5-20 et eller annet sted? Hvor mange gjenger raver rundt hvorav noen sloss og herjer? Veldig, veldig mange fler enn 20 ihvertfall.

Lenke til kommentar
de mørkesidene ved musikksjangeren og de som hører på.

7802787[/snapback]

Det må da være bedre å skade seg selv enn andre uansett? Dessuten blir kirkebrenning - gjengmentalitet helt idiotiske sammenligninger. Hvor mange kirker er brent av metalheads i norge? 5-20 et eller annet sted? Hvor mange gjenger raver rundt hvorav noen sloss og herjer? Veldig, veldig mange fler enn 20 ihvertfall.

7802828[/snapback]

 

Er jo det som er pointet mitt. Vis det hadde vært motsatt mengde med Metal og Rap så hadde det vært flere kirkebrenninger og mindre gjenger. Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...