Gå til innhold

Første titt på Red Steel til Revolution

TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil komme med en påstand om at svakere hardware vil gi økte utviklingskostnader. Fordi da stilles det strengere krav til optimalisering av softwaren. Forbrukeren forventer jo uansett top-notch grafikk.

5908144[/snapback]

Men den påstanden er feil. Særlig nå med hoppet til multicore prosessorer, så blir det langt vanskeligere å programmere ordentlig på Ps3 og Xbox360 enn på Rev. Dessuten krever bedre grafikk mer detaljer, og alle detaljene må lages av noen. Det som utgjør den største forskjellen er bare prisen på å lage alle art-assets, som definitivt er dyrere og mer tidkrevende dess mer detaljerert det er. Og Revolusjon vil ikke lide på multiplatformspill på det området heller, siden det er billig å forminske ting som allerede er laget i stort.

Lenke til kommentar
Men det å utvikle mere detaljer er da strengt tatt ikke noe problem, da PC utviklere har gjort dette uten å klage i mangfoldige år.

Og skal man tro mange utviklere, er dette akkurat det de ønsker  :)

5908948[/snapback]

Det er utviklerne som klager over høyere kostnader. Det er de som går konk på grunn av det.

Lenke til kommentar

HD er ikke et must. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe ny TV bare for å få litt bedre bilde. Massemarkedet vil sitte på de gamle TVene sine, så det blir hardcore-gamere som eventuelt går denne veien. Og dette er som kjent et mindre og mindre marked.

Lenke til kommentar
HD er ikke et must. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe ny TV bare for å få litt bedre bilde. Massemarkedet vil sitte på de gamle TVene sine, så det blir hardcore-gamere som eventuelt går denne veien. Og dette er som kjent et mindre og mindre marked.

5909167[/snapback]

HD er absolutt et must. Og bildet blir ikke bare "Litt bedre".

Lenke til kommentar

5909167[/snapback]

HD er absolutt et must. Og bildet blir ikke bare "Litt bedre".

5909188[/snapback]

Det er IKKE et must. Stort sett bare hardcore gamere skaffer seg det for å spille spill på den. Har spilt på både HD-TV og vanlig TV, det er ikke så utrolig forskjell.

Syns HD er et billig salgstriks for neste generasjons konsoller. Det er fullt mulig å nyte spill på en god PAL TV.

Lenke til kommentar
HD er absolutt et must.

For et ekstremt mindretall. Selv jeg som er mer opptatt av data og spill enn de fleste kommer ikke til å skaffe meg HD med det første. If ever. Da tror jeg neppe gamle bestemor eller lille Lise bryr seg så mye heller.

Og bildet blir ikke bare "Litt bedre".

Det blir ikke "bedre nok" til at jeg punger ut med tusenvis av kroner for en helt ny TV når den jeg har nå fungerer helt utmerket for meg, selv om den til og med er noen år gammel.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke et must, men når man først har HD muligheter (tv/prosjektor) så er det ganske stor forskjell....

Man merker det kanskje ikke på en 28", men på 80" blir det betydelig.

For meg som kun benytter prosjektor (til tv og spill) blir faktisk revolution mindre aktuell ettersom den ikke kan vispe opp HD oppløsning.... antar jeg ikke er i nintendo's målgruppe

Lenke til kommentar
Kanskje ikke et must, men når man først har HD muligheter (tv/prosjektor) så er det ganske stor forskjell....

Man merker det kanskje ikke på en 28", men på 80" blir det betydelig.

For meg som kun benytter prosjektor (til tv og spill) blir faktisk revolution mindre aktuell ettersom den ikke kan vispe opp HD oppløsning.... antar jeg ikke er i nintendo's målgruppe

5909735[/snapback]

Man klarer seg nok uten HD, men det er klar forskjell. 360'en min bootet først opp i lavoppløsning på projektoren min, og det var helt klart forskjell da jeg slo over til 720p.

Lenke til kommentar

Jeg har HD-skjerm. Denne ble ikke kjøpt pga 360. Hadde jeg ikke hatt HD-skjerm hadde jeg ikke handlet det pga 360, så mye penger har jeg ikke.

Men det er uten tvil en fordel med HD når man spiller 360 og det kan være et argument for å skaffe seg HD-skjerm, men at det er et "must have" vil jeg ikke si. Men seff, har man masse penger er det jo bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Jeg har selv en HD-skjerm, og en vanlig PAL-skjerm hjemme på rommet mitt, ser forskjell på bildet, helt klart. Men om det er verdt de 15 000 +-kr for HD-skjermen må dere spørre dere selv om. Min mening: NEI.

5915425[/snapback]

Nettopp! Eg betaler ikkje 10k+ ekstra for dette. Eg har ikkje råd,men eg syns faen meg det er mye penger for litt bedre grafikk. Kall meg gameplay-hore, men det er ihvertfall min meining.

Lenke til kommentar

Jeg tenker prisen på HDTVapparater i likhet med LCD-skjermene vil synke betraktelig om noen år. Rundt prisen hvor vanlige mennesker uten spesiell interesse for det likevel kan kjøpe en slik TV. Det er slik markedet fungerer.

Jeg synes selv lav oppløsning er et irritasjonsmoment når en spiller på en stor skjerm. Det er veldig vanskelig å se objekter som befinner seg et stykke unna, detaljer, eller se forskjell på dem. Crappy divx-filmer som ser rett ille ut på dataskjermen min blir helt grei på en vanlig TV.

Lenke til kommentar
Når slike skjermer kommer såpass mye ned i pris at de blir attraktive for folk flest så er vi nok på neste generasjon spillkonsoller alt.

5936637[/snapback]

Man får da OK 32" LCD HD skjermer til rundt 10K den dag i dag...

Om 2 år er vi ikke halveis i neste (denne) generasjonen, men TV prisene vil mest sannsynlig ha sunket meget mye.

Å tro at det er veldig få folk som har HDTV de neste årene er en veldig naiv tanke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...