Gå til innhold

Første titt på Red Steel til Revolution


TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De MÅ ikke ha, men det hjelper enormt. Gamecuben er såvidt jeg vet, den minstselgende av dagens konsoller, til tross for at den kanskje har noen av de beste og mest unike eksklusive titlene. Derfor kan vi tolke det slik at salgene uteblir pga. dårlig tredjepartsstøtte.

5891426[/snapback]

Det er sant. Men GC solgte ikke så altfor mye mindre enn Xbox. Forskjellen er vel rundt 2-3 millioner. Om jeg husker riktig hadde GC rundt 18 millioner og Xbox 20 millioner i fjor høst eller noe.

 

Men kanskje det aller viktigste er at Nintendo tjente fett på GC, mens konkurrentene stort sett gikk på tap. Spesielt Xbox, som bare kunne gå på pluss da Halo 2 ble lansert. Sony tror jeg muligens klarte det mot slutten også.

5891443[/snapback]

Det viser jo litt av viktigheten med tredjepartsstøtte da Xbox vel var den konsollen med færrest eksklusive titler.

 

Og når det gjelder fortjeneste så har vel både Sony og MS dypere lommer enn Nintendo. Og gode gamle Bill G. har vel ikke vondt av å avse noen kroner heller :p

Lenke til kommentar

Faktisk så har Nintendo veldig mye penger på konto. Husker ikke helt hvor mange milliarder, men en god del titalls milliarder. Og dette er penger de har som reserve (var det rundt 60 milliarder mon tro?).

 

Sony er et stort selskap som har inntekter andre steder, også MS. Nintendo derimot må produsere noe som de må tjene penger på.

 

Dette går litt off-topic, men alltid interessant å diskutere dette :)

Lenke til kommentar

Litt om hvordan styringen virker.

Brutalt kopiert fra en tråd på NeoGAF.com < Du finner mye mer info der :)

 

-The two triggers on the front of the analog unit activate ducking and jumping. The analog stick controls movement, and the revmote controls aiming. No rails.

 

-Level consisted of shooting ranges that popped out from behind cover

"Aiming with the controller is as simple as using a laser pointer. You point your hand at a target and hit the trigger on the underside of the controller to fire

 

-"Unlike other FPS games, which tie the camera and aiming together, Red Steel's camera follows your aim with a slight delay. If, for example, you point to the edge of the screen, the camera will turn to re-center on your view after a second. With the sensitivity of the controller, a standard FPS control would move too much, potentially making the player feel ill

 

-"Thanks to the improved reaction that the controller offers, the team can create gunfight scenerios that would be extraordinarily diffilcult with a standard controller"

-Most console FPS games limit their enemies to horizontal planes to prevent player frustration, but targets on a verticle plane are just as easy to hit with the Revolution controller

 

-You can aim at a target as quickly as you can move your hand

-In the demo targets popped up on rooftops and in second story windows, as well as behind cover points on the ground, and all were equally easy to hit

 

-While you can quickly shoot enemies anywhere on screen, Red Steel never feels in a light-gun game - this is a true FPS, one that feels like it has drawn from the best of both the PC and console shooter worlds

 

 

-According to lead game designer Oriola, it takes roughly three seconds to turn completely around around in most console shooters, while it takes about one-quarter second in a PC game. In Red Stel, it takes one second

 

-AI characters will care for themselves. They will go for cover, attack you while you're reloading. They focus on risk management

 

-"They won't walk around a table to get to you. They will simply jump over the table"

 

-"The benchmark for their intelligence and aggressiveness, says Oriola, is the PC title F.E.A.R., which has widely been praised for it's AI"

 

Diggdigg.

Lenke til kommentar
Faktisk så har Nintendo veldig mye penger på konto. Husker ikke helt hvor mange milliarder, men en god del titalls milliarder. Og dette er penger de har som reserve (var det rundt 60 milliarder mon tro?).

 

Sony er et stort selskap som har inntekter andre steder, også MS. Nintendo derimot må produsere noe som de må tjene penger på.

 

Dette går litt off-topic, men alltid interessant å diskutere dette :)

5891547[/snapback]

 

Søkte litt rundt for å forsøke å finne et svar på dette, og dette er det jeg fant:

http://www.nintendo.com/corp/report/3Q06EarningsRelease.pdf

Og hvis jeg har fortstått det som står her riktig (begynner å bli litt trøtt her, og finans har aldri vært min sterke side :p ) så har Nintendo 1.180.069.000.000 yen på bok (altså ca. 1,2 billioner yen) og det tilsvarer ca. 65 milliarder norske kroner. Og ja, du har rett, er ganske interessant å diskutere dette :)

Lenke til kommentar

Dette ser faktisk virkelig spennende ut, AIen høres lovende ut, grafikken ser deilig ut og ikke minst, kontrollen ser digg ut. Tenk å spille Red Steel med Rev kontrollen og den spaken, styrer karakteren med spaken og sikte med kontrollen. Dette kan bli porno vist Nintendo får til alt.

Lenke til kommentar
Det viser jo litt av viktigheten med tredjepartsstøtte da Xbox vel var den konsollen med færrest eksklusive titler.

5891532[/snapback]

Det viser egentlig bare at det går ann å kjøpe seg et navn hvis man er villig til å bruke nok penger. Men.... selvom MS har dype lommer så er de ikke evig dype, så en eller annen gang må de begynne å få fortjeneste på Xbox-merket, og da kan de bare håpe at navnet har satt seg fast i folks bevissthet.

Lenke til kommentar

Heilt utrolig!!

I natt hadde eg evig ville drømmer om at eg befant meg inni et FPS,dog ag styrte med Revo. Kontrollern. Var så genial drømm :blush: Var ganske stilig å vri om kniven i magen på en stakkars fyr.

 

Det er tydelig at denne artikkelen har gjort inntrykk på meg med andre ord :wee:

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at mange "revolusjonære" spill vil dukke opp som bruker kontrolleren på fantastiske måter.

 

Men dette spillet tar oss jo mange skritt forover.

 

For hvorfor liker vi bedre grafikk? Det blir mer realistisk, eller vi trekkes lettere inn i spillet. Grafikk brukes til å skape stemning.

 

Og hva gjør kontrolleren i dette spillet? Det trekker oss inn i spillet fordi det vi gjør er mer naturlig enn å trykke på knapper på en gamepad.

 

Det Revolution altså gjør med dette spillet er at den trekker oss inn i spillverdenen på en helt ny måte - både fordi den har såpass bra grafikk at den hjelper til, men måten du styrer på bidrar også.

 

Nintendo har altså både grafikken og noe helt nytt som bidrar til å trekke oss inn i spillet, og som de andre mangler.

Lenke til kommentar

På GDC i 2004 snakket Peter Molyneux om at en kontroller av denne typen ville komme:

http://www.youtube.com/watch?v=NWDK3lL0S3M

 

Kanskje visste han det allerede da, så litt rart at han gikk til MS nettopp. Her snakket han om at dagens gamepad er laget for 2D-spill, som er et veldig viktig poeng. Revolution sin kontroller er den første til å kunne bevege seg i 3D-rom.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
På GDC i 2004 snakket Peter Molyneux om at en kontroller av denne typen ville komme:

http://www.youtube.com/watch?v=NWDK3lL0S3M

 

Kanskje visste han det allerede da, så litt rart at han gikk til MS nettopp. Her snakket han om at dagens gamepad er laget for 2D-spill, som er et veldig viktig poeng. Revolution sin kontroller er den første til å kunne bevege seg i 3D-rom.

5892964[/snapback]

 

Har ikke MS nettopp tatt patent på noe Blue Ocean-teknologi (noe a la det Nintendo bruker)? :hmm:

 

Mener på jeg leste noe om det for et par uker siden eller deriblant..

Lenke til kommentar

En skal nok ikkje se bort i fra at MS eller Sony vil prøve å gjøre noe tilsvarende med sine konsoller. Men dette blir nok bare en gimmik i forhold til det Revo. presterer. Da denne konsollen har hatt kontrollern som utg.punkt fra starten av,og ikkje at det bare blir en integrering ved seinere tidspunkt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Blue Ocean er en strategi som Nintendo bruker. Tviler på at det går an å legge en patent på det :)

 

Du kan lese litt om det her:

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=8100

5893011[/snapback]

Hehe, nei jeg skjønte arlig talt ikke hva det handlet om, men MS hadde hvertfall noe lignende prosjekt på gang.

5893040[/snapback]

Blue Ocean er bare reklamespråk for at Nintendo overlater krigingen(red ocean) til Sony og Microsoft, mens de selv går ut og leter etter nye markeder.

 

Nintendo kan ikke vinne med en spillmaskin mot Sony og MS, fordi at Sony og MS ikke er interresert i å lage spillmaskiner. Xbox og Playstation er bare deres inngangportal til å lage multimediasentere for styring av all underholdning i huset, med spill som det naturlige midtpunkt.

Det Nintendo kan vinne på er å ikke konkurrere med MS og Sony, men heller lage en ren spillemaskin som tilbyr noe helt annet i form av spillbarhet enn MS og Sony(Og som MS og Sony sikkert kommer til å integrere i sine multimediasentere om Revolution blir så populært som Nintendo håper).

Lenke til kommentar

Det er ett steg som eg virkelig håper Nintendo følger etter MS på, det er Online spilling. Dette er ihvertfall klart en del av framtida innen spill. Men Nintendo har vel sagt de skal fokusere på dette punktet også ;) Eller?

Lenke til kommentar
Det er ett steg som eg virkelig håper Nintendo følger etter MS på, det er Online spilling. Dette er ihvertfall klart en del av framtida innen spill. Men Nintendo har vel sagt de skal fokusere på dette punktet også ;)  Eller?

5893387[/snapback]

Nintendo har alltid sagt at de vil fokusere på online-spilling, de har bare sagt at markedet ikke er tilstede for å kunne gjøre det på en økonomisk måte uten å kreve penger for selve grunntjenesten, noe de nå mener det er.

 

MS har jo tatt penger for grunntjenesten, og i tillegg har de vel faktisk tapt penger samtidig, så det ser jo ut som Nintendo har hatt rett på det punktet. Vi får se om de har rett i at markedet endelig er klar for gratis onlinetjenester.

 

Og.... Uten tvil.... Gratis online er bedre enn å betale penger for online.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...