Mr.FOXHOUND Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Har du i det hele tatt sett filmen fra f.eks Motorstorm? Som Sony hardnakket påstod var ingame? Nå er vi vant til at Sony lyver. Nintendo pleier ikke å gjøre så mye av akkurat det. 5899379[/snapback] Nå er vel dette UbiSoft og ikke Nintendo. Og jeg regner ikke med at spillet er 100% ferdig enda, så det er vel alltid en mulighet for at grafikken blir nedgradert litt (selv om det ikke ser ut til å være noen grunn til det foreløpig). Et eksempel på det er jo Oblivion med sine soft shadows fra den "ulovlige" E3 traileren. 5899423[/snapback] Bildene er fra når Game Informer testet spillet på et kit (mest sannsynlig). Hvorfor skal det bli nedgradert? Det kjører jo på et betakit, siden final ikke kommer før juni. Vil nok bare bli bedre. 5899762[/snapback] Som sagt, om man tar Oblivion som eksempel, ble det også kjørt på et kit. Da den endelige versjonen kom ut, var grafikken blitt litt nedgradert og enkelte elementer, som soft shadows på alle ting i spillet, fjernet. Jeg vet at dette eksempelet kun er et engangstilfelle, og slike nedgraderinger fra første utkast bare rammer de færreste spill, men jeg vil nå likevel ikke være skråsikker på at alt ser slikt ut før spillet er helt ferdig, og kjøres på en vanlig Revolution. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Som sagt, om man tar Oblivion som eksempel, ble det også kjørt på et kit. Da den endelige versjonen kom ut, var grafikken blitt litt nedgradert og enkelte elementer, som soft shadows på alle ting i spillet, fjernet. Jeg vet at dette eksempelet kun er et engangstilfelle, og slike nedgraderinger fra første utkast bare rammer de færreste spill, men jeg vil nå likevel ikke være skråsikker på at alt ser slikt ut før spillet er helt ferdig, og kjøres på en vanlig Revolution. 5900089[/snapback] Ja skjønner at Obilvion et et eksempel. Men utviklerene hadde ytelsesproblemer ved å bruke softshadows på alle objekter. Dette var bare sikkert noe de ikke fikk til en god løsning på problemet, og bestemt seg forå bruke en mindre ressurskrevende skyggeteknologi på selve objektene i spillet. Hadde de hatt bedre tid på spillet, så hadde de nok klart å fikset problemet. Men de bestemte seg da bare for å gå rundt problemet istedet. Nå jobber Ubisoft veldig tett med Nintendo, så jeg tror nok de har veldig god kunnskap rundt teknologien i Revolution. Her kommer også en av fordelene utviklermessig på Revolution. Utviklerverktøyene er så og si de samme som på GameCube, bare litt kraftigere og med noen utvidelser. Så de kan egentlig bare starte der de sluttet og utnytte maskinvaren opp mot potensialet med en gang. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Som sagt, om man tar Oblivion som eksempel, ble det også kjørt på et kit. Da den endelige versjonen kom ut, var grafikken blitt litt nedgradert og enkelte elementer, som soft shadows på alle ting i spillet, fjernet. Jeg vet at dette eksempelet kun er et engangstilfelle, og slike nedgraderinger fra første utkast bare rammer de færreste spill, men jeg vil nå likevel ikke være skråsikker på at alt ser slikt ut før spillet er helt ferdig, og kjøres på en vanlig Revolution. 5900089[/snapback] Ja skjønner at Obilvion et et eksempel. Men utviklerene hadde ytelsesproblemer ved å bruke softshadows på alle objekter. Dette var bare sikkert noe de ikke fikk til en god løsning på problemet, og bestemt seg forå bruke en mindre ressurskrevende skyggeteknologi på selve objektene i spillet. Hadde de hatt bedre tid på spillet, så hadde de nok klart å fikset problemet. Men de bestemte seg da bare for å gå rundt problemet istedet. Nå jobber Ubisoft veldig tett med Nintendo, så jeg tror nok de har veldig god kunnskap rundt teknologien i Revolution. Her kommer også en av fordelene utviklermessig på Revolution. Utviklerverktøyene er så og si de samme som på GameCube, bare litt kraftigere og med noen utvidelser. Så de kan egentlig bare starte der de sluttet og utnytte maskinvaren opp mot potensialet med en gang. 5900135[/snapback] Jepp... og med tanke på at Xbox klarte å kjøre nesten like bra grafikk, så skal nok Revolution klare det uten problemer! Med tanke på at den er en god del kraftigere. Og Revolution har jo en stor fordel med den nokså lave oppløsningen sin i forhold til konkurrentene. Men det jeg virkelig er spent på er loade-tidene. Nintendo sa jo at de ville prøve å skjære ned på det Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det beste med revolution sin grafikk er at du ikke trenger HD-TV til 20 000 for å spille nogen lunde god grafikk. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det beste med revolution sin grafikk er at du ikke trenger HD-TV til 20 000 for å spille nogen lunde god grafikk. 5900714[/snapback] Det trenger du ikke på de andre heller det. Det blir bare høyere oppløsning og klarere på en HDtv. Så det hadde ikke gjort noe om de hadde HD oppløsning, det betyr ikke at folk MÅ ha HDtv. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Det beste med revolution sin grafikk er at du ikke trenger HD-TV til 20 000 for å spille nogen lunde god grafikk. 5900714[/snapback] Det trenger du heller ikke med Xbox 360 eller PS3... Endret 10. april 2006 av TCi Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Tja... Kan ikke Goz ha et poeng? Alle xbox360-spill blir jo rendra i minst 720 linjer, mens nintendos maskin vil kunne konsentrere seg om best mulig grafikk i "lav" oppløsning. Kan det ikke hende da et nintendos maskin har et fortrinn på "vanlige" tv`er? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Tja... Kan ikke Goz ha et poeng? Alle xbox360-spill blir jo rendra i minst 720 linjer, mens nintendos maskin vil kunne konsentrere seg om best mulig grafikk i "lav" oppløsning. Kan det ikke hende da et nintendos maskin har et fortrinn på "vanlige" tv`er? 5900806[/snapback] Ja det har den, da Revolution ikke trenger samme fillrate for å tegne bildet på skjermen. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det beste med revolution sin grafikk er at du ikke trenger HD-TV til 20 000 for å spille nogen lunde god grafikk. 5900714[/snapback] Det trenger du heller ikke med Xbox 360 eller PS3... 5900761[/snapback] Nei, men du skjønte poenget mit. Det blir en ekstrem forskjell, og uten HD-TV er ikke 360 så spessiell på grafikken som den egentlig er. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Tja... Kan ikke Goz ha et poeng? Alle xbox360-spill blir jo rendra i minst 720 linjer, mens nintendos maskin vil kunne konsentrere seg om best mulig grafikk i "lav" oppløsning. Kan det ikke hende da et nintendos maskin har et fortrinn på "vanlige" tv`er? 5900806[/snapback] Det har den nok ja... men det slår også tilbake på seg selv. En maskin som har høy oppløsning ser godt ut både på en HD-TV, og en vanlig TV. Derimot ser en maskin med lav oppløsning dårligere ut på en HD-TV, da LCD krever "native" oppløsning for å levere topp bildekvalitet. Og HD-TV er tross alt fremtiden... allerede nå er det vanlig i mange hjem, og om kort tid vil den ta helt over markedet. Så med tanke på at Revolution skal være på markedet i mange år, syntest jeg det er den største nedturen angående grafikken. Men uansett er dette den beste løsningen med en såpass svak hardware i forhold til konkurrentene.... jeg vil heller ha god lavoppløst grafikk, enn høyoppløst middelmålig grafikk. Det virker uansett som om grafikken er på et nivå, der det ikke kan brukes som et argument for å ikke kjøpe Revolution versjonen av spillet Goz: Jeg syntest da at grafikken fra Xbox til Xbox 360 er utrolig stor til tider, selv på en vanlig TV. Grafikk er ikke bare oppløsning heller. Men Revolution vil vel ha en oppløsning som ikke vil skille disse maskinen fra hverandre på en vanlig TV håper jeg Endret 10. april 2006 av Tøffli Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Vel, jeg merket hvertfall store forskjeller fra en HD-TV til en gammel CRT TV, og jeg mener det er en positiv ting at man ikke vil gjøre det med Revolution.Majoriteten har faktisk ikke HD-TV, og da er det bedre å lage et produkt som er tilpasset majoriteten. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Grafikken kommer helt sikkert til å nedgraderes litt. Det er veldig typisk for utgivere nå for tiden å gi ut bilder med grafikk som ikke nødvendigvis kan kjøre med all AI og fysikk oppå, og så nedgradere til noe de kan kjøre gameplayet stabillt oppå. Men Oblivion ser ut som Oblivion uansett, og Bethesda er en utvikler som aldri har greid å overbevise helt sånn teknisk. Ubi-Soft Paris er derimot veldig gjennomførte teknisk, og spillet kommer nok til å ligne mer på original screenshotsene. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Vel, jeg merket hvertfall store forskjeller fra en HD-TV til en gammel CRT TV, og jeg mener det er en positiv ting at man ikke vil gjøre det med Revolution.Majoriteten har faktisk ikke HD-TV, og da er det bedre å lage et produkt som er tilpasset majoriteten. 5902474[/snapback] Men hvor lenge vil dette vare? Denne maskine vil vel være på markedet i ca 5år, og innen den tid vil både HD-TV, HD-DVD (Blue Ray) og HD Sendinger være nokså standard. Samtidig er det mange som kjøper seg HD-TV som vil få fullt utnytte av den... men det får de altså ikke grunnet oppløsning. Hvordan kan du si at dette er bra? Fint nok at de tenker på dette året, men å se fremover er heller ingen dum ting Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ja det har den, da Revolution ikke trenger samme fillrate for å tegne bildet på skjermen. 5900936[/snapback] Fillrate har uansett liten betydning med programable shader generasjon som garantert Revolution også vil ta part i. Det blir mye mer akkutelt å snakke om shader rate. Revolution vil også spare på behovet for høy minne mengde og båndbredde med å ikke kjøre i HD. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Ja det har den, da Revolution ikke trenger samme fillrate for å tegne bildet på skjermen. 5900936[/snapback] Fillrate har uansett liten betydning med programable shader generasjon som garantert Revolution også vil ta part i. Det blir mye mer akkutelt å snakke om shader rate. Revolution vil også spare på behovet for høy minne mengde og båndbredde med å ikke kjøre i HD. 5903085[/snapback] Ja, det er vel sant. Ikke helt sånn inne når det gjelder slikt tekniske greier De sparer en hel del på å ikke kjøre HD: minne, båndbredde, plass, utviklingstid, kostnader osv. Tror man får en god del for pengene for Revolution når den kommer, tviler på at den vil koste over 2000. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Blir nok en meget flott og gunstig pris. Og når Red Steel er 1 av 20 lanseringstitler så er det bare til å juble villmann. Nintendo har endelig tatt til vett ka 3.partsutvklere angår Er bare til å sette seg ned å vente utolmodig til E3 folkens, trur Nintendo vil servere oss mye snacks på sølvfat i år Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Oh me thinks you are right as all damn hell on that one good ol' Mala lad Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 ikke juble for tidlig.. Men må innrømme revolution er 10x så spennende som gamecube sin launch (selv om jeg elsker den og Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 GameCube sin lansering var jo helt elendig. Heldigvis ser det ut som om at Nintendo endelig får til en solid lansering. Det er best at Mario Revolution (Mario 128) blir en lanseringstittel, ellers blir jeg svært skuffet. Enhver Nintendo-maskin duger ikke uten et Mario-spill til lanseringsdatoen. Dette var noe jeg virkelig savnet med GameCube. Men det aller mest etterlengtet spillet er Metroid Prime 3. Prime-serien er en av de mest solide eventyr/action -serien på lenge spør du meg. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 De sparer en hel del på å ikke kjøre HD: minne, båndbredde, plass, utviklingstid, kostnader osv. Tror man får en god del for pengene for Revolution når den kommer, tviler på at den vil koste over 2000. 5905077[/snapback] Plass, utviklingstid og kostnader er dog ikke noe som nødvendigvis økes for spill utviklerene med HD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå