Gå til innhold

Spm om Wine, Cedega og Crossover Office

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig i humør om dagen til å gå helt over til Linux. Dessverre er det sånn at jeg savner noen programmer som feks Adobe Illustrator og Adobe Photoshop. Jeg synes dessverre at Inkscape ennå ikke er like kompatibelt og jeg er redd det kan ta tid å gå fra photoshop til Gimp.

Derfor har jeg lurt på om jeg skulle prøve å kjøre noen av programmene i Wine. Mine spørsmål er som følger:

1. Er det noen god grunn til å betale penger for Cedega eller Crossover Office i stedet for å kjøre Wine som kommer med Suse-distroen min?

2. Wine støtter kun software? Horfor jeg spør er at jeg har en Hercules Dj Controller med tilhørende software som jeg kunne tenkt meg å kjøre i Linux. Jeg vet at Ultramixer har en versjon for Linux som fungerer sammen med kontrolleren via midi, men jeg har ennå ikke funnet driver til selve controlleren. Kan dette løses gjennom Wine?

3. Hvis jeg eventuelt burde bruke litt penger på Cedega eller Crossover, er det noen som har prøvd begge og som kan gi tips om hvilken som er best og hvorfor?

på forhånd takk for svar.

Edit:Skriveleif.

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...