haakie Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ja, alt er som i topic, hvorfor er di så dyre, er det noe spesielt med dem?? link Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 øøøh? De er gode på CAD/proff 3D kanskje? Skader ikke å bruke huet en gang i blant vet du, tenke logisk osv. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 CAD, 3D ? nå datt jeg av... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 øøøh? De er gode på CAD/proff 3D kanskje?Skader ikke å bruke huet en gang i blant vet du, tenke logisk osv. 5886648[/snapback] Og hvorfor skal de automatisk blir så dyre bare fordi de er gode på CAD? Siden det er så logisk regner meg jeg at du kan opplyse oss andre om det. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Bruke hue? personlig visste jeg ikke hva CAD er. Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Bruke hue? personlig visste jeg ikke hva CAD er. 5886988[/snapback] Samme her Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 øøøh? De er gode på CAD/proff 3D kanskje?Skader ikke å bruke huet en gang i blant vet du, tenke logisk osv. thumbup.gif Bare helt tåpelig svar. Selv lurer jeg på dette. Så hvis det er noen som har et litt mer sakelig svar å komme med så ville det vært fint Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 De laget for å få god ytelse i bruk av CAD/CAM programvare. (3d modeller osv) http://en.wikipedia.org/wiki/CAD/CAM Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Det er snakk om å legge mest mulig hardwarestøtte for det som trengs i et CAD-program (Computer Aided Design) på skjermkortet. En CAD-tegning er forskjellig fra en rendret virkelighet i et 3D-spill, og stiller andre krav. Quadro FX500 (som jeg har) støtter 8 clipregions i HW, noe som ikke trengs når man spiller 3D-spill. Clipregions er overlappende felt i vinduer som du har oppe på skjermen. Den støtter også linje-AA, dvs at du får jevne fine linjer. I 3D-spill så er det AA på flatekanter som teller, ettersom 3D-spill er bygd opp av lukkede polygoner. Ettersom markedet for slike skjermkort er mye mindre, og har mye mer penger, så blir skjermkortene dyrere også. Mye dyrere... Edit: teite leifer Endret 8. april 2006 av emacoolit Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ja, alt er som i topic, hvorfor er di så dyre, er det noe spesielt med dem??link 5886505[/snapback] Som andre også sier, så henger det nok mest sammen med at markedet for slike kort er mye mindre enn markedet for spillkort. Samtidig kreves det nok mer testing for å få dem stabile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå