Gå til innhold

Swiftech MCP350, kraftig nok?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker på å kjøpe vannkjøling og skal snart også kjøpe et Aspire X-Qpack kabinett.

Her er oppsettet mitt:

BIP 2 (har jeg)

Cuplex Pro

Twinplex

Swiftech MCP350

T-kobling som tank

+ nipler og slanger

Det jeg i hovedsak lurer på er om pumpa rett og slett er kraftig nok til dette oppsettet.

Gi meg et svar med en grunn, så slipper jeg å spørre alle hvorfor :)

(litt ny på dette med vannkjøling)

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den pumpa er mer enn nok:)

5886176[/snapback]

:D

Tenkte opprinnelig på en eheim 1048, men den blir for stor.

Har sett at folk sier den pumpen pumper mer enn eheimpumpene, er det sant?

(det står jo 350 l/t)

Litt OT:

Hvor lange slangebiten må man ha i et T-lin system?

Petter

Lenke til kommentar

Kraftig nok?

Milde Moses. Den har spesifikasjoner som er mer enn gode nok til ditt bruk! Riktignok leverer den en relativt beskjeden vannmengde, men mottrykksegenskapene er jo det som teller!

Det er faktisk svært få vanlige pumper som kan oppvise en løftehøyde på 4meter, og dermed vil den også kunne "betjene" et ganske restriktivt system.

Tror neppe du vil angre på et slikt kjøp!

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på med MCP350 kontra MCP655.

Er det ikke bedre å legge inn noen 10ere mer og få en pumpe hvor du kan justere turtallet ned til et nivå der du (etter prudusentens info) får en "lydløs" pumpe?

Quote :

A potentiometer allows to adjust the pumps speed from 4800 rpm down to 1800 rpm. At 1800 rpm, the pump is virtually silent. This allows users to tune the pump performance/noise ratio to their particular preference.

(http://www.swiftnets.com/)

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å legge inn noen 10ere mer og få en pumpe hvor du kan justere turtallet ned til et nivå der du (etter prudusentens info) får en "lydløs" pumpe?

Quote :

A potentiometer allows to adjust the pumps speed from 4800 rpm down to 1800 rpm. At 1800 rpm, the pump is virtually silent. This allows users to tune the pump performance/noise ratio to their particular preference.

5896676[/snapback]

Siden det her er snakk om skarve 50 lappen så er jeg enig med deg,ville nok valgt MC655.

Lenke til kommentar

Quote :

5896676[/snapback]

Eneste problemet mitt er at jeg ikke har plass til den i kabinettet jeg skal bruke.

Noen som vet om MCP350 bråker?

Det står 26dB på microplex sine sider, men dette er jo en helt annen støy enn viftestøy.

Petter

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med akkurat den pumpen,men det er sikkert noen som har det her på forumet.

Et tips er iallefall å montere pumpen på feks et lag med neopren for å unnga at vibrasjon forplanter seg i kabinettet.

Jeg bruker det på min Eheim og det fungerer utmerket .

Lenke til kommentar
Har ingen erfaring med akkurat den pumpen,men det er sikkert noen som har det her på forumet.

Et tips er iallefall å montere pumpen på feks et lag med neopren for å unnga at vibrasjon forplanter seg i kabinettet.

5896690[/snapback]

Ok, neopren er slikt dykkerdrakt-stoff?

Har hørt et sted at støy fra pumper er en svak summing, har jeg rett?

Petter

Lenke til kommentar

5896690[/snapback]

Ok, neopren er slikt dykkerdrakt-stoff?

Har hørt et sted at støy fra pumper er en svak summing, har jeg rett?

Petter

5896725[/snapback]

Ja,men den kan bli irriterende om den forplanter seg i kabinettet,min pumpe kan jeg ikke høre og jeg har et meget stille system.

Du må ikke bruke neopren,det kan brukes andre ting da,feks en del av en støydempingsmatte, svamp eller en bit av en gummimatte vil funke .

Lenke til kommentar
Ja,men den kan bli irriterende om den forplanter seg i kabinettet,min pumpe kan jeg ikke høre og jeg har et meget stille system.

Du må ikke bruke neopren,det kan brukes andre ting da,feks en del av en støydempingsmatte, svamp eller en bit av en gummimatte vil funke .

5896740[/snapback]

Skjønner det, bare det demper vibrasjoner så funker det. :D

Petter

Lenke til kommentar
jeg har 655 og den er stille.........stlleste pumpa jeg har hatt. så du kommer ikke til å angre hvis du tar den :thumbup:

Det med den knappen bakpå, hørte så å si ikke forskjell.

5896758[/snapback]

Problemet er bare at jeg ikke har plass til det ;)

Petter

Lenke til kommentar
Nettopp!

Samtidig tror jeg neppe du vil "miste" noe ved å velge 350-pumpa. Annet vil i alle fall overraske meg...

5897707[/snapback]

350 er en bra pumpe det også, og som du skal ikke tvile på det Skrue sier..han hjalp meg med den første pumpa jeg kjøpte :thumbup:

5898151[/snapback]

:D

Det er nye planer på gang, holder på med sketchup skisse av prosjektet.

Denne gangen blir alt litt mer planlagt, ArcticIce var første prosjektet mitt (se sigg)

To ord: mATX og vannkjøling :)

Takker for svar, bra respons her:)

Petter

Lenke til kommentar
Bare hygglig, har lært mye av det jeg kan av visse personer på forumet her.

5898212[/snapback]

Akkurat det samme er tilfellet med meg, tror mange andre har opplevd det også.

Noen som vet om det finnes en sketchup komponent av MCP350?

Hvis ikke får jeg vel lage selv :)

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...