Gå til innhold

Blir metal diskriminert?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Det er rett og slett feil at alle metal fans er satanister, jeg HATER det meste av metal (Bortsett fra Black Sabbath!) men jeg respekterer de som liker det. Jeg tror ikke at personer som hører på Iron Maiden e. l. er satanister, av den gode grunn at man ikke skal dømme noen før man faktisk er blitt kjent med dem.

Jeg for eksempel, har vært veldig fordomsfull mot andre, men det har jeg sluttet med fordi jeg har skjært meg på det så sinnsykt mange ganger.

7651598[/snapback]

Nå nevner vel ikke du de direkte "satanistbandene", med growling og slikt innhold ( :love: ). Men det får så være.

7655761[/snapback]

Er growling et "slikt innhold" ? :p

7656499[/snapback]

Jeg formulerte meg litt feil der, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bare metal blir diskriminert en dag idag. Jeg liker band som Metallica, Led Zeppelin, Iron Maiden, Foo Fighters, Misfits, Nirvana.. Alikevel får man mye mas ass. Dette blir ikke akseptert alltid. Må man absolutt like Trance eller Hip Hop. Syntes det er fucka at metal fan får skyld for å være slemme. Er sikker på at de som gjør mest krimminelt er de som liker rap. Gjenger foreksempel.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Det virker som du diskriminerer trance og spesielt hip hop ut ifra det du skriver. At du er sikker på at de som gjør mest kriminelt liker rap, vitner nettopp om det ;)

Slik "diskriminasjon" går begge veier. Det viktige er ikke å bli med på noe av det, uansett hvor stor trance- eller metallfan man er.

Lenke til kommentar

Denne tråden er jo godt eksempel på "musikkrasisme" alle parter prater dritt om hverandre.

Jeg husker da noen episoder på skolen osv, men ingen i nærheten av "skrekkhistoriene" deres. Jeg pleide å bare høre på rap men ikke den som sendes på Voice og MTV, noen av gutta som hørte på Iron Maiden og de vanlige navna. Og jeg sa jo selvfølgelig at dette var ræva, ikke satanistisk da men. You get the deal ;) Forskjellen fra manger her er vel at jeg ikke "gikk over til den andre sida" og hører fortsatt på både rap og metal, samt grunge og rock.

Anyways begynte jeg å like noen band etterhvert og jeg endte opp med å høre på en del heavy(klassisk metal?) metal som Iced Earth/ Iron Maiden. Men det ble mest Trash metal som Sepultura og Lamb of God og forsto jo fort at musikken ikke var så gæli allikavel. Keyen til å like en sjanger er jo å vise litt tålmodighet, kanskje spørre oss i hip-hop tråden om tips til noen "dypere" og mindre av den stereotypiske stilen. Blir jo skremt av at så mange ikke forstår at det er plateselskapet som gir rapperne ekstra penger til å lage enkle låter for at vi ikke skal begynne å tenke som Zach De La Rocha.

Angående det at svart metal får lite spill på radio og tv sier jeg meg ikke helt enig i. OK, greit nok at det er 95% rapsøl, for det er jo det, mesteparten av det som spilles på VG-lista(hvem sjekker vel den for å kjøpe nyeste plata egentlig :nei: ) er en blanding av R&B,rap og pop. Pop pleide å være backstreet boys, N'sync og Britney Spears. Og rap pleide å være Gangstarr, Public Enemy, Wu-Tang Clan og Nas.

Jeg får starte siste avsnitt på nytt igjen:

Angående det at svart metal får lite spill på radio og tv sier jeg meg ikke helt enig i. Den siste Satyricon videon ble jo spillt på topp20 ganske ofte og andre program, kanskje ingen andre, men så er det vel ikke så mange andre band som spilte inn video i det miljøet. (har ikke sett noen fra Carpathian Forest, I, Chrome Division, My Dying Bride og Darkthrone som alle ga ut plate i 2006.) Samt at det er et eget "metal-show" hver onsdag tror jeg klokka 20:00 på P3 som heter Tinitus som spiller regelmessig svart-metal og annen metal. De har jo lyttere helt nede i Tyskland og har jevne besøk av trommiser fra Emperor/mayhem og vokalisten i Immortal. Hva med å sjekke ut det? Kan høre gamle opptakk på nettsida deres:

http://www.nrk.no/programmer/radio/tinitus/

helvete så mye jeg skreiv a, jaja, får håpe noen gidder å lese ;)

Metal og Rap går hand i hand hos meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Dere nevner et par dager da metall spilles. Men 90% av all annen musikk spilles jo hele tida. Det er da ikke rettferdig? Så selvfølgelig diskrimineres metall. Det er det ingen tvil om. Folk har lassevis med fordommer mot metallhoder, mer enn de har mot f.esk techno eller rap. For techno eller rap er vanlig og akseptert. Det er ikke ekstrem metall.

Lenke til kommentar
Dere nevner et par dager da metall spilles. Men 90% av all annen musikk spilles jo hele tida. Det er da ikke rettferdig? Så selvfølgelig diskrimineres metall. Det er det ingen tvil om. Folk har lassevis med fordommer mot metallhoder, mer enn de har mot f.esk techno eller rap. For techno eller rap er vanlig og akseptert. Det er ikke ekstrem metall.

7673860[/snapback]

Du kan da ikke forvente at all mulig særegen musikk skal spilles 24/7. Enkelte ting er mere komersielle enn andre. Deal With it. Du har vel cd-spiller du også? Evt nettradio?

Spilles det mye ambient på radio? Chillout? drum'n bass? hardcore? - Nei.

Er da ikke noe å syte over. Jeg mener ikke at metal blir noe mer diskriminert enn andre særpregne sjangere, som går utenfor "normalen" av kommers.

Og sist - er verden rettferdig?

Lenke til kommentar
Folk har lassevis med fordommer mot metallhoder, mer enn de har mot f.esk techno eller rap. For techno eller rap er vanlig og akseptert. Det er ikke ekstrem metall.

7673860[/snapback]

Jeg tror ikke ekstremelektronisk musikk er "vanlig" eller "akseptert" heller :)

Lenke til kommentar

7673860[/snapback]

Du kan da ikke forvente at all mulig særegen musikk skal spilles 24/7. Enkelte ting er mere komersielle enn andre. Deal With it. Du har vel cd-spiller du også? Evt nettradio?

Spilles det mye ambient på radio? Chillout? drum'n bass? hardcore? - Nei.

Er da ikke noe å syte over. Jeg mener ikke at metal blir noe mer diskriminert enn andre særpregne sjangere, som går utenfor "normalen" av kommers.

Og sist - er verden rettferdig?

7673950[/snapback]

Jizz, drukket syre? Har jeg skrevet noe i det innlegget om at jeg forventer eller i det hele tatt _ØNSKER_ at metall skal bli spilt på radio? Nei, ikke en eneste gang. Spørsmålet er om metall blir diskriminert og svaret er ja.

Lenke til kommentar

Men det er en stor forskjell ifra dette forumet og ut i den virkelige verden. Der går tyninga andre veien.

Og hvis det er tilfellet, hvorfor klage over at metal blir diskriminert i det hele tatt?

Om den var rettet mot meg må du lese innlegget mitt på nytt. Jeg har nemlig ikke klagd på at folk diskriminerer metall, jeg har kun skrevet at det blir gjort. Om folk skal diskriminere metall bryr meg mitt i brunøyet, jeg går med bandtskjortene mine og hører på samme musikken uansett.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Vel, jeg må si jeg synes det er litt kjekkere dersom folk respekterer band-skjortene mine istedenfor å kalle meg satanist. Men for å ta det fra en annen vinkel; hva drar mest damer? Vil faktisk tro at hip-hop-uniformen gruser metaluniformen på dette området.

Lenke til kommentar
Vil faktisk tro at hip-hop-uniformen gruser metaluniformen på dette området.

7674671[/snapback]

Om du tenker masse sorte lærklær med nagler oppover skuldrene, jepp, men om du tenker vanlig bukse/sort bukse og band gear tror jeg egentlig det står ganske side om side dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...