Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Aner ikke hvor mange ganger min mor har bedt meg om å ikke bli satanist. Det at hun sa det, forteller meg at hun vet lite om musikken og satanisme generellt, da hun trodde det var "medie-satanisme". Noe black metal liker jeg å kalle kontrollert kaos For utrente ører høres det kanskje ut som et helvete og ikke annet, for trente ører er det noe helt annet. Jeg fikk ikke mye ut av Dimmu Borgir første gang jeg hørte det. Heller ikke Metallica Btw: Folk blir alltid like overrasket når jeg forteller at jeg også hører på Grieg, Ferry Corsten osv. At jeg hører på metall låser meg vel ikke fast? 7603586[/snapback] Mitt intrykk er at folk som hører på Metall er mer "åpne" for andre former for musikk, samt de RESPEKTERER det andre hører på selv om de ikke liker det selv. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Blir faktisk kallt for satanist av og til, selv om jeg ikke ser ut som Varg & co. Det er vel litt selvforskyldt vil jeg tro, kanskje fordi jeg absolutt ville pisse på huset til en kristen sekt i fylla (ble heldigvis ikke noe av), og hører på det andre vil kalle satanrock? Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Er nok ikkje Gorgoroth som har hovudansvaret for fordommane.Heller ein liten tosk called Varg. 5887691[/snapback] Dette er nok sant. Så for litt siden en dokumentar om den slags. Og det sies at det var Varg som faktisk startet trenden med kirkebranner, likskjending osv. her i Norge. Dette spredte seg videre til mange andre land i Europa. Vet ikke jeg, bare foreldrene som skyldte på idolene til barna deres innen for metal. 5887657[/snapback] Så du intervjuet med Mailyn Manson i samme film? Han er ikke stokk dum for å si det sånn. 5887717[/snapback] De skyldte på andre ting som South Park også. Det å skylde på en musikk-artist eller et TV-program når sånt skjer er totalt uhørt. Det ligger så MYE mer bak en slik handling. Jeg må innrømme at jeg tenker "satanister" med en gang jeg hører sånn musikk, men skjønner jo at ikke alle som hører på det er det! 5888111[/snapback] Det er nok et fåtall av folk som hører på slik musikk som faktisk er satanister. Så mitt syn på denne saken er at, jeg syns slik musikk har fått et helt galt syn fra folk. Det som irriterer meg mest og det jeg hører ofte er: "ååå, trykk av det bråket, det der er ikke musikk" når de sitter å hører på trance eller rap selv, som faktisk bruker minimalt med instrumenter osv. Det er faktisk metal musikere som bruker instrumenter til det fulleste og utnytter potensialet til instrumentet helt! At folk sier at med en gang de hører slik musikk så tenker de satanist, kan jeg forstå. Jeg har slike fordommer om rap osv. jeg og. Men vil ikke dele de her. Jeg respekterer andre former for musikk seff, men jeg liker det ikke. Endret 30. desember 2006 av Kjobben Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Mitt intrykk er at folk som hører på Metall er mer "åpne" for andre former for musikk, samt de RESPEKTERER det andre hører på selv om de ikke liker det selv. 7604129[/snapback] Haha, pess. Selv om det er endel som har sett lyset her på diskusjon er det der tull fra ende til annen. De fleste som hører på for eksempel ekstrem metal pleier omtrent ikke å bevege seg utenfor den båsen engang. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg hører på det ørene mine liker. Rart at folk synes det er vanskelig å akseptere. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kjobben: Likskjending? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Mitt intrykk er at folk som hører på Metall er mer "åpne" for andre former for musikk, samt de RESPEKTERER det andre hører på selv om de ikke liker det selv. 7604129[/snapback] Haha, pess. Selv om det er endel som har sett lyset her på diskusjon er det der tull fra ende til annen. De fleste som hører på for eksempel ekstrem metal pleier omtrent ikke å bevege seg utenfor den båsen engang. 7605199[/snapback] Ok. hvis du sier det må det jo være sant Lenke til kommentar
sh- Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Det med at Iron Maiden er et satanistisk band blir jeg helt sjokkert av. Har en venn som kalte Maiden for satan musikk. Når folk tenker Heavy - Ja, da er det satanistisk med en gang. Maiden er jo langt i fra satanistisk. 666 The Number Of The Beast blir for mye for en som ikke liker heavy musikk. Skal ikke gå så mye innpå Dimmu Borgir og det der. Hører ikke noe på det. Men når folk tar Maiden som satan musikk, må jeg reagere. Up The Irons Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Mitt intrykk er at folk som hører på Metall er mer "åpne" for andre former for musikk, samt de RESPEKTERER det andre hører på selv om de ikke liker det selv. 7604129[/snapback] Haha, pess. Selv om det er endel som har sett lyset her på diskusjon er det der tull fra ende til annen. De fleste som hører på for eksempel ekstrem metal pleier omtrent ikke å bevege seg utenfor den båsen engang. 7605199[/snapback] Ok. hvis du sier det må det jo være sant 7606224[/snapback] Nei, men er min mening som alt annet jeg skriver på dette forumet. Påstandene på akkurat dette området er bygget på "scenen" her i Bergen. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Ja, det fins veldig mange metallhoder som ikke takler at folk hører på annet, latterlig mener jeg, men det får være deres sak. Heldigvis er det de som godtar at smak er individuelt. Til og med artistene i de mer kjente bandene har variert musikksmak. Vokalisten i Gorgoroth hører på David Bowie, trommisen i Darkthrone hører på elektronisk musikk, ex-vokalisten i Mayhem (Maniac) ble sett foran R 'n B hyllen på platebutikken. Mange metallhoder som får høre at musikken de hører på suger, ikke er musikk osv, som svarer med å legge seg på deres nivå. Trist. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Ja, det fins veldig mange metallhoder som ikke takler at folk hører på annet, latterlig mener jeg, men det får være deres sak. Heldigvis er det de som godtar at smak er individuelt. Til og med artistene i de mer kjente bandene har variert musikksmak. Vokalisten i Gorgoroth hører på David Bowie, trommisen i Darkthrone hører på elektronisk musikk, ex-vokalisten i Mayhem (Maniac) ble sett foran R 'n B hyllen på platebutikken.Mange metallhoder som får høre at musikken de hører på suger, ikke er musikk osv, som svarer med å legge seg på deres nivå. Trist. 7606346[/snapback] Mhm.. samme har jeg hørt.. Inspirasjon kan komme fra såmangt Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kjobben: Likskjending? 7606133[/snapback] De sa så i den dokumentaren jeg så! Det var en ganske gammel dokumentar da, husker ikke hva den het. :S Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har sett de fleste, men kan ikke huske å ha hørt at Greven har drevet likskjending. Menmen, details Det svarte alvor, Metal: A headbangers journey, Satan rir media? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Veldig fin tråd det her. Etter jeg satt på Metallica i musikktimen var det kallenavnet "Satanistene" på meg og venna mine... Når noen går forbi høres det sånn ut: "Hei, skjera satanistene?" Jeg bare ignorerer det og setter på litt metallica på høytalern på mobilen. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Veldig fin tråd det her. Etter jeg satt på Metallica i musikktimen var det kallenavnet "Satanistene" på meg og venna mine... Når noen går forbi høres det sånn ut: "Hei, skjera satanistene?" Jeg bare ignorerer det og setter på litt metallica på høytalern på mobilen. 7608075[/snapback] hahah jaja.... metallica er virkelig satanisk:P Lenke til kommentar
sh- Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 ja. sikkelig "satan" band det ass. Samma med Maiden. Det er jo "satan" musikk det og...... .......... (NEI!) Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Syns det er trist når folk viser at de ikke klarer å tenke lenger enn til nesetippen når det gjelder musikk, for eks. ved å kalle Maiden og Metallica for "satanmusikk". Fikk en bemerkning av en kamerat her nylig når jeg shoppet inn Opeths Ghost Reveries; "Jasså, skal du ha sånn satanrock?" Verken Maiden, Metallica eller Opeth for den saks skyld er noe jeg vil kalle ekstrem-musikk eller noe som har noe med satan å gjøre i det hele tatt. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Da bare spør du " Hvordan da?" "Hvordan er det satanmusikk?" så får du et dumt svar. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Da bare spør du " Hvordan da?" "Hvordan er det satanmusikk?" så får du et dumt svar. 7608715[/snapback] "De syngr om satan og å spise lever!" Det fikk jeg til svar en gang.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Mange som spiser lever vel. Jeg spiste jo leverpostei når jeg var liten. Tr00. Men det sier bare hvor lite de vet, og du skal ikke trenge å bry deg om noen som dyrker uvitenhet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå