Gå til innhold

Første titt på Red Steel til Revolution

TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har det seg sånn at det ikke er de unga datainterresserte som kjøper det store flertallet av HD-skjermene. Det er folk som bytter ut tvene sine. De vil ha vekk den "store stygge boksen" med liten skjerm, og ha inn en stor og vanligvis penere tv. Her på forumet er det selvfølgelig unge personer som snakker om det er verdt det eller ikke, men det er her.

Sånn uten å høres alt for mye kikker ut, så har jeg lagt merke til at flatskjermer selger som hakkamøkk, og det er ikke bare xbox 360 eiere som er grafikkhorer som kjøper dem. Jeg vil tippe på at ca 30-40% av folka i nabolaget mitt har flatskjermer, som mest sannsynlig er HD klar.

Lenke til kommentar
Nå har det seg sånn at det ikke er de unga datainterresserte som kjøper det store flertallet av HD-skjermene. Det er folk som bytter ut tvene sine. De vil ha vekk den "store stygge boksen" med liten skjerm, og ha inn en stor og vanligvis penere tv.

Jasså? Hos oss er det folk der TVen har tatt kvelden, men nå varer TVer uansett i mange, mange år. De fleste har ikke råd til å bare kjøpe seg en ny TV til ti blanke sånn helt uten videre.

Sånn uten å høres alt for mye kikker ut, så har jeg lagt merke til at flatskjermer selger som hakkamøkk, og det er ikke bare xbox 360 eiere som er grafikkhorer som kjøper dem. Jeg vil tippe på at ca 30-40% av folka i nabolaget mitt har flatskjermer, som mest sannsynlig er HD klar.

Jøss. Jeg bor midt i Oslo, og her sitter folk med de gode, gamle apparatene sine.

Lenke til kommentar

Flatskjermer står for mesteparten av tv-salget i Norge. Og slik har det vært de siste årene. "Fat-screen" er på vei ut av markedet. Å påstå noe annet blir bare dumt.

"Vel, de aller fleste flatskjermene er ikke HD-klare, og de aller fleste vanlige brukerene er ikke interisert i å betale mange tusen ekstra for å få en HD klar TV når de ikke har bruk for det."

Nei. De aller fleste er HD nå fortiden.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Hvis du bor en plass der folk har tvapperatene sine til de tar kvelden, så vil jeg faktisk si at det er en veldig spesiell boplass til å være her i Norge, og det selv om du bor midt i Oslo. Så å si alle jeg kjenner som har kjøpt ny tv har en tv som fungerer fint ennå, men de har hatt kyst på noe nytt. Mesteparten av de som kjøpte flatskjermer i begynnelsen har skjermer som ikke er HD klare, men nå i senere tid er skjermer som er "HD-ready" blitt såpass billige at alle som har litt peiling på hva de vil ha kjøper en som er Hd-ready. Men selvfølgelig, det er fortsatt et flertall av befolkningen som har standard tv. Hvor jeg bor bor det mest unge folk, og det bygges mye nytt, og det er nok også en del av årsaken til at flatskjermer dominerer.

Jeg kjøpte selv ny tv ifjor, og det ble en billig hd klar skjerm. Jeg er ikke rik, men jeg ville ikke slenge ut penger på en tv med tradisjonelt bilderør, når jeg vet at det er mange HD produkter som kommer i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

In order to be awarded the label “HD ready” a display device has to cover the following requirements:

The HD ready logo.

The HD ready logo.

1. Display, display engine

* The minimum native resolution of the display (e.g. LCD, PDP) or display engine (e.g. DLP) is 720 physical lines in wide aspect ratio.

2. Video Interfaces

* The display device accepts HD input via:

o Analog YPbPr. “HD ready” displays support analog YPbPr as a HD input format to allow full compatibility with today's HD video sources in the market. Support of the YPbPr signal should be through common industry standard connectors directly on the HD ready display or through an adaptor easily accessible to the consumer; and:

* DVI or HDMI HD capable inputs accept the following HD video formats:

o 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive scan (“720p”)

o 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (“1080i”)

* The DVI or HDMI input supports copy protection (HDCP)

Lenke til kommentar

Er dette noe mer å diskutere?

HD-TV er uanset fremtiden, og innen noen år vil salget av "vanlige" TV'er være over, og skal folk ha seg TV er det ingen annen utvei enn å kjøpe HD dersom de skal ha noe nytt. Det er derfor jeg reagerer på at folk sier "HD trengs ikke", da en lavoppløst kilde vil gi et dårligere bilde.

Dette har vel lite å gjøre med hvilket nabolag man bor i... men som sagt, så er vel nabolag uten en fyr med HD-TV snart et merkelig fenomen.

Edit: Som HD-TV mener jeg for det meste LCD her, som er nåværende standard, og som vil mest sannsynlig vare noen år til.

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
Hvor mange familier er det som går ut og kjøper seg en dyr og ny TV hvis de har en som fungerer allerede? Kanskje kjenner dere bare unge, enslige menn som har massevis av penger på bok. Ikke alle er så heldige.

5943524[/snapback]

Men dette er da angående TV'en sin fremtid. Og problemet med at Revolution ikke støtter HD-TV, noe som er et handikap for de med LCD HD-TV.

Og med tanke på at mange allerede har HD-TV, og det at etter et par år vil LCD HD-TV bli nærmest eneste å oppdrive på markedet, syntest jeg det er et litt dårlig valg av Nintendo.

Det er alt! Andre kan mene hva de vil! Så lenge jeg får spilt lit Red Steel så er jeg fornøyd :love:

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å bare "legge til støtte for HD-TV". Alternativet er at de fulgte sony og ms og laget en kraftig konsoll som gjerne koster 3-4000.

Ser ikke heller hva du mener med at det er et handicap for folk med HD-TV at den ikke støtter det, mener du at folk med vanlig tv har en fordel der? Jeg koblet opp min gamecube med rgb-kabel til min HD-klare LCD-TV og det ser fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Huff... kan dere ikke bare godta at Nintendo ikke føler at HD er en nødvendighet ennå? HD = mere kraft, som igjen fører til en dyrer konsoll. Det er ikke filosofien bak Revolution.

Selv om den ikke vil levere HD oppløsning, så vil uansett spillene se bra nok ut uansett. Selv 360-spill ser bra ut på en vanlig TV.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Men dette er da angående TV'en sin fremtid. Og problemet med at Revolution ikke støtter HD-TV, noe som er et handikap for de med LCD HD-TV.

Og med tanke på at mange allerede har HD-TV, og det at etter et par år vil LCD HD-TV bli nærmest eneste å oppdrive på markedet, syntest jeg det er et litt dårlig valg av Nintendo.

Men poenget er fortsatt at HD-TV ikke blir allemannseie før om lang tid.

Lenke til kommentar

Men poenget er fortsatt at HD-TV ikke blir allemannseie før om lang tid.

5944110[/snapback]

Mitt er at HD-TV er på vei inn :)

Og jeg vet at det ikke er "bare til å legge til HD". Men dette bestemmes uansett av produsenten, i dette tilfellet av Nintendo. Å få det til er ikke umulig.

Og det jeg mener med "handikap" er at LCD skjermen ikke vil kjøre i Native oppløsning.

Dermed blir det jo uansett dårligere bildekvalitet.

Men som sagt, vifter jeg med det hvite flagget. Skal ikke kritisere mer... godtar at Nintendo velger en liten, og relativt billig konsoll. Spillutvalget blir uansett godt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...