maskot Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) hei! eg har snart komfirmasjon, og for pengane eg får skal eg ha meg en ny pc som skal brukast til gaming stort sett.. prislapp på ca. 12 000-13 000 ikkje særlig masse over.. der skal eg ha alt nytt bortsett fra mus, det har eg. (logitech g5 om noken lure) kriteria mine er: Alt må vere fra samme nettbutikk minst 250 GB HD Dual core prosessor 2048 MB RAM Hovedkort som støtta alt (seff ) Trenge ikkje lydkort, det kjøpe eg eventuelt seinare. Helst litt kult kabinett, men det er viktigare at det er god plass osv, ikkje for tungt for min lille kropp. Eg lika godt ATI RODEON X1800XT (men har ikkje noke mot dei andre) Bra skjerm, eg har funne 3 stk som eg like, erfaringa fra dei? legge link til dei lenger nede osv osv. eg e en liten kresen gutt så eg vil ha det beste eg kan få for den prisen skjermane: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311134 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317038 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314537 andre gode skjerma? tusen takk for alle svar, og god påske til alle! Endret 8. april 2006 av maskot Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Har har du mye å kose deg med.. hehe Av de skjermene du har linket opp tror jeg ikke du merker forskjell på responsen på de. Så jeg ville tatt den du likte utseende best på. Jeg har en Huyndai skjerm med 8ms, og jeg merker ikke antydning til etterslep. Jeg har en handleliste her, med beløpsgrense på 10K. Om du eksempelvis bytter skjermkortet med et X1900XTX, og legger på et kabinett du liker, og en strømforsyning har du et godt alternativ fra SHG. Om budsjettet tillater det kan du også hoppe et hakk opp på cpu, men du bør helst opp til 4600+ om du skal merke god forskjell på det, så da sprekker vel budsjettet. SHG har også et gaming keyboard som ukens tilbud, og de har også sine egne psu'er, som sannsynligvis er et godt alternativ for deg. Kabinett må du nesten velge selv, smaken er som baken.. EDIT: Tenkte ikke på at du skal ha skjerm innenfor de 12-13k. Stryk derfor forslag om X1900XTX.. Da får du budsjettsprekk.. Endret 8. april 2006 av tore_v1 Lenke til kommentar
maskot Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 tusen takk! men korleis starta du å lage ei sånn liste? finne det ikkje ut :S Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Gå til prisguiden. logg deg inn med samme brukernavn og passord som her, og så får du automatisk en handlekurv opp. Så går du inn på hver enkelt komponent, og trykker "legg til i aktiv handlekurv". Er ikke verre enn det. Du kan ha flere handlekurver også.. Lenke til kommentar
maskot Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 oki! tusen takk skal sjekke det no Lenke til kommentar
maskot Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 noken som har noken tips til pc? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 CPU, Skjermkort og Minne CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ Skjermkort: Club3D Radeon X1900 XTX Minne: GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024) Noko slikt? Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Komplett.no evt kjøpe billigere kabinett, og gå for 19" 930BF Endret 8. april 2006 av Daffa Lenke til kommentar
maskot Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 ja daffa den var veldig bra! skal ha 10" så det blir nok billigare kabinett Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jess Ikke noe overklokkingsram da.. men er jo bare å fyre på divider om du skal klokke Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15092 eller http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 ikke kjøp høyere en x2 4200, bortkastede penger. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=26807 rett hovedkort, lydkort 7.1. støtter x2, sata2 psu http://www.psdata.no/ps.asp?it=128263 skjermkort 7900gt er mest for pengene, kommer med 450mhz kan tweakes opptil 800mhz med rett kjøling. identisk med gtx prosessor 250gb harddisk mye for krona du sa du ville ha alt fra en plass. ofte betaler en ikke mer en 80kr frakt, skal du sette sammen selv? hold deg til 4ms, det går ann å framtvinge etterslep 2ms er grå til grå , da sort til hvit er 5.6,s så salgstriks artic silver kjølepasta Endret 8. april 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
maskot Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 (endret) skal sette i hop sjøl ja (rekna med det) men går det an å kjøpe kver for seg osv på en nettbusikk og få dei til å sette den sammen og at eg då kan få garanti på den? ka vil det då koste? vil det vere billigare å kjøpe en sånn som er "ferdigbygd"? får ikkje lov å kjøpe uten at det er garanti, men eg har lyst å bygge sjøl! kan jo bli spennande det! EDIT: btw du sa 7900 GT er beste kjøpet? forhold til ATI sine og eller? og er det best med 7900 med 512 MB eller 256? Endret 8. april 2006 av maskot Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 skal sette i hop sjøl ja (rekna med det) men går det an å kjøpe kver for seg osv på en nettbusikk og få dei til å sette den sammen og at eg då kan få garanti på den? ka vil det då koste? vil det vere billigare å kjøpe en sånn som er "ferdigbygd"? får ikkje lov å kjøpe uten at det er garanti, men eg har lyst å bygge sjøl! kan jo bli spennande det! EDIT: btw du sa 7900 GT er beste kjøpet? forhold til ATI sine og eller? og er det best med 7900 med 512 MB eller 256? 5889410[/snapback] 7900gt koster 2500kr 7900gtx koster 5000kr bortkastede penger gtx har 650mhz gt har 450mhz samme proessor, finnes guider hvordan det blir 700 mhz på begge, rett kjøling osv., en får jo garanti på alt en kjøper, om det er i deler eller ikke. det koster 500kr extra for å få butikken til å sette den sammen. hvorfor ikke kjøre det selv, bare ta seg tid evt få noe hjelp, følge bruksanvisning. først kobler en kjølebrakket til hovedkort, hvis det ikke er gjort fra før, så kan en koble cpu og kjøler på hovedkortet, deretter sette den fast i kabinettet. med skruer mellom hovedkort og kabinett. sett i ramm, skjermkort, hd, dvd. koble til med ledningerl. koble til med strøm. gå gjennom og tenk grundig over hver eneste kobling følg fra a til b for å trippel sjekke om det er riktig, , så koble skjerm til kabinett, tastatur, mus, koble psu til veggen, skru på psu, tenk nøye og sjekk engang til på om koblinger er til hd, lyd, etc er riktig. så skru på pc med windows xp i, boot fra cd, installer, etterpå, intsaller bf2, sf, så uppdate. spill 12 timer bf2,feir. Lenke til kommentar
maskot Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 hørdest bra ut! noken som har bygd en nørd pc som dei vil dele med meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå