Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lagt merke til noe slikt. Men at tilhengere av metall-musikken driver og sminker seg, farger håret svart etc. kan også være et slags tegn på satanisme i andre folks øyne.

 

Vil bare føye til at jeg liker metall, men er ikke så begeistret sjangeren "Black Metal".

7645164[/snapback]

 

Man trenger ikke være satanist selv om man går kledd i svarte klær. Man kan være en helt vanlig gother :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips til dere alle sammen, I dokumentaren "A Headbanger journey" (som er laget av an antropolg.) tas det opp evner som det som er blitt snakket om: hvorfor Metallen er blitt steriotypt og førdømt....

Btw: Svartfargen i metall står for frihet... for i mørke er det ingen som passa på deg og man kan gjøre det man vil, enten det er å leke med dukker eller drive på med frimerker. For i mørke kan ingen se deg. Tenk på d

Lenke til kommentar
Evanescense. Det er ett metallband

7623321[/snapback]

 

Nei :roll:

7642011[/snapback]

 

 

Ehm, jo. Det trenger ikke nødvendigvis være growling for at det skal være metall vet du ;)

7644926[/snapback]

 

Er dette ironi eller noe?

7646169[/snapback]

 

Fra bandets egen hjemmeside:

 

"...the band's evolving sound - a nearly mystical marriage between rock, goth and classical..."

 

Ikke et ord om metal der. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg hører på mye forskjellig, alt fra deilig og avslappende indie-rock eller electronica til ekstrem metall.

 

Har ingen fordommer mot de som hører på metall, men har aldri skjønt hvorfor man noen absolutt må ha på seg uniformene til den musikkstilen de hører på og være helt ensporede. Dette gjelder dog alle slags stiler - metall, rap, goth.

 

Jeg har fordommer mot de som bare hører på en type musikk, siden de som regel alltid har fordommer mot alle andre som ikke hører på "deres" musikk.

Lenke til kommentar
Har ingen fordommer mot de som hører på metall, men har aldri skjønt hvorfor man noen absolutt må ha på seg uniformene til den musikkstilen de hører på og være helt ensporede. Dette gjelder dog alle slags stiler - metall, rap, goth.

Nå tviler jeg på at alle metallere, rappere og gothere kler seg etter stilen. Man må jo ikke på død og liv det. Jeg har langt hår rett og slett fordi jeg har lyst på det(ikke fordi jeg vil uniformere meg eller passe inn), jeg synes langt hår er kult, fint, osv...

 

Og for å gi et motsvar: hvorfor skal alle på død og liv uniformere seg etter den grå massen? :p

Lenke til kommentar
Evanescense. Det er ett metallband

7623321[/snapback]

 

Nei :roll:

7642011[/snapback]

 

 

Ehm, jo. Det trenger ikke nødvendigvis være growling for at det skal være metall vet du ;)

7644926[/snapback]

 

Er dette ironi eller noe?

7646169[/snapback]

 

Fra bandets egen hjemmeside:

 

"...the band's evolving sound - a nearly mystical marriage between rock, goth and classical..."

 

Ikke et ord om metal der. :roll:

7646231[/snapback]

 

Wikipedia sier:

 

Genre(s) Rock

Alternative rock

Pop

 

Heller ingen ord om metal. Hvordan er det mulig og blande pop med metal? :ermm:

Lenke til kommentar

Det har vært sånn i evigheter, at visse folk ser på "Metal" som skummelt. For ikke lenge sia var jo Deep Purple og Motorhead bråkete og skummel musikk.....ifølge noen "amerikanere".

 

Om man er så syk i hue at man kan drepe en hel haug av folk på skola, så vil jeg tørre å påstå de ville klart det uten musikk:D

 

Mange av de syke folka tar alt veldig bokstavelig, så da ville de klart å gjøre det samme med å høre på Britney spears - "hit" me baby one more time:D

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lagt merke til noe slikt. Men at tilhengere av metall-musikken driver og sminker seg, farger håret svart etc. kan også være et slags tegn på satanisme i andre folks øyne.

 

Vil bare føye til at jeg liker metall, men er ikke så begeistret sjangeren "Black Metal".

7645164[/snapback]

 

Man trenger ikke være satanist selv om man går kledd i svarte klær. Man kan være en helt vanlig gother :p

7645338[/snapback]

 

Eksakt. Det er akkurat det jeg prøver å få fram. Men "vanlige" folk ser nok på svartkledde hvitsminkende metalheads som satanister.

Endret av Leptox
Lenke til kommentar
Har ingen fordommer mot de som hører på metall, men har aldri skjønt hvorfor man noen absolutt må ha på seg uniformene til den musikkstilen de hører på og være helt ensporede. Dette gjelder dog alle slags stiler - metall, rap, goth.

Nå tviler jeg på at alle metallere, rappere og gothere kler seg etter stilen. Man må jo ikke på død og liv det. Jeg har langt hår rett og slett fordi jeg har lyst på det(ikke fordi jeg vil uniformere meg eller passe inn), jeg synes langt hår er kult, fint, osv...

 

Og for å gi et motsvar: hvorfor skal alle på død og liv uniformere seg etter den grå massen? :p

7647899[/snapback]

 

Jeg har da heller aldri sagt at alle gjør det. Poenget mitt var at hvis du liker metall så må du ikke kle deg helt svart med nagler overalt.

 

Langt hår har jo heller lite med metall å gjøre :)

 

Svar til motsvaret: Det er heller ikke kult å bare følge etter, men hvis du kler deg "metalsk", og er i ditt eget miljø vil jeg tro at du inngår under "den grå masse".

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Jeg har ikke lagt merke til noe slikt. Men at tilhengere av metall-musikken driver og sminker seg, farger håret svart etc. kan også være et slags tegn på satanisme i andre folks øyne.

 

Vil bare føye til at jeg liker metall, men er ikke så begeistret sjangeren "Black Metal".

7645164[/snapback]

 

Man trenger ikke være satanist selv om man går kledd i svarte klær. Man kan være en helt vanlig gother :p

7645338[/snapback]

 

Eksakt. Det er akkurat det jeg prøver å få fram. Men "vanlige" folk ser nok på svartkledde hvitsminkende metalheads som satanister.

7648562[/snapback]

 

Er ikke så mange metallre som går med liksminke til vanlig da :ermm:

Lenke til kommentar

jeg ble kalt satanist av ei blond jente i klassen min da jeg gikk i 10ende klasse fordi jeg hørte på The Offspring. The Offspring av alle ting! det er ikke metall engang! men jeg hører mye på metall og. mest Stonegard fortia.nei, folk som bare hører på Hip-Hop og Liste Pop er for det meste noen idioter

Lenke til kommentar

På ungdomsskolen hadde jeg det herlig. 90% av folka i klassen min hørte på rock/metall. Noe som jeg likte så klart, siden jeg spiller/hører på metall.

Da jeg kom på videregående var det en annen verden. Bare jeg gikk med en Pantera t-skjorte og svart hår kom det elever bort til meg og spurte om jeg var satanist.

 

For de som ikke tar seg tid til å høre på metall, vil nok høre det som bare bråk og skriking. Men faktisk så er det melodier her også. For å ta et eksempel:

 

Dimmu Borgir - Burn in Hell

 

Debatten om musikk er nok evigvarende og vil alltid bestå av personlige meninger. Selv synes jeg alt uten om metall, rock og blues er bare jall, men det er MIN mening, og jeg flyr ikke rundt og skriker det.

Folk må få ha en egen musikksmak uten å bli bomba med meninger om hvor ille andre synes det er.

Endret av dynamic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...