jensens Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 ver. Heisann. Jeg ønsker å få tid på det jeg skriver i shellet, når jeg f.eks skriver en kommando. Som f.eks w, så kommer tiden liksom [10:57:34] [ user@hostname ~ ] $ w Så, noen som vet hvordan jge kan få det til og komme der ? har prøvd meg litt frem å det jeg ikke får til er: # Set a default shell prompt: #PS1='`hostname`:`pwd`# ' if [ "$SHELL" = "/bin/pdksh" ]; then PS1='! $ ' elif [ "$SHELL" = "/bin/ksh" ]; then PS1='! ${PWD/#$HOME/~}$ ' elif [ "$SHELL" = "/bin/zsh" ]; then PS1='%n@%m:%~%# ' elif [ "$SHELL" = "/bin/ash" ]; then PS1='$ ' else PS1='exec date | cut -c 12-19 [\u@\h:\w\ ] $ ' fi PS2='> ' export PATH DISPLAY LESS TERM PS1 PS2 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) PS1=$(date +%H:%M:%S) edit: Nei, det ble bare tull Endret 8. april 2006 av drange Lenke til kommentar
comicz Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 http://www.tldp.org/HOWTO/Bash-Prompt-HOWT...-sequences.html \t gjør nok nytten :--) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 jepp... PS1="[\t][\u@\h:\w]\$ " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå