Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett er utrolig treigt, noen forslag?

Anbefalte innlegg

Heisann

Formaterte pcn på Torsdag, før det hadde jeg 3Mbits linje fra Tele2.. Funka som hakke møkk...

Men så blei som sakt C: disken formatert og jeg måtte starte helt på nytt.. Men da jeg instalerte Mozilla FireFox skjedde det noe rart, mange ganger da jeg feks søkte på www.vg.no så kom det bare fullført på linjen nederst på skjermen og ingen ting skjedde. Jeg var på internett da jeg snakket med mange på Msn, men på internett kom jeg ikke inn :dontgetit:

Nå skriver jeg fra den maskinen men den virker veldig ustabil da jeg plutselig ikke kommer inn på en dritt...

Såeh, noen som har no forslag til hva jeg kan gjøre for å få det til å gå som normalt igjen?

Btw: prøvde Speedometer testen der jeg fikk 650Kbit, på onsdag hadde jeg 2500-3000Kbit men da jeg lastet ned Firefox feks så hadde jeg 300kbit ned noe som ikke er så dårlig for linja vår...

-EvenruD-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ka prøve å skru av QoS på tilkoblingen din. Den kan i enkelte tilfeller dra ned hastigheten, dog ikke så mye som du sier du har. Evt kan du prøve en annen browser, f.eks explorer eller opera. Se hvilken hastighet du får i de

Lenke til kommentar

Vi har etter lang tid kommet fram til at når vi nettopp hadde formatert, så gjorde vi den feilen at vi gikk på internett uten Brannmur og anti-virus, så vi tenker oss at den har blitt hi-jacka eller fått et eller annet inn i systemet som bremser internett linja no sykt...

Men takk for forslagene, tror vi bare formaterer på nytt nå på tirsdag sånn at den er 100% klar for TG06 :D

Lenke til kommentar

kjør atnivirus, spyware search and destroy, adaware se, og se om den finner noe rusk på maskinen din, i tillegg innstaller zonealaram eller en annen brannmur, hvis det er noe som stjeler linjekapasitet så må den spørre zonealarm om netttilgang, etter at brannmur er innstallert, og du vill fort finne ut om noen hijacker linja di. Hvis du har trådløs router kan du sjekke loggen at ikke noen er inne og "låner" linja di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...