Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke noe bilde, men alle vifter starter opp.

Anbefalte innlegg

Hei fikk meg litt nye pc deler i går og har problemer :cry:

De nye delene mine er:

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket-939

Gigabyte GeForce 7900GT 256MB PCI-E

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939

Det virker som PCen starter opp riktig siden alle viftene går fint og ikke får noe pipelyd etc, men jeg får ikke fram noe bilde. Jeg savner virkelig feilmeldings lead fra epox da er det litt lettere og debugge...

Jeg har plugget i alt av strømkabler. Dette inkluderer strømkabelen på skjermkortet og strøm til hooedkort. Til hovedkortet har jeg plugget i både 24pin og 4pin ATX12. Jeg har også prøvd og plugge til 4pin EZ_PLUg som etter det jeg forstår bare trengs hvis man kjøreer SLI men det hadde naturlig nok ikke noe effekt. Jeg har en 600W strømforsyning så det er ikke mangel på strøm som er problemet.

Jeg tok med grafikkortet over til en kamerat for og sjekke at det fungerte der og det fungerte på første forsøk der så det er ikke noe feil med grafikkortet.

Jeg har prøvd og resette biosen, selv om det sikkert ikke har noe effekt siden det er ny maskin og det hjalp naturlig nok ikke.

Jeg har prøvd og koble ut harddisk, dvd-brenner etc bare for og starte opp pcen i bios med absolutt minmum av enhyeter som trengs men jeg får fortsatt ikke opp bilde.

Jeg har ikke noe mulighet og teste hovedkortet med en annen prosessor.

Noen som har noen forslag til ting jeg kan teste eller er det bare og sende inn CPU og hovedkort til butikken igjen?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hovedkortet har mulighet for 2 skjermkort?

Prøv å sette chippen til DUAL Videokards, fungerte til en kompis av meg en gang.

5889631[/snapback]

Jeg bruker to skjermer ja, men det er vel grafikkortet som må ha støtte for to skjermer ikke hovedkortet siden det ikke er onboard. Har i hvertfall ikke sett noe slikt alternativ på hovedkortet. Men setter pris på alle forslag!! Takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

har du satt hovedkortet til å bare bruke 1 skjermkort?

kan hende at hovedkortet står i sli modus og vil derfor ikke starte opp.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode forslag!

har du satt hovedkortet til å bare bruke 1 skjermkort?

kan hende at hovedkortet står i sli modus og vil derfor ikke starte opp.

5891936[/snapback]

Jeg har sjekket litt på hovedkortet (Asus A8N-SLI Premium) og finner ikke noe sted hvor jeg kan sette hovedkortet i sli eler singel modus. Jeg har passet på og sette skjermkortet i den blå pci-e slotten som skal benyttes hvis man skal bruke ett skjermkort. Men utifra det som står i manualen ser det ut som sli skal aktiviveres i via software i windows. Så tror ikke dette kan være grunnen.

Er det LCD skjermer du har?

Jeg hadde det samme problemet en gang. Da var det bare jeg som hadde kommet borti knappen på skjermen som jeg kunne velge analog eller digital overføring -utrolig at slike "alvorlige" feil kan være så uskyldige.

5891967[/snapback]

Det er LCD skjermer jeg har. To stk. Dene kjører digital og den andre kjører analog med digital overgang til skjermkortet. Jeg har byttet rundt på de slik at jeg har prøvd begge de på to forskjellige utgangene på skjermkortet. Ingen forskjell. Og den skjermen som kjørerer digitalt har jeg brukt før og etter på digital ingang på den gamle pcen min uten problem så lite trolig det er valg av kilde som er problemet. Men jeg skal dobbelsjekke dette neste gang jeg kobler til maskinen. Jeg har forresten også prøvd med bare en skjerm uten at det hjalp noe.

Det skjer det samme med min pc (helt annen og mye eldre maskinvare), den starter hvis jeg trykker reset. Problemet har ikke vært der fra starten så vet ikke om det er noe av det samme.

5892102[/snapback]

Maskinen starter bare hvis du trykker reset? Virket veldig ulogisk, men jeg skal prøve det etterpå jeg er jo trossalt ganske desperat nå hehe :cool:

Takk for hjelp så langt. Åpen for flere forslag. (Eventuelt om andre kan henvise til forum/artikler hvor folk har funnet ut om dette kan skyldes defekt hovedkort eller defekt CPU)

Takk

Lenke til kommentar
Hvis du har bare en minnebrikke må den stå i DIMM-B1

5893745[/snapback]

Oooo. Der trodde jeg at jeg hadde funnet feilen. Jeg har to minnebrikker men hadde installert de i A-1 og A-2 istede for A-1 og B-1 som det står man skal bruke i manualen. Desverre fungerte ikke det heller. Søren. Trodde jeg hadde funnet problemet der så godt forslag!

Lenke til kommentar

Hei på deg!

Jeg har vært bort i slike problemer som dette før, hvor alle vifter og slikt virker, men intet bilde. Du har testet skjermkort hos en venn og fått bilde. Husk at to minnebrikker settes slik: A1 og B1. Det er langt i fra farlig å sette en på A1 og den andre på A2, men da har man ikke aktivert dual channel. Ikke noe farlig.

Så, tilbake til saken. Det som forårsaker problemet her er nok CPU. Denne personen kjøpte seg et nytt AMD X2-prosessor og fikk ikke bilde opp. Personen feilsøkte, og når han kom til CPU så var problemet løst. Dog nevnte vi at personen skulle sjekke pins under CPU'en, om de eventuelt var brekt. Gjør det du også, og sjekk om den sitter riktig i!

Personen svarte ikke mere på sin tråd, så han klarte nok å fikse den ved å bytte CPU. Siden du har resettet Bios så har du hvert fall gjort det også. Vi konkluderer med at CPU er problemet. Før du i det hele tatt kjøper ny, lån en AMD 64 eller X2 CPU av en kamerat.

Lykke til :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hei på deg!

Jeg har vært bort i slike problemer som dette før, hvor alle vifter og slikt virker, men intet bilde. Du har testet skjermkort hos en venn og fått bilde. Husk at to minnebrikker settes slik: A1 og B1. Det er langt i fra farlig å sette en på A1 og den andre på A2, men da har man ikke aktivert dual channel. Ikke noe farlig.

Så, tilbake til saken. Det som forårsaker problemet her er nok CPU. Denne personen kjøpte seg et nytt AMD X2-prosessor og fikk ikke bilde opp. Personen feilsøkte, og når han kom til CPU så var problemet løst. Dog nevnte vi at personen skulle sjekke pins under CPU'en, om de eventuelt var brekt. Gjør det du også, og sjekk om den sitter riktig i!

Personen svarte ikke mere på sin tråd, så han klarte nok å fikse den ved å bytte CPU. Siden du har resettet Bios så har du hvert fall gjort det også. Vi konkluderer med at CPU er problemet. Før du i det hele tatt kjøper ny, lån en AMD 64 eller X2 CPU av en kamerat.

Lykke til :)

5894724[/snapback]

Heisann. Takk for svar. Går det ann og sette en CPU i feil? Er det ikke bare mulig og sette den ene veien med den pilen i hjørnet? :innocent: Jeg skal ta og demontere den og se om det kan være problemet. Jeg skal også sjekke pinnene. Ligner mer og mer på at jeg må sende inn hovedkort og minne til butikk for og la dem sjekke hvem av de som skaper problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...