Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I alle fall i USA blir hip hop sett som det store, og de fleste regner med at du elsker den formen for musikk.

 

Det jeg mente/mener naar jeg startet denne traaden er ikke at folk ikke skal faa lov til aa si si mening om metal. At folk sier at det hoeres ut som noen slakter en sau naar du hoerer Old Man's Child er for meg helt greit. Jeg sier ogsaa det jeg mener om musikk jeg ikke liker.

 

Men f.eks aa si at du er satanist, ond og at folk burde holde seg unna deg pga. musikksmaken er litt droyt synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg hører faktisk mer hatske ytringer mot sånne "hiphoppere" enn metallfolk.

7690546[/snapback]

Det får så være, men at metallfolk oftere får kallenavn og blir kalt satanister, enn hva hiphoppere får slikt slengt etter seg er det ingen tvil om i mine øyne. Herlighet, de som ikke kan navnet mitt på skolen kaller meg bare satan. Og jeg går hverken i sorte klær eller har sort hår.

Lenke til kommentar

Du har rødt hår. Satan er jo rød :p

 

Er enig i at metallfolk kan ha lettere for å bli stigmatisert, men fordommer og ubegrunnet hat rammer alle "grupper". Den tråden her tar opp et av problemene, men alle må være klar over at det ikke er en så spesiell særstilling metallfolk er i som de først har antatt.

Lenke til kommentar

Nå går jeg way off-topic, men må bare.

 

Cartman argues that "Gingers"—those with red hair, freckles, and pale skin—are creepy and evil. They suffer from "gingervitis" and their light skin comes from a lack of soul. He also argues that they cannot stand the sun, and that Kyle, who has red hair (but not light skin or freckles)—is a daywalker, a half-ginger (an apparent reference to the movie Blade).

 

Ikke noe rart de kaller deg Satan :p

 

No offence :)

Endret av Loerand
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg lar det innlegget stå er fordi det kan faktisk være at de kaller -Nyhus- for satan fordi de kan være South Park-fans. Dermed kan det hende at det ikke er -Nyhus-s musikksmak de går etter.

 

Sjansen er der :p

 

Men seriøst, la oss ikke gå mer inn på person nå.

Lenke til kommentar
Jeg hører faktisk mer hatske ytringer mot sånne "hiphoppere" enn metallfolk.

7690546[/snapback]

Det får så være, men at metallfolk oftere får kallenavn og blir kalt satanister, enn hva hiphoppere får slikt slengt etter seg er det ingen tvil om i mine øyne. Herlighet, de som ikke kan navnet mitt på skolen kaller meg bare satan. Og jeg går hverken i sorte klær eller har sort hår.

7690606[/snapback]

 

 

Helt enig, jeg blir riktignok ikke kalt satan, men det er for at jeg går musikklinja på ole vig, vi er en ganske spleisa gjeng så det er fritt. Men på ungdomsskola fikk jeg høre det, det gjorde derimot ikke de om hørte på hiphop..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg som trodde fordommene ikke var så galne her, men jeg tok visst feil. Det er utrolig vanskelig å forklare noen at growling faktisk er en form for synging, og at det er nesten like store forskjeller mellom slike vokaler som det er mellom "vanlig" synging.

 

"Nei, jeg liker ikke slikt, det er bare brøling og djeveldyrking. Det er da ikke vanskelig å få til."

Lenke til kommentar

For de som mener det er enkelt og få til så er det jo bare og prøve.

Tenker en karaokeseanse på tape kan bli en ganske så flau opplevelse.

BTW: De som har den vanskeligste jobben i metall er musikerne men alikavel, tror ikke det er noe enkel jobb å være vokalist heller.

Om metall blir diskriminert, hwo cares?

Morsomt å si at jeg liker metall.

Kan bli mange interresange diskusjoner av sånt.

Lenke til kommentar

Antireligiøse tekster har jeg ingen vanskeligheter med å forsvare.

Satanisme derimot slik almenheten ser det blir igjen altfor dumt fordi det betyr jo at man selv må ta en stilling til gud og hans eksistens, og som ateist så tror jeg ikke på guds eksistens, ikke satans heller for densagsskyld.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Hehe, ja skjønner hva du mener Perpyro. Startet en musikkdiskusjon, og endte opp med at jeg måtte forsvare satanisme, er ikke satanist selv, men jeg vet inderlig godt (i motsetning til andre) at det ikke dreier seg om jomfruofring og dyresex.

7759704[/snapback]

Har vært borti noe av det samme.

Jeg måtte ikke forsvare satanisme, men folk skjønner bare ikke at selv om man hører på metal så er man ikke satanist!

Dritmange metal band som ikke har noe med satan å gjøre, In Flames for eksempel; De har jo veldig lyriske tekster, han handle om smerte og død, men ikke satanisme!

Fatter ikke at folk alltid forbinder det.

 

Hvis man hører på metal, får man ofte slengt en del kommentarer, men det gjør man derimot ikke hvis man hører på f.eks. hiphop eller trance.

Når man kommer på klesstil som reflekterer musikken blir det en annen sak, men det er ikke det jeg skal fram til. De fleste musikkstiler blir jo diskriminert hvis man har den klesstilen, men selfølgelig blir man diskriminert hvis man ikke er 100% uten integritet og fullstendig main stream.

Dette er noe av det teiteste jeg vet, hater at folk ikke makter individer som tør å skille seg litt ut.

Lenke til kommentar
Jeg føler at country blir diskrmiminert.  :cry:

 

Nesten ingen tørr å gå i gatene i fullt cowboyutstyr lenger. Og det er ikke engang lov til å bære våpen.  :no:

7761444[/snapback]

 

Flott. Nå vet jeg det også.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så diskuterte vi metall i denne threaden.

7761675[/snapback]

Tar jeg ikke helt feil, så var det en post rett over min post som stillte et par spørsmål.

 

Uansett, metal blir ikke diskriminert. Men det meste god metal har ikke noe stort ønske om å innynde seg hos store publikum hvis det betyr å inngå kompromisser på stil, musikk, og innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...