Thewiz Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Heisann! Jeg har et lite problem med skjermkortet mitt. Når pcen har stått på konstant hele dagen, så begynner skjermkortet å klage. Vifta takler det rett og slett ikke. Jeg kan høre at vifta såvidt holder seg igang, og noen ganger når jeg spiller under disse forholdene; blir skjermen svart og ingenting fungerer (jeg har hatt lignende problem før, da leverte jeg pcen inn til datakjeden; og de fant ut at skjermkortet sluttet og sende signaler) Det er altså viften som streiker iløpet av dagen. Skjermkortet får for lite kjøling og kutter ut. Konklusjonen er da at skjermkortviften må byttes ut. Skal jeg bare levere det inn til datakjeden og få igjen på garantien (og vente i ca. 2mnd. :/) eller skal jeg bytte ut skjermkort vifta? Hva med vannkjøling? Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB Mvh. thewiz Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317355 Endret 7. april 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Den der var nice.. Må snakke med fatteren, endelig kan jeg kansje nappe ut ledningen til den bråkete vifta på 6600GT Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Se litt på denne. Den er enkel og montere, og nermest lydløs på 5V. Samt meget god kjøling. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Men er det ikke like greit å levere inn kortet og kanskje legge til litt penger, og få et nytt kort? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 bump *fjortentegn* Lenke til kommentar
nree Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Se litt på denne. Den er enkel og montere, og nermest lydløs på 5V. Samt meget god kjøling. 5887090[/snapback] Hmm, enklere med PCI greia? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Se litt på denne. Den er enkel og montere, og nermest lydløs på 5V. Samt meget god kjøling. 5887090[/snapback] Hmm, enklere med PCI greia? 5892838[/snapback] Vifta må jo skrus fast. Så litt mer arbeid blir det jo, ,men det er jo ingen sak Jeg tror jeg skal gå for den skjermkortvifta, har på følelsen at de to plastikk viftene ikke klarer jobben. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 De 2 pci viftene er ment som supplementeringsvifter, altså ikke vifter som i hovedsak skal kjøle skjermkortet alene. Ville nok heller gått for zalman Lenke til kommentar
nree Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Vurdere saken.. Er det noen som vet om vifta på Gainward Geforce 6600GT er temperaturstyrt? Vist den er det er det jo ingen problem å bruke PCI greiene i tillegg.. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Se litt på denne. Den er enkel og montere, og nermest lydløs på 5V. Samt meget god kjøling. 5887090[/snapback] Hmm, enklere med PCI greia? 5892838[/snapback] Tror det kansje virker dårlig, da det blir romslig mellom kjøleribbene og viftene, slik at det ikke får flyttet all varmen vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå