HKRoed Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei! Har anskaffet meg ett promise Ultra 100TX kontroller kort. Var nok litt kjapp med å innstallere det. Satte inn kortet, koblet en 40 GB IBM disk til og startet opp. Maskinen ble utrolig treg og harddisken sto å jobbet i intervaller. Nå får jeg ikke kontakt med denne harddisken. Har koblet det tilbake slik det sto føre jeg satt inn kontroller kortet, men det samme skjer. I ettertid ser jeg at jeg skulle ha koblet til en "system case's 2- or 3-pin LED" til kontroller kortet. Hvilken ledning er dette? Og hva har egentlig skjedd med harddisken? Er den kaputt? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 den ledningen du snakker om, er bare ledning til lampen "LED" som sitter på kabinettet ditt og indikerer diskaktivitet. i samme anlednig lurer jeg på hvor det er smartets å plasere denne når du har hardisker både på kontrollerkort og på hk. og viser egentlig LED diskaktivitet på alle disker elller er det bare C:? dvs Primary Master. installer kontrollerkortet uten harddisk i først. når du booter, kommer hd opp i boot scrennen til kontroller kortet? funker hd vist du kobler den direkte på hk? er den ny? formatert? rette jumper settings? [ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-09-29 13:44 ] Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 OK. Det er den ledningen ja. Må den kobles til, eller er det bare en indikasjonsledning?? Hvor en skal ha denne ledningen vet jeg ikke gitt. Prøver meg frem. Har funnet feilen til harddisken min. Hadde fått sector feil. Søkte på forumet og fant ut at jeg ikke var alene med dette problemet med min IBM 40GB disk. Utrolig nok klarte chkdsk /r fra Windows å reparere dette. Mulig at noen filer er ødelagte nå, men heller noen enn alle. Men hva bør jeg gjøre med disken? Jeg har hatt den i 1 år og 8 dager. Har jeg garanti ennå? Hvis den fremdeles er ødelagt, så bør jeg vel få den reparert evt en ny!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå