Variable Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Hei. Jeg trenger litt hjelp så jeg velger riktig hw i tillegg til det jeg har fra før. Maskinen skal være en MediaPc og Filserver i ett. Det vil komme en 32" LCD HD-Ready tv som skal kobles mot denne. Krav: DVD Avspilling HDTV.720P og 1080i Filer Generell Mediefiler. TV Bra støtte for 32" LCD HD-Ready TV Tvdelen vil være Analogt fra UPC. Det jeg også lurer på er viss jeg går over til UPC Digitalt. Er det da mulig å få de signalene inn til tven, med f.eks ett TV-Inn kort. Da analoge og digitale tunere ikke funker med UPC digital pga egen krypto boks. Jeg vil kjøre Windows MCE med tanke på Remote Desktop. Da filserveren vil kjøre UTorrent og noen andre ymse programmer. Jeg har planer om å kjøpe høyttaler oppsett og forsterker senere, er det da vits med optisk utgang på lydkort osv? Ikke helt min sterke side, men viss noen har noe fine ideer så tar jeg gjerne i mot det. Hadde tenkt meg forsterker og 2.0 høyttaler sett. Da jeg bor i leilighet med liten plass Boareal ca 18Kvm. Så bra lyd, til en grei pris. Når det gjelder skjermkort og TV så lurer jeg på hvilke kontakter som blir brukt. Da jeg ikke har bestemt meg for tv med HDMI eller DVI-D Fra før har jeg: Mist 500W PSU Amd 3000+ 939Socket Asus A8N Sli-Premium 1024Mb Ram ( skal bestille 1024MB til) Det jeg mangler da er Lydkort ( kan eventuelt bruke interne til jeg får ett forsterker/høyttaler pakke) TVkort (2 tunere er fint. Trenger ikke radio, og MPEG2 hardware encoding) Skjermkort ( Må støtte HDTV ) Tastatur Fjernkontroll Disse har jeg titta på TV-Tuner 1 : XFX NVTV Mpeg2 Dual Tv-Tuner + FM Radio, Bulk TV-Tuner 2 : Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE Lydkort 1 : Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Lydkort 2 : Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Tastatur 1 : Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition Tastatur 2 : Zippy RF-620 Fjernkontroll : Microsoft Fjernkontroll for Media Center 2005 m/text Skjermkort: Geforce 7300 HDTV Har du noe anbefaling av disse eventuelt noe som er bedre så kom med det Endret 8. april 2006 av chrda Lenke til kommentar
tZar Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hvordan skal du overføre lyden til anlegget ? Dersom du overfører digitalt er det ikke noe hensikt å kjøpe et ekstra lydkort. Skjermkort, hva legger du i HDTV? Hvis du tenker oppløsning, så kan vel alle skjermkort på markedet støtte oppløsningen. Tenker du HDMI m hdcp, så er det vel ikke alt for mange valg idag. Lenke til kommentar
Variable Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) ok jeg har vel en lydkortmodul til hovedkortet som kan brukes. SDPIF eller hva det nå kalles. Men jeg vel lite om hva slags forsterker som må til da. Så lenge det er digitals så er det ikke så nøye åssen lydkort det , kvaliteten er lik uansett? På f.eks komplett står noen det HDTV på noen skjermkort Det jeg regner med det er at det er en modul som gir deg RGB Composite eller hva det nå heter. Jeg fikk ihvertfall noe sånt på ett 7800Gt kort jeg kjøpte. Endret 8. april 2006 av chrda Lenke til kommentar
tZar Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 ok jeg har vel en lydkortmodul til hovedkortet som kan brukes.SDPIF eller hva det nå kalles. Men jeg vel lite om hva slags forsterker som må til da. Så lenge det er digitals så er det ikke så nøye åssen lydkort det , kvaliteten er lik uansett? På f.eks komplett står noen det HDTV på noen skjermkort Det jeg regner med det er at det er en modul som gir deg RGB Composite eller hva det nå heter. Jeg fikk ihvertfall noe sånt på ett 7800Gt kort jeg kjøpte. 5888315[/snapback] Dongle med component (ikke composite, det er det dårligste du får tak i) utgang, følger vel med på det meste av geforce skjermkort for tiden. Spdif burde gjøre susen det, da lar du reciver ta seg av dekodingen av musikken. Enhver nyere reciver har spdif inngang. Lenke til kommentar
Variable Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Finns det noen skjermkort som ikke er for dyre som egner seg til HDTV da? utenom ved bruker av dongle? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Finns det noen skjermkort som ikke er for dyre som egner seg til HDTV da? utenom ved bruker av dongle? 5893388[/snapback] Dongle'en følger jo som regel med, så hvorfor ikke bruke den? Selv bruker jeg ikke component til min hdtv (eller for den saks skyld prosjektor). Hos meg går det i VGA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå