Gå til innhold

Gentoo installasjon vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle teste Gentoo 2006.0 på en laptop, og jeg prøvde og installere med den grafiske, men når den skal starte og installere står den bare på 0% hele tiden.. (lot den sto i allefall 20 min.)

Jeg prøvde også installasjonen fra Terminal, men når installasjonen skal starte er det akkurat samme der også. står bare på 0%.

Hva er feil egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gentoo 2006.0 kommer visst med en grafisk installer nå. Skjønte ikke helt hva han snakket om, jeg heller, før jeg sjekket en GWN fra for noen uker siden.

Når det gjelder problemet har heller ikke jeg noe konstruktivt å komme med. Den grafiske installeren er så ny at det nok ikke er så mange som har fått prøvd den enda.

Lenke til kommentar

Har ikke holdt på mye med Gentoo installasjonen selv, men det er helt sikkert noe du har oversett av instillinger under installasjonen. siden at den heller ikke kommer noe lenger i terminal. Ta å gå igjennom alle instillingene en gang til og pass på at du har partisjonert disken da.

Som sagt er ikke særlig kjent med Gentoo installasjonen, så jeg er ikke sikker. Er mest vandt til Slackware sin installasjon jeg.

Lenke til kommentar

Har ikke maskinen jeg prøvde på her nå, men den er koblet mot en vanelig router med ADSL.

Er ikke så mye mere og forklare om hva som skjer egentlig.. Når jeg kommer til siste "steg" der jeg trykker install kommer det opp et "vanelig" status greie, der det står hvor mye prosent installasjonen er på. Og det er her den står bom stille 0%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...