Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri sett et hiphop-par, når sant skal sies :hmm:

Det er fordi man ikke har par i hip hop, men en pimp med en hoe eller to. :cool:

 

Fra spøk til revolver: Diskriminering går i alle retninger ja, men vil si at i hvertfall hip hop er er stuerent enn de andre. (Dette gjaldt særlig for et par år siden.) Innen metall så er vel de mer "snille" og eldre musikken som Sabbath og Maiden også nokså stueren. Og mye dance'n er også det. Men alle nevnte kulturer har sine negative assosiasjoner. Hip hop er vel litt stuerent rett og slett fordi det så populært, men det er ekstremt mange metallheads og det er rart at de likevel skal få mer negativt mot seg. Vil tippe at dette har med ting som skjedde i black metal miljøet på tidlig 90-tallet å gjøre, det er tross alt ingen hiphoppere som har brent ned noen kirker...

Lenke til kommentar
Jeg må si at det er hakket barskere å overleve å bli skutt endel ganger framfor å brenne ned en tusen år gammel kirke.

7676689[/snapback]

Forskjellen er at jeg fortsatt har til gode å høre noen kjente black metal artister/band som går ut i media og skryter av noe slikt. 50cent f.eks skryter av å ha blitt skutt hele tida.

Lenke til kommentar

ja å ha blitt skutt på er passe hardcore, sikker på de skyter på seg selv.

 

er litt gøy å lese innleggene her hvordan folk beskriver dimmu borgir o.lsom heftige og satanistiske som heftige saker, jeg skal ikke si noe for det var noe jeg også synes i barndommen og det er vel spesielt der det hører med. og jeg husker jo fortsatt den gangen jeg så på metallica som noe skummel mørk musikk, men nå spiller jeg selv i noen av de mest ekstreme bandene i Norge (blandt annet Sunnheim((() men når folk som ikke har spesielt god peiling på annet enn pop,metallica og satyricon f.eks spør meg om hva for musikk jeg spiller så nevner jeg heller folke-musikk først, noe jeg også driver litt med.for jeg har brent meg før. Man trenger ikke på død å liv legge ut om det "værste" man hører på, for mange ber jo om å bli dømt og vil det også. så de har egentlig lite de skulle ha sagt, stadig mer blir akseptert inn i allmennheten og sånn har det alltid hvert og vil alltid være. nye undergrunnsband vil reise seg fra skyggene. og musikk som får harbarka black-metallere til å drite i buksa er allerede i frammars.

Lenke til kommentar

Ingen vil noen gang kunne påvise at Rap/Hip Hop er en bedre/verre musikksjanger enn Metal. Sånn er det bare. Musikk er noe di fleste tar personlig, og det blir derfor ett spørsmål om skjønn og smak. Det finnes heldigvis ingen fasit på hva som er "god" og "dårlig" musikk

Dette gjelder vell egentlig di fleste diskusjoner i Musikk delen av Forumet her :)

 

Når det er sagt liker jeg metal godt, men personlig må det være en vokal hvor man kan høre hva vokalisten faktisk synger. Hører også på hip hop (mindre) og finner av og til noen virkelige godbiter (NWA - Bitch is a Bitch mf.)

 

 

Og bli skutt er ikke frivillig, men det er frivillig å lage film om det, mange sanger om det, og dra det inn i intervjuer. ;)

Lenke til kommentar

Såklart de rapper om det. Det var jo det hele rappinga starta med, å fortelle om hverdagen sin. Men hvor skryter de av det i intervjuer? Skulle likt å kose meg med litt "Look at me, I was shot"-videoer ^^

 

Nå ble det litt off-topic her, jaja men. Har ingen metallhoder skrytt av å brenne ned kirker, knivstikke kamerater eller liknende da? ;)

Lenke til kommentar

In the hour and a half I spent with him, he talked about his various beefs with other rappers, the music business, his film career, his drug-dealing days, on and on.

kilde

 

With the release of his new album, The Game wants everyone to know he's not afraid of Fiddy - "I've been shot five times man, once in the heart so I don't think I'm afraid of any rap stars and their words. I've been on the street with real gang members, so stars don't scare me."

kilde

 

Ikke alle, men noen er litt stolte over å ha blit skutt...

 

Oki, NÅ kan vi tilbake til topic :)

Endret av maxM
Lenke til kommentar
Hva med Dimmu? han er da satanist? tar jeg gruelig feil nå? :dontgetit:

7658344[/snapback]

 

Nei, dimmu er i mot at menneskeheten er så dumme at de samler seg i grupper for å tro på samme ting...

 

 

Dimmu kan vel ikke kalles Black Metal heller... Mer melodisk black metal eller symfonisk black metal.

Lenke til kommentar
ja å ha blitt skutt på er passe hardcore, sikker på de skyter på seg selv.

 

er litt gøy å lese innleggene her hvordan folk beskriver dimmu borgir o.lsom heftige og satanistiske som heftige saker, jeg skal ikke si noe for det var noe jeg også synes i barndommen og det er vel spesielt der det hører med. og jeg husker jo fortsatt den gangen jeg så på metallica som noe skummel mørk musikk, men nå spiller jeg selv i noen av de mest ekstreme bandene i Norge (blandt annet Sunnheim((() men når folk som ikke har spesielt god peiling på annet enn pop,metallica og satyricon f.eks spør meg om hva for musikk jeg spiller så nevner jeg heller folke-musikk først, noe jeg også driver litt med.for jeg har brent meg før. Man trenger ikke på død å liv legge ut om det "værste" man hører på, for mange ber jo om å bli dømt og vil det også. så de har egentlig lite de skulle ha sagt, stadig mer blir akseptert inn i allmennheten og sånn har det alltid hvert og vil alltid være. nye undergrunnsband vil reise seg fra skyggene. og musikk som får harbarka black-metallere til å drite i buksa er allerede i frammars.

7676817[/snapback]

 

 

kan du nevne eksempel på band som får meg til å drite i buksa? :D

Lenke til kommentar
ja å ha blitt skutt på er passe hardcore, sikker på de skyter på seg selv.

 

er litt gøy å lese innleggene her hvordan folk beskriver dimmu borgir o.lsom heftige og satanistiske som heftige saker, jeg skal ikke si noe for det var noe jeg også synes i barndommen og det er vel spesielt der det hører med. og jeg husker jo fortsatt den gangen jeg så på metallica som noe skummel mørk musikk, men nå spiller jeg selv i noen av de mest ekstreme bandene i Norge (blandt annet Sunnheim((() men når folk som ikke har spesielt god peiling på annet enn pop,metallica og satyricon f.eks spør meg om hva for musikk jeg spiller så nevner jeg heller folke-musikk først, noe jeg også driver litt med.for jeg har brent meg før. Man trenger ikke på død å liv legge ut om det "værste" man hører på, for mange ber jo om å bli dømt og vil det også. så de har egentlig lite de skulle ha sagt, stadig mer blir akseptert inn i allmennheten og sånn har det alltid hvert og vil alltid være. nye undergrunnsband vil reise seg fra skyggene. og musikk som får harbarka black-metallere til å drite i buksa er allerede i frammars.

7676817[/snapback]

 

 

kan du nevne eksempel på band som får meg til å drite i buksa? :D

7683574[/snapback]

 

først og fremst, "drite i buksa" var bare ett uttrykk for å ta litt hard i, men du kjenner sikkert til f,eks Sunn O))) som spilte på inferno for ett par år siden. hvor mange såkalte "eksteme" synes konserten de holt ble litt for mye og måtte komme seg vekk fra konsetområdet. å drite i buska kan det godt hende noen har gjort siden de nermer seg brun-nota til tider;)

Lenke til kommentar
Aldri likt metall og kommer aldri til å gjøre det heller. Metal er ikke mer diskrimert enn rap f.eks. Men folk har forskjelig smak heldigvis. :)

7680865[/snapback]

 

 

Der kan jeg ikke si at jeg er enig.. Jeg liker metal, og andre kaller meg en jævla satanist hvis jeg spiller det høyt. men når folk spiller hip/hop, blir de ikke kalt jævla gangster yo mothafucka. Hvis en kler seg med baggy klær og oppfører seg som en hiphoper så vil man bli diskriminert i noen miljø, men blir man ikke også det hvis man har langt svart hår og svarte klær?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...