Gå til innhold

Hjelp til deler til Media/FilServer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger litt hjelp så jeg velger riktig hw i tillegg til det jeg har fra før.

Maskinen skal være en MediaPc og Filserver i ett.

Det vil komme en 32" LCD HD-Ready tv som skal kobles mot denne.

Krav:

DVD Avspilling

HDTV.720P og 1080i Filer

Generell Mediefiler.

TV

Bra støtte for 32" LCD HD-Ready TV

Tvdelen vil være Analogt fra UPC. Det jeg også lurer på er viss jeg går over til UPC Digitalt. Er det da mulig å få de signalene inn til tven, med f.eks ett TV-Inn kort. Da analoge og digitale tunere ikke funker med UPC digital pga egen krypto boks.

Jeg vil kjøre Windows MCE med tanke på Remote Desktop. Da filserveren vil kjøre UTorrent og noen andre ymse programmer.

Jeg har planer om å kjøpe høyttaler oppsett og forsterker senere, er det da vits med optisk utgang på lydkort osv? Ikke helt min sterke side, men viss noen har noe fine ideer så tar jeg gjerne i mot det. Hadde tenkt meg forsterker og 2.0 høyttaler sett. Da jeg bor i leilighet med liten plass Boareal ca 18Kvm.

Så bra lyd, til en grei pris.

Når det gjelder skjermkort og TV så lurer jeg på hvilke kontakter som blir brukt.

Da jeg ikke har bestemt meg for tv med HDMI eller DVI-D

Fra før har jeg:

Mist 500W PSU

Amd 3000+ 939Socket

Asus A8N Sli-Premium

1024Mb Ram ( skal bestille 1024MB til)

Det jeg mangler da er

Lydkort ( kan eventuelt bruke interne til jeg får ett forsterker/høyttaler pakke)

TVkort (2 tunere er fint. Trenger ikke radio, og MPEG2 hardware encoding)

Skjermkort ( Må støtte HDTV )

Tastatur

Fjernkontroll

Disse har jeg titta på

TV-Tuner 1 : XFX NVTV Mpeg2 Dual Tv-Tuner + FM Radio, Bulk

TV-Tuner 2 : Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE

Lydkort 1 : Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

Lydkort 2 : Creative Sound Blaster X-Fi Platinum

Tastatur 1 : Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition

Tastatur 2 : Zippy RF-620

Fjernkontroll : Microsoft Fjernkontroll for Media Center 2005 m/text

Skjermkort: Geforce 7300 HDTV

Har du noe anbefaling av disse eventuelt noe som er bedre så kom med det :)

Endret av chrda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal du overføre lyden til anlegget ? Dersom du overfører digitalt er det ikke noe hensikt å kjøpe et ekstra lydkort.

Skjermkort, hva legger du i HDTV? Hvis du tenker oppløsning, så kan vel alle skjermkort på markedet støtte oppløsningen. Tenker du HDMI m hdcp, så er det vel ikke alt for mange valg idag.

Lenke til kommentar

ok jeg har vel en lydkortmodul til hovedkortet som kan brukes.

SDPIF eller hva det nå kalles. Men jeg vel lite om hva slags forsterker som må til da. Så lenge det er digitals så er det ikke så nøye åssen lydkort det , kvaliteten er lik uansett?

På f.eks komplett står noen det HDTV på noen skjermkort

Det jeg regner med det er at det er en modul som gir deg RGB Composite eller hva det nå heter. Jeg fikk ihvertfall noe sånt på ett 7800Gt kort jeg kjøpte.

Endret av chrda
Lenke til kommentar
ok jeg har vel en lydkortmodul til hovedkortet som kan brukes.

SDPIF eller hva det nå kalles. Men jeg vel lite om hva slags forsterker som må til da. Så lenge det er digitals så er det ikke så nøye åssen lydkort det , kvaliteten er lik uansett?

På f.eks komplett står noen det HDTV på noen skjermkort

Det jeg regner med det er at det er en modul som gir deg RGB Composite eller hva det nå heter. Jeg fikk ihvertfall noe sånt på ett 7800Gt kort jeg kjøpte.

5888315[/snapback]

Dongle med component (ikke composite, det er det dårligste du får tak i) utgang, følger vel med på det meste av geforce skjermkort for tiden.

Spdif burde gjøre susen det, da lar du reciver ta seg av dekodingen av musikken. Enhver nyere reciver har spdif inngang.

Lenke til kommentar
Finns det noen skjermkort som ikke er for dyre som egner seg til HDTV da? utenom ved bruker av dongle?

5893388[/snapback]

Dongle'en følger jo som regel med, så hvorfor ikke bruke den?

Selv bruker jeg ikke component til min hdtv (eller for den saks skyld prosjektor). Hos meg går det i VGA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...